Термостат за Фиеста МК2 1.1 - Въпрос
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Термостат за Фиеста МК2 1.1 - Въпрос
На моят термостат му дават, че се задейства при 88 градуса.
На МК3 1.1 се отваря при 92 градуса.
Мисля да го сменя моя с този от МК3. Идеята ми е двигателя да загрее малко по-бързо.
Някакви други последици може ли да се очакват?
Навсякъде по каталози за моя двигател 1.1 ОНV дават само един термостат. Бях чул, че за някой автомобили имало два варианта- единия отваря по-рано, а други при по-висока температура
На МК3 1.1 се отваря при 92 градуса.
Мисля да го сменя моя с този от МК3. Идеята ми е двигателя да загрее малко по-бързо.
Някакви други последици може ли да се очакват?
Навсякъде по каталози за моя двигател 1.1 ОНV дават само един термостат. Бях чул, че за някой автомобили имало два варианта- единия отваря по-рано, а други при по-висока температура

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Виж датчика за перката при какви температури сработва.
Да не застъпиш стойностите.
Освен да ти се включва по-често перката и да ти се налага загрял двигател да го палиш докъто върти перката, друг проблем не виждам.
Тогава ще ти трябват читав стартер, акумулатор, генератор и като цяло всичко да е ток в добър баланс по ел. инсталацията за зареждане на акумулатора щото ще береш ядове:)
Да не застъпиш стойностите.
Освен да ти се включва по-често перката и да ти се налага загрял двигател да го палиш докъто върти перката, друг проблем не виждам.
Тогава ще ти трябват читав стартер, акумулатор, генератор и като цяло всичко да е ток в добър баланс по ел. инсталацията за зареждане на акумулатора щото ще береш ядове:)
-
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
- Модел на автомобила: escort rs turbo 88
- Местоположение: varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
Така и аз да дам мнение относно този въпрос по-горе, във самия корпус на термостата има малък отвор през който водата циркулира независимо от това дали термостата е отворен или затворен, не бъркайте че когато термостата е затворен водата не циркулира......всички знаете като се загрее водата как се разширява, та ако го няма точно тоя преливник все нещо ще избие и ще протече, а що се отнася до датчика за перката , той никога не остава на сухо.....madboy написа:Термостата, ако не е отворен, то до датчика за перката ще стигне ли водата от малкия кръг?
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да знам за този отвор. Термостата ми даже си има фабрично малка дупчица с нещо като клапа, мисля че е за объзвъдушаване на системата. Слагал съм и друг без да е продупчен, но без разлика. Всъщност и другия беше стар та не е сигурно.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ако е постоянно отворено там и антифриза минава безпрепятственно ще загрееш на кукуво лято.cotecna написа: ...
Е може и да загрее ама ще падне голям зор и то в онези жеги дето бяха лятото.
Освен ако нямаш друг проблем де

Има тема в ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ от fiestaracing по този въпрос.
Валерииии, имам в предвид да видиш не да философстваш!
Да не стане така, че щом отвори термостата да ти включва перката или да я държиш с този термостат в граници близки до включването на перката и тя да се включва кога трябва и кога НЕ ама то си трябва де щом ....
Разбра ли ме?
Ако се застъпват в някакви граници ще трябва да смениш и датчика за перката.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
E не философствам де, нали затова питам какви ще са последствията.
Ако ми беше до философстване щях да хвана малкия и да му развия някаква теория.
Значи какво разбрах, че може да стане: термостата отваря-водата излиза- датчика включва перката-водата се охлажда- термотата затваря?-после пак отваря и т.н.
С две думи термостата загива скоропостижно? Перката и датчиците ги оставям настрана.
Отбрах ли нещо или?
Ако ми беше до философстване щях да хвана малкия и да му развия някаква теория.

Значи какво разбрах, че може да стане: термостата отваря-водата излиза- датчика включва перката-водата се охлажда- термотата затваря?-после пак отваря и т.н.
С две думи термостата загива скоропостижно? Перката и датчиците ги оставям настрана.
Отбрах ли нещо или?

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
- Модел на автомобила: escort rs turbo 88
- Местоположение: varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
Такааа значи положението е следно: когато термостата е затворен т.е. колата е студена температурата на малкия и големия кръг е еднаква. когато колата загрее да кажеме до около 70-80 градуса термостата започва да отваря постепенно !!!!! като достигне температурата до 92 градуса термостата е ОТВОРИЛ НАПЪЛНО тогава антифриза започва да циркулира напълно в цялата система, ако не е много студено или не е в движение колата, се загрява датчика на перката който включва на еди си колко градуса , съответно температурата пада до...........и датчика изключва т.е. перката спира да охлажда....като термостата остава отворен !!!!!! ако температурата продължи да пада по ред причини............термостата се затваря полека а не изведнъж !!!!!! отвора който съм ти писал по горе го има на ВСИчКИ КОЛИ !!!!! той служи за да не ти гръмне мотора като ти загрява първоначално колата!!!!!!!! друг важен момент за който служи е следния: Като това ще го напиша специално за ПАЦИ
. когато на вън е -10 градуса съответно и антифриза във радиатора е (да кажем - нещо си там) палиш колата двигателя загрява до 70-80 градуса , термостата отваря и БУМ пукаш блока щото в него влиза антифриз със температура - 2 градуса да кажем !!!!! това е второто предназначение на тоя отвор за който съм писал т.е. да темперира макар и бавно но постепенно течноста в големия кръг през студените зимни дни !!!!!!!

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Поради притеснения от "БУМ" както го написа смених на стария Ескорт термостат.
Кво е правил оня тъпанар "майстора" ненам ....
Начи тогава ми смени и гумички на клапаните и oсра пейзажа но с термостата нещата се оправиха.
Кво беше положението!
Палиш си, загрява си нормално, но в един момент гледаш по скала че трябва да се е включила вече преката, обаче перка не се включва.
Става въпрос за 3-4 км пробег от студен старт.
В един момент спираш, няма вече охлаждaне от въздушния поток при движение и изведнъж темпепературата спада до доло т.е. до положение на стрелката за идеално студен двигател.
След това вече всичко е уж нормално.
Кво ще рече това според мен?
Че термостата не отваря плавно.
Ако във всеки един момент изравнява температурите от този байпас както ти го описваш няма да загрее никога.
Има си предназначение той ама не е за това което описваш ти.
Кво е правил оня тъпанар "майстора" ненам ....
Начи тогава ми смени и гумички на клапаните и oсра пейзажа но с термостата нещата се оправиха.
Кво беше положението!
Палиш си, загрява си нормално, но в един момент гледаш по скала че трябва да се е включила вече преката, обаче перка не се включва.
Става въпрос за 3-4 км пробег от студен старт.
В един момент спираш, няма вече охлаждaне от въздушния поток при движение и изведнъж темпепературата спада до доло т.е. до положение на стрелката за идеално студен двигател.
След това вече всичко е уж нормално.
Кво ще рече това според мен?
Че термостата не отваря плавно.
Ако във всеки един момент изравнява температурите от този байпас както ти го описваш няма да загрее никога.
Има си предназначение той ама не е за това което описваш ти.
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 01 авг 2007, 21:22
- Модел на автомобила: Форд ескорт 1.6 16V 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Да, така е . Но ако има отлагане на котлен камък или замърсяваневътре има цилиндърче със спирт, който се загрява постепенно, разширява се и избутва клапана
то отваряне и затваряне може да става на тласъци ,а не постепенно.
Сменяй термостата - не е цифра пари(около 10 лв)Кво ще рече това според мен?
Че термостата не отваря плавно.
Само гледай да има
,щото аз бях взел един за 8 лв без клапа , имах проблеми с обезвъздушаването и накрая го смених пак.фабрично малка дупчица с нещо като клапа
- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
темата е стара, но дано някой помогне
моята фиеста явно има нужда от термостат..обаче ми обявиха цена 30 лева!!!!! що ми се вижда бая.....
4.2 L/100 km. - извън; 6.00 L/100 km - sofia - fiesta
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта