Вентилатор на отоплението - работи само на 4
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Форд Фокус. Вентилатора работи само на 4 (духа си яко както обикновено на 4), на 1, 2 и 3 - няма никой. Някой да има идея каква може да е причината?
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Има много теми по този въпрос.
Ето една от тях:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 5%ED%E8%E5
Ето една от тях:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 5%ED%E8%E5

-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Мерси!
Наистина ми посочваш теми, които не бях забелязал по-рано. Всичко, коеот четох обаче е за Мондео, дали има нещо и за Фокус или положението е аналогично?
Наистина ми посочваш теми, които не бях забелязал по-рано. Всичко, коеот четох обаче е за Мондео, дали има нещо и за Фокус или положението е аналогично?
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Доколкото знам при всички FORD-ове вентилатора на парното е устроен по един и същ начин, но не знам на FOCUS-а къде е резистора. На моята FIESTA е под жабката.

-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Мерси, samsung_bg! Намерих резистора на Фокуса и сега ще обясня как:
1) разглабя се жабката - 3 болта отдолу откачат чекмедженцето от пантата, тоест пантата си остава закрепена
2) точно зад жабката се вижда вентилатора, доста е голям
3) вляво от него, закрепен за пластмасово продължение на неговия корпус и захванат с един единствен винт се намира "regulator assembly"-то което съдържа съпротивлението.
4) развива се единствения винт и се откача regulator assembly от конектора с жиците.
Прилагам снимки на regulator assembly:
http://picasaweb.google.com/tsvetanov/F ... orAssembly
1) разглабя се жабката - 3 болта отдолу откачат чекмедженцето от пантата, тоест пантата си остава закрепена
2) точно зад жабката се вижда вентилатора, доста е голям
3) вляво от него, закрепен за пластмасово продължение на неговия корпус и захванат с един единствен винт се намира "regulator assembly"-то което съдържа съпротивлението.
4) развива се единствения винт и се откача regulator assembly от конектора с жиците.
Прилагам снимки на regulator assembly:
http://picasaweb.google.com/tsvetanov/F ... orAssembly
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Най-лошия вариант е да изгори мощния резистор. Може да е изгорял THERMOFUSE.
При мен страшно много беше нагорял куплунга(с четирите мъжки кабелни обувки), че се наложи да сменям и кабелите към него.
При мен страшно много беше нагорял куплунга(с четирите мъжки кабелни обувки), че се наложи да сменям и кабелите към него.

-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Термопредпазителя е марка MicroTemp, модел G4A00, TF216C, което ще рече за 216 градуса целзии, мисля че 10А (на толкова поне са всички подобни предпзители на MicroTemp, които видях в нета). Утре ще запоя нов (да изисква се употреба на поялник за да се смени) и ще пиша дали вентилатора е проработил.
- pan_m
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 30 авг 2006, 13:45
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6i 99 г.
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Темата е интересна, но мен ме интересува друг проблем - При мен вентилатора духа на степени от 1-ва до 3-та, но на 4-та (директната) не ще ?
Някакви съвети ?
Някакви съвети ?
HWBG Forum member
АвтомобилЪ
АвтомобилЪ
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Ами колега, аз когато имах проблем със степените на вентилатора четох доста във форума, ама като твоя проблем никъде не срещнах. Доколкото си спомням, когато вентилатора работи на 4-та степен, тока не минава през мощния резистор. Според мен имаш лош контакт на куплунга.

-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 30 мар 2008, 10:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1998
5 Door Saloon
ZETEC-E 1.8 EFI (115ps) - Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Макар и с голямо закъснение, все пак да кажа, че подмяната на термобушона (termofuse) реши проблема от воле
.
Pan_m, по твоя случай мога само да допълня, че вентилатора продължаваше да работи на 4, дори когато бях изцяло откачил regulator assembly. Тоест явно има друга верига, която не минава през него и там е твоят проблем. Снопче жици отива в mottor assy (тоест компонентче, което управлява моторчето за затварянето на колата, може би и друго...), то се намира по-високо и по-напред на корпуса на вентилатора (далеч по-лесно достъпно е). Имам схема на системата от microcat ford, ама не е много полезна
, ако държиш мога да ти я изпратя на мейл.

Pan_m, по твоя случай мога само да допълня, че вентилатора продължаваше да работи на 4, дори когато бях изцяло откачил regulator assembly. Тоест явно има друга верига, която не минава през него и там е твоят проблем. Снопче жици отива в mottor assy (тоест компонентче, което управлява моторчето за затварянето на колата, може би и друго...), то се намира по-високо и по-напред на корпуса на вентилатора (далеч по-лесно достъпно е). Имам схема на системата от microcat ford, ама не е много полезна

-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 14 дек 2008, 14:39
- Модел на автомобила: ford focus
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Колеги моя проблем е малко по-различен .. при мен на всички степени работят но много слабо
особено на 1 и 2 Имам чувството че не достига въздух ... възможно ли е от задръстен филтър или
нещо подобно...
особено на 1 и 2 Имам чувството че не достига въздух ... възможно ли е от задръстен филтър или
нещо подобно...

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
Напълно е възможно.
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 14 ное 2011, 19:06
- Модел на автомобила: fiesta
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор на отоплението - работи само на 4
m_tsvetanov написа:Термопредпазителя е марка MicroTemp, модел G4A00, TF216C, което ще рече за 216 градуса целзии, мисля че 10А (на толкова поне са всички подобни предпзители на MicroTemp, които видях в нета). Утре ще запоя нов (да изисква се употреба на поялник за да се смени) и ще пиша дали вентилатора е проработил.
Това което m_tsvetanov е написал е най-лошото, което може да се случи на ТЕРМОПРЕДПАЗИТЕЛЯ. Въпросния термопредпазител се ползва в ютии, кани за гореща вода и т.н. Целта на ТЕРМОПРЕДПАЗИТЕЛЯ е да изгори и да предотврати стопяване на пласмасарията около кантала, който всъщност кантал намаля напрежението към вентилатора на праното и така намаля и оборотите на електромотора. Та сами се досещате каква е функцията на термопредпазителя да прекъсне веригата / изгори / не е самовъзтановяем /гори еднократно/ при надхвърляне на определена температура. И при опит да се смени с нов като се ЗАПОИ С ПОЯЛНИК няма да доведе до успех, защото поялниците се нагряват от 250-400 градуса, което сещате ли се до какви щети ще доведе на въпросния термопредпазител? Затова оригинално въпросния термопредпазител не е запоен а е студено пресован в двата си края.
Аиде чао това е от мен.
И още веднъж не използваите ПОЯЛНИК за смяната на термопредпазителя !!!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта