Копчето за насочване на въздуха

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
sandman013
потребител
потребител
Мнения: 7
Регистриран: 31 авг 2008, 15:17
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Копчето за насочване на въздуха

Мнение от sandman013 » 27 яну 2009, 22:06

Значи онзи ден се счупи втрътката-върти се свободно и не променя посоката на въздуха и сега духа само на предното стъкло . Какво може да се направи? Колата е Ford Focus 2002г.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Копчето за насочване на въздуха

Мнение от kEFi » 29 яну 2009, 16:38

sandman013 написа:Значи онзи ден се счупи втрътката-върти се свободно и не променя посоката на въздуха и сега духа само на предното стъкло . Какво може да се направи? Колата е Ford Focus 2002г.
...нова врътка...

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Копчето за насочване на въздуха

Мнение от bateto113 » 30 яну 2009, 09:22

що нова врътка?ако е скъсано жилото?

Потребителски аватар
migcho
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 29 мар 2008, 20:43
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6 1.25
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Копчето за насочване на въздуха

Мнение от migcho » 13 фев 2009, 18:10

Мисля че е като при мондеото на вакум а не на жило :?

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Копчето за насочване на въздуха

Мнение от debug » 13 фев 2009, 19:05

Фокусът е с жила.
Аз не разбрах кое се е счупило - самата врътка или механизмът отзад?
Прикачени файлове
focus ventilacia.GIF
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
eddie_prudent
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
Status: Извън линия

Re: Копчето за насочване на въздуха

Мнение от eddie_prudent » 04 юни 2009, 10:30

Здравейте колеги,

и аз имам същия проблем но на Мондео Мк2 1999г.
Врътката се върти и включва вентилатора когато не е на нула, но въздуха излиза само през предното стъкло. Някаква информация относно врътките на моя модел Мондео - жило или вакуум. И как се оправя ... знам че е с ходене на майстор но поне по-малко да ме лъжат.


Също при мен когато завъртя врътката въздуха да излиза от предното стъкло се включва климатика (лампата светва). Това май не е нормално но така го взех Мондеото и още не го познавам.

Давайте съвети.
mondeo_heating.JPG
(24.69 KБ) Свален 214 пъти
Изображение
Извинявай не те видях ... ами че то при тази скорост!

Потребителски аватар
migcho
потребител
потребител
Мнения: 70
Регистриран: 29 мар 2008, 20:43
Модел на автомобила: Ford Fiesta MK6 1.25
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Копчето за насочване на въздуха

Мнение от migcho » 04 юни 2009, 12:01

Колега ако си от София ще ти го оправя без пари.
Ако имаш желание пиши.

Потребителски аватар
eddie_prudent
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
Status: Извън линия

Re: Копчето за насочване на въздуха

Мнение от eddie_prudent » 04 юни 2009, 17:08

migcho написа:Колега ако си от София ще ти го оправя без пари.
Ако имаш желание пиши.
Привет,
желание имам но съм по чуждите земи. Ако мислиш, че можеш да обясниш ще съм благодарен!

Потребителски аватар
eddie_prudent
потребител
потребител
Мнения: 46
Регистриран: 03 юни 2009, 09:30
Модел на автомобила: Ford Mondeo Mk2 1.6i (1999)
Status: Извън линия

Re: Копчето за насочване на въздуха

Мнение от eddie_prudent » 07 юни 2009, 13:17

Малко допълнително информация относно проблем с насочване на въздуха при Монео.
Отворих панела, както ме насочи колегата и на най-дясната врътка за силата на вентилатора има един куплунг с три тръбички. При мен Монео Мк2 от 1999 бяха черна, бяла, зелена (от ляво на дясно). Самия куплунг е от силикон и явно с времето силикона се отпуска и от там започва да всмуква въздух.

Целта на тези тръбички при моя модел и на него пребключвател е да контролират дали да се засмуква въздух от вън или да циркулира въздуха в самото купе. Превключването става механично в ключа - има една клапа която се преплъзва в зависимост дали ключа е завъртян на ляво или на дясно.

Още нямам правилно решение на проблема. Намазах го със силикон, и пак набих куплунга но ме съмнява, че няма да уплъни добре.
Друг вариант който още не съм пробвал е да се сложат къси маркучета от медицинска система в ключа и да се измисли нещо като сламка за да влязат в куплунга и така да се получи някакво домашно изготвено снаждане/удължение.

Друг вариант е да се запушат като така се възстановява липсата на налягане в системата и се позволява да се контролира потока на въздуха.

Искам да уточня че при мен беше необходино да се запуши само черния маркуч (който влиза в жълтия) за да тръгне системата. Белия и зеления нямаше значение дали са отворени или не, но може на моята кола да има някакъв проблем.
Изображение
Извинявай не те видях ... ами че то при тази скорост!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта