изключване на възд. възглавници

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
mondeo 2
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 16 дек 2007, 16:17
Модел на автомобила: FORD MONDEO '99 1,8 TDI TURNIER
Местоположение: Ловеч
Status: Извън линия

изключване на възд. възглавници

Мнение от mondeo 2 » 23 яну 2008, 19:14

На някои коли има указващи лепенки за изключване на възд. възгвавници ако на предната седавка се вози дете в детска седалка. Имам мондео 99 г. Не намерих бутон на обичайното място отдясно на таблото. Има ли въобще такава възможност?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 23 яну 2008, 19:48

Па аз що съм виждал все такива на които пише да НЕ тургаш дете със столче там, точно заради Възглавниците!

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 23 яну 2008, 20:01

лепенките са точно за това, указано е да не слагаш детско столче на предната седалка по посока на движение, слага се обратно

Потребителски аватар
mondeo 2
потребител
потребител
Мнения: 28
Регистриран: 16 дек 2007, 16:17
Модел на автомобила: FORD MONDEO '99 1,8 TDI TURNIER
Местоположение: Ловеч
Status: Извън линия

Мнение от mondeo 2 » 23 яну 2008, 20:44

Добре де може ли да се изключват или не? FORD MONDEO '99 1.8 TD TURNIER. Дано е достатъчно.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 23 яну 2008, 20:49

Не,дано е достатъчно :wink:
Изображение

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 23 яну 2008, 21:12

Всъщност защо се отваря еърбега при положение, че има датчик в седалката, който следи дали на нея има човек? Или може би засича детското столче като пътник? :?

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 23 яну 2008, 21:14

Датчикът е в закопчалката на колана. Ако си без колан възглавницата не се отваря.
Изображение

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 23 яну 2008, 21:21

В случаите, когато не може да се изключва предната възглавница за пътника, там не трябва да се слага детско столче! Вози си детето отзад...
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 24 яну 2008, 09:15

Dundee написа:Датчикът е в закопчалката на колана. Ако си без колан възглавницата не се отваря.
напротив.
точно в седалката е,ако си забелязал в нея влиза сноп кабели, които често са обект на въпроси тип "за какво са кабелите в седалката като нямам отопляеми седалки"?
МИ ето за това :D
Незнам в закопчлката да има ел инсталация,дори кабели.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 25 яну 2008, 21:44

Аз не съм забелязал кабели да влизат в седалката. А съм я свалял и оглеждал доста пъти. Има една двойка, която отива в мотора за вдигане и сваляне на седалката и друга двойка, която отива в пиропатрона под закопчалката. Дясната седалка има кабели само към патрона. Други не съм забелязвал.

Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 26 яну 2008, 17:23

Хмм... наистина ли Мондеотата нямат ключ, който да изключва ербезите. Аз примерно не намирам за необходимо да се отварят в градски условия при моето ежедневно каране. Не карам доста бързо.

Ако моята имаше ербези, бих ги пускал само на извънградско.

Странна работа...
Изображение Изображение

Потребителски аватар
msotiroff
потребител
потребител
Мнения: 461
Регистриран: 30 мар 2007, 21:30
Модел на автомобила: Ford Galaxy 1,9 TDI
Ford Mondeo 1,8 TD
Местоположение: Пазарджик
Status: Извън линия

Re: изключване на възд. възглавници

Мнение от msotiroff » 26 яну 2008, 18:27

mondeo 2 написа:...
Пич, защо просто не махнеш бушона на ЕрБега, така няма да работи и готово. А пък ако толкова държиш да има бутонче може да се прекъсне "+" на ЕрБега посредством ключе-прекъсвач, което да се изведе на достъпно място...
Същността на човешката личност може да се оприличи на дроб,
където в числителя стои оценката на обществото за личността, а в знаменателя - самооценката й.
Така колкото повече знаменателя клони към безкрайност, толкова повече дробта клони към нула.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4782
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 26 яну 2008, 19:01

чудя се защо едно нещо ,което е създадено за безопасност трябва да бъде премахнато
предпазния колан също служи за безопасност ,ако нямаше закон и глоба за неслагането му без колан ли ще карате?
автомобилните инженери се чудят как да създадат по безопасен автомобил за за тези които са в него и за тези които са извън него ,а вие как да премахнете системите за безопасност
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
Bijutera
потребител
потребител
Мнения: 1850
Регистриран: 12 авг 2007, 14:51
Модел на автомобила: Ford Fusion 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Bijutera » 26 яну 2008, 21:03

pepy1 написа:чудя се защо едно нещо ,което е създадено за безопасност трябва да бъде премахнато
предпазния колан също служи за безопасност ,ако нямаше закон и глоба за неслагането му без колан ли ще карате?
автомобилните инженери се чудят как да създадат по безопасен автомобил за за тези които са в него и за тези които са извън него ,а вие как да премахнете системите за безопасност
знаеш ли каква е целта на колана-като се треснеш поне да останеш цел :lol: :lol: :lol:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 26 яну 2008, 22:32

Bijutera написа:
pepy1 написа:чудя се защо едно нещо ,което е създадено за безопасност трябва да бъде премахнато
предпазния колан също служи за безопасност ,ако нямаше закон и глоба за неслагането му без колан ли ще карате?
автомобилните инженери се чудят как да създадат по безопасен автомобил за за тези които са в него и за тези които са извън него ,а вие как да премахнете системите за безопасност
знаеш ли каква е целта на колана-като се треснеш поне да останеш цел :lol: :lol: :lol:
Не съм съгласен с това. Лично съм присъствал на две ПТП при които, ако бяха с колани водачите без съмнение щяха да са между живите, даже драскотини нямаше да имат (писал съм го и друг път но от повтаряне няма лошо).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 26 яну 2008, 23:10

НАСКО, при цялото ми уважение... не мога да се съглася.

Коланът спасява живот при ниски скорости наистина, но при високи, значително намалява шансовете за оцеляване. (в този момент чукнах на дърво и сипнах малко за близките...)

Преди години 4 души с БМВ 5та серия, на слизане от планиснки път, при нелепи обстоятелства излизат, от шосето и отсичат дърво. Частите на колата бяха пръснати във вероятно 500 метра диаметър. При този инцидент, двама души с колани загиват на място. Между тях - мой приятел и момче, което не познавах. Момче и момиче излитат по някакъв начин извън колата от задните седалки и са живи и здрави. Все още се виждаме от време на време за по ракия, без да се споменава този инцидент...

Не е въпрос на налагане на мнения, и не бих подходил по този начин никога. Няма прав, няма крив. При високи скорости, почти нищо не спасява. Трябва да си имаш Ангел пазител, за да те предпази. При скорост до 100км/ч в стена или при 50 челен, коланът и ербега биха те спасили несъмнено.

Идеята ми зад изключване на ербезите в градски условия се базира на фактът, че лек удар отзад (каквито се случват редовно), би отворил ербега и пръснал волана/таблото на колата, докато щетите по задницата са минимални. Освен това, друг мой приятел с Ауди А4, се прибра със счупен нос, след като при скорост 10ина км/ч бе ударен от преуморен таксиджия. Разбира се, Аудито получи нов волан след това, но какво търсене беше, не е истина.

Та, това са разумните за мен причини за спиране на ербези. Да... разбира се, на дълъг път се включват, при жена/дете в колата, задължително колани и всички останали методи, подпомагащи пасивна+активна безопасност.

Мерцедес имат масово копчета на централната конзола за спиране на ербеговете. Дали има резон зад това, или просто са праснали едно копче на конзолата... да има.
Изображение Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 27 яну 2008, 01:10

Kocko, най-малко аз искам да налагам мнение, още повече че аз лично много рядко слагам колан. В нашия регион почти никой не ги ползва.
Тези аргументи ги виждам почти всекидневно. Да ти кажа преди време, автомобил с 4 момичета излезе от пътя и се удари в дърво, едното момиче излетя от задната седалка и почина, от останалите тази която беше до шофьора и най-близко до удара със счупена ръка другите без драскотина. Всяка катастрофа е уникална, не може от един случай да правим заключения.
А ако имам въздушни възглавници не бих ги изключил. Във градски условия също може да нанесеш/получиш много сериозни удари.
В краен случай всеки решава за себе си, не искам да влизам в дискусии.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
divxstore
потребител
потребител
Мнения: 757
Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
Местоположение: Димитровград
Status: Извън линия

Мнение от divxstore » 27 яну 2008, 08:48

Съгласен съм с Наско, въпреки, че и аз в Димитровград рядко слагам колан, но тръгна ли да карам извънградско или в друг град коланът е винаги закопчан. Еърбеците никога не бих се и опитал да ги изключвам, в нашата страна трябва да си самоубиец за да си изключиш еърбега. Аз специално си взех последната колата защото вече търсих по-голяма сигурност - да има повече еърбеци, да се представя и добре в краш тестовете и всичко това защото ако не дай си боже стане нещо да имам по-голям шанс, а и най- вече заради детето което чакаме с жена ми.

Потребителски аватар
Kocko
потребител
потребител
Мнения: 725
Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Kocko » 27 яну 2008, 13:07

Правилно, няма еднакви случаи...
Всеки прави каквото прецени :)

Аз наскоро бях в Ямбол и всички ми се чудиха защо карам постоянно с колан... А аз така съм си свикнал от години. Дори едни полицаи ме питаха как съм знаел че са там, за да сложа колана. Явно там не е модерно да се кара така...

Както и да е. Да сме живи и здрави и да не се налага да ни спасяват колана и ербезите на колата. Не искам да ги виждам в действие.
Изображение Изображение

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 27 яну 2008, 13:50

Kocko написа:...Идеята ми зад изключване на ербезите в градски условия се базира на фактът, че лек удар отзад (каквито се случват редовно), би отворил ербега и пръснал волана/таблото на колата, докато щетите по задницата са минимални. ...
май нямаш и идея как работят - вземи се ограмоти малко преди да пишеш подобни глупости !

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта