ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
- mitaka_s_fordaka
- потребител
- Мнения: 283
- Регистриран: 12 ное 2007, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Escort CABRIO 1.4; FORD PUMA 1.7 Zetec S 125ps : RENAULT MEGANE F7R Audi A3 8L 125ps
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Здравейте колеги,
Имам проблем с парното на форд пума,мисля че е същия като на фиеста,защото таблото на фиестата и пумата са едни и същи...Преди няколко дена стрелката за температурата се вдигна много след NORMAL и достигна почти червеното,отидох на майстор и каза че трябва да се смени термостата,купих термостат от мото пфое,сменихме го и сега нямам парно,а двата маркуча към парното са врели.като включа и на топло и студено духа едно и също (хладко)а колата си е загряла,а и от време на време стрелката се вдига малко над NORMAL. къде да търсим проблема!!!другото което ми казаха че е възможно да е някакъв клапан които да не отваря защото врътката за топло и студено е била електрическа и тоя клапан бил някъде зад таблото.ако някои е разглабял и сменял тоя клапан нека сподели как става работата.и другото което искам да попитам е като се разглобява таблото какво трябва да направя за да не взема да прецакам airbag-овете????? благодаря предварително и дано някои помогне по скоро че без парно е гадна работа.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Проблема е решен
.след като прочетох
темата на paci за тоя клапан реших да го сваля сам.намира се в коша под предния прозорец и след мъчителното сваляне се качих в къщи да видя за кво става въпрос.разглобих го и като дръпнах клапанчето-като изпадаха някви пластмаси и викам аидеееее строших го.обаче гледам никаде не изглежда счупено.проверих работи-моторче ли е кво е,като духам в дясната тръбичка и намествам клапанчето и то запушва и отпушва.после слизаи,сглобяваи и сега какво парно имам,направо не мога да повярвам
.просто колко съм му благодарен на paci,нямам думи.а бях решил да разглобявам цялото табло...
Имам проблем с парното на форд пума,мисля че е същия като на фиеста,защото таблото на фиестата и пумата са едни и същи...Преди няколко дена стрелката за температурата се вдигна много след NORMAL и достигна почти червеното,отидох на майстор и каза че трябва да се смени термостата,купих термостат от мото пфое,сменихме го и сега нямам парно,а двата маркуча към парното са врели.като включа и на топло и студено духа едно и също (хладко)а колата си е загряла,а и от време на време стрелката се вдига малко над NORMAL. къде да търсим проблема!!!другото което ми казаха че е възможно да е някакъв клапан които да не отваря защото врътката за топло и студено е била електрическа и тоя клапан бил някъде зад таблото.ако някои е разглабял и сменял тоя клапан нека сподели как става работата.и другото което искам да попитам е като се разглобява таблото какво трябва да направя за да не взема да прецакам airbag-овете????? благодаря предварително и дано някои помогне по скоро че без парно е гадна работа.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Проблема е решен






-
- потребител с
- Мнения: 174
- Регистриран: 13 дек 2006, 15:23
- Модел на автомобила: Мондео 2.0i 16V 97г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Дай линк към "темата на paci"
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 0%BD%D0%BE
Като видях питанката тръгнах да си търся темата, обаче имахме проблем с търсачката.
Като видях питанката тръгнах да си търся темата, обаче имахме проблем с търсачката.
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Колеги има може би същия проблем само че с Ескорт 98-ма. Да питам знае ли някой къде е този клапан на ескорта че гледах и не можах да го видя. В отсека под стъклото има такова нещо , но е за климатика.....с алуминиеви тръби. Казаха ми че може да е и от запушен радиатор на парното, как да разбера от какво е? Благодаря предварително!!!
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
За съжаление Ескорта няма такъв клапан.Парното се изключва и включва с една клапа,която пренасочва въздуха,да минава или не, през радиаторчето.Тази клапа се движи с жило и е възможно точно то да е откачено в единия, или другия край.А антифриза си тече винаги през радиаторчето и ако го пипнеш ще разбереш дали проблема е в него,или в разпределението на въздуха.Между другото,това е така при бензиновите Ескорти и предполагам,че е същото и при дизелите,но не съм сигурен.
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Благодаря колега, жилото си е закачено, разпределя си въздуха. А как да пипна радиаторчето, то е в купето под таблото ,нали? И може ли от капачката на казанчето да не държи високо налягане че така ми се струва. като изфорсирам почва да духа малко по топло. А маркуча дето е клапата за обезвъздушаване е много мек, не е под налягане...
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Да, намира се под таблото,но ако погледнеш отдолу от дясно, от страната на жабката ще видиш входната и изходната му тръби,които отиват към двигателя.Ако те са горещи,значи антифриза си минава през радиаторчето и трябва да се търси друга причина.На мен обаче ми се струва,че имаш въздух,или някакъв друг проблем в охладителната система,щом няма налягане.Сигурен ли си,че двигателя загрява нормално?Те по принцип дизелите си загряват доста бавно и особено ако караш на малки разстояния,може и да не успява да загрее достатъчно,за да имаш нормално парно.
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Загрява си нормално и си държи темп. по средата, пък и съм карал и на дълго, същата история!...но май стигам до извода че е капачката, утре ще взема от МП, че не знам другите какви са и ще проверя.
- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Сложих друга капачка, разлика няма
. Запушен радиатор на парното, някой да знае по- безболезнен начин за отпушване(без да се сваля)

- biser77
- потребител
- Мнения: 246
- Регистриран: 29 сеп 2008, 17:08
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 D 1988 -> Ford Escort 1.8 TD 90к.с Ghia 1998 -> Opel Signum 2.2 DTI 2004
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: ПРОБЛЕМ ПАРНО за пума /фиеста/... РЕШЕН!!!
Аз май сам си говоря тука ,ама нищо, да кажа: запушен радиатор на парно - почистване. Сваля се интеркулера (който го има), който го няма още по лесно, под него са маркучите за парното. Свалят се скобите, вадят се маркучите и с чешмяна вода под налягане се промива и в двете посоки. След товасе разрежда сода каустик(натриева основа, може и калиева основа) във вода съотношение 1:5 налива се и се изчаква около 10-15 мин. Отвътре се чува едно бълбукане,и след това пак с маркуча поне 10 мин да тече пак и двете посоки. Трябва да минава свободно водата накрая,със същото налягане като от маркуча. Дано съм бил полезен на някого, на мен вече ми е топличко 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта