клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Абе лафим си на ЛС тука с един пич със МК4 с мотор като моя и той има същия проблем.
Преди сигурно вече ще стане 1 година спря да ми работи клапата за вътрешна циркулация.
Запекла беше на отворено т.е. лапаше въздух от вън.
Идеално няма проблеми.
Обаче тия дни взе че тръгна
Днес една кочина, Фиат мисля че беше, некъф кенеф ма пушеше яко и рекох да затворя клапата да не ми смърди и сякаш клапата не сработи.
Хуу викам пак е умряла.
Ръгнах копчето пак и почна яко да трака.
Оказва се, че като изгасиш контакта тя затваря и като дадеш контакт отваря.
Независимо на какво положение е бил бутона след като изгасиш и после подадеш на ново контакт клапата сработва и отива на отворено.
Е па мойта от днес вече като се мъчи да отваря при подаване на контакт почва да трака яко сякаш не може да установи положение за отворено.
Трака, трака па се опрай на къде е.
Некой друг с Фиеста МК4 да е имал главоболия с тази клапа?
С пуснат вентилатор (вентилатора не се нарича "парно"
) щом натиснеш бутона за вътрешна циркулация и затвори клапата, звука се променя осезателно. Така, че ако при вас не се променя то клапата не работи.
Най-добре се проверява на изгасен двигател и спрян вентилатор, отчетливо се чува звука на електромотора придвижващ клапата.
Преди сигурно вече ще стане 1 година спря да ми работи клапата за вътрешна циркулация.
Запекла беше на отворено т.е. лапаше въздух от вън.
Идеално няма проблеми.
Обаче тия дни взе че тръгна

Днес една кочина, Фиат мисля че беше, некъф кенеф ма пушеше яко и рекох да затворя клапата да не ми смърди и сякаш клапата не сработи.
Хуу викам пак е умряла.
Ръгнах копчето пак и почна яко да трака.
Оказва се, че като изгасиш контакта тя затваря и като дадеш контакт отваря.
Независимо на какво положение е бил бутона след като изгасиш и после подадеш на ново контакт клапата сработва и отива на отворено.
Е па мойта от днес вече като се мъчи да отваря при подаване на контакт почва да трака яко сякаш не може да установи положение за отворено.
Трака, трака па се опрай на къде е.
Некой друг с Фиеста МК4 да е имал главоболия с тази клапа?
С пуснат вентилатор (вентилатора не се нарича "парно"

Най-добре се проверява на изгасен двигател и спрян вентилатор, отчетливо се чува звука на електромотора придвижващ клапата.
Последна промяна от paci на 28 ное 2008, 10:04, променено общо 1 път.
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Paci,
Абсолютно точно си обяснил как работи клапата.
За съжаление не съм я разглабял и не мога да ви дам някакъв съвет.
Абсолютно точно си обяснил как работи клапата.
За съжаление не съм я разглабял и не мога да ви дам някакъв съвет.

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 09 мар 2008, 17:07
- Модел на автомобила: Fiesta 1.8 EnduraDi
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
А как се стига да тази клапа? Нейде от купето ще да е, ама откаде? При мен не се чува нищо при натискането на бутона за циркулация, така че явно не баца (и това?).
- Ceko
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 20 окт 2006, 09:45
- Модел на автомобила: fiesta 96'-techno 1.25i 16v;75hp;Mondeo Mk2, 1,8TD GHIA
- Местоположение: Козлодуй
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Paci здрасти, и мойта го има този проблем от 1 год., лошото е че тази клапа изпитва голямо затруднение и консумира малко повече ток и така ми изгори пътечка в таблото след което не ми работеха мигачите и др. работи естествено шунтирах 2 бушона и работата се оправи
обаче клапата продължава да си хърка
обаче клапата продължава да си хърка
"и форд е кола , но за мен е нещо повече''
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
На контакт ли си бил?gichev написа: При мен не се чува нищо при натискането на бутона за циркулация, така че явно не баца (и това?).
Незнам как се стига до нея.
Ако знам нямаше да пускам темата, ми да съм си решил проблема.
За момента освен сваляне на таблото друг вариант не съм видял.
Таблото за сега не мисля да го свалям. След това я съм го върнал като хората я не.
Смятам аз да си я барам ако реша, щото ми е писнало от мърлячи.
За сега е радостно, че няма ядове със затварянето. Сутрин и вечер по-бързо се стопля купето a денем климатика по-бързо го охлажда.
- kosiog
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 06 мар 2007, 16:35
- Модел на автомобила: fiesta MK4 1.4 16V zetec-s
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
аз имам абослюто сьщия проблем, можеби вече 4 5 месеца. яко трака натискам бутона затварям я и така си карам. много е гадно, някъде под жабката е. трябва цялото табло да се свали иначе няма как да се стигне до там.
- galli
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Ако затвориш клапата и изгасиш двигателя клапата остава затворена при следващо подаване на контакт запалване клапата се отваря. Иначе и при мен си щрака така при отваряне и затваряне чува се някъде от дясно на таблото.
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Колеги някой занимавал ли се е с тази клапа? На мен ми писна и честно ви казвам ще я разкостя тия дни па ако трябва ще и прекъсна захранването щото тва тракане мно дразни...
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Ти ако наистина я разкостиш и стигнеш до клапата вземи един фотоапарат и я наснимай да видим кое как е. Може би с някаква профилактика ще се оправи. Ще кажеш, ами ако не се оправи пак ли да разглабям таблото? Ако прекъсваш захранването, го направи с един дълъг кабел, който да ходи в жабката например и да може оттам да се включва/изключва.resistor написа:Колеги някой занимавал ли се е с тази клапа? На мен ми писна и честно ви казвам ще я разкостя тия дни па ако трябва ще и прекъсна захранването щото тва тракане мно дразни...
Много е завряна тая клапа и май никой не е писал, че е стигнал до нея.

-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Тази клапа при Фиестите с вакуум ли се отваря или е някакъв електромотор ?
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Значи един ден се дупих под жабката и свалих едно нещо което така и не разбрах какво е - някакъв датчик във въздуховода на парното. клапата съм я локирал че се намира в ляво от него. според мен проблема е или в някакъв краен изключвател или преебана червячна предавка.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Май е прецакан червяк.
Моята не трака винаги, па и с жената и свикнахме вече.
Да се троши не ми пука, само да не стане по-голяма поразия.
Иначе върши работа като спреш въздуха от вън.
Само да не запече на затворено че чак тогава си *ба маата.
Който бара там нека се чувства задължен да бъде въоръжен с фотоапарат, да си води записки и да доде да сподели какво е сътворил!
Моята не трака винаги, па и с жената и свикнахме вече.
Да се троши не ми пука, само да не стане по-голяма поразия.
Иначе върши работа като спреш въздуха от вън.
Само да не запече на затворено че чак тогава си *ба маата.
Който бара там нека се чувства задължен да бъде въоръжен с фотоапарат, да си води записки и да доде да сподели какво е сътворил!
by_cec написа:Тази клапа при Фиестите с вакуум ли се отваря или е някакъв електромотор ?
paci написа:Най-добре се проверява на изгасен двигател и спрян вентилатор, отчетливо се чува звука на електромотора придвижващ клапата.
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
При Мондео клапата се отваря от вакуумно цилиндърче. При мен при всяко даване на контакт клапата се отваряше към външен въздух. Причината
се оказа едно "идиотче" 1N4007" в копчето за степените на духалката. Та за това ми беше питането
се оказа едно "идиотче" 1N4007" в копчето за степените на духалката. Та за това ми беше питането
- mitaka_s_fordaka
- потребител
- Мнения: 283
- Регистриран: 12 ное 2007, 22:15
- Модел на автомобила: Ford Escort CABRIO 1.4; FORD PUMA 1.7 Zetec S 125ps : RENAULT MEGANE F7R Audi A3 8L 125ps
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
айде и аз да се включа с проблема.днес установих че и мойта клапа за циркулация на пумата не работи
.въобще не се чува да отваря или затваря.поне е запецнала на отворено.единстения проблем и въпрос ми е относно AIR-BAG-овете.как да ги изключа да не вземат да гръмнат-да изключа акумулатора ли,да изключа буксите ли??? когато се настроя за тая интервенция ще разглобявам и ще направя снимков материал...



- bateto113
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
- Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
- Местоположение: Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
и аз чакам с нетърпение интервенцията,иначе ново в мото пфое е 56 лв....според мен приемлива цена на фона на това което до момента платих 

- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Колеги не бачка въпросната клапа и при мен! И са в тия жеги климата се мъчи съответно и аз. Някои има ли идея къде се намира тоя дзвер в ескорта, фиеста и т. н ? 
Айде дайте идей че проблема е сериозен

Айде дайте идей че проблема е сериозен
Be happy
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Малко ъпдейт на темата. В събота се клечих под колата. 100% трябва да се разглоби таблото за да се стигне до клапата. Клапата се намира като се легне под жабката и се погледне нагоре - има една букса с 2 кабелчета които влизат в едно от телата на въздуховодите. Клапата се намира вътре и по-нагоре в това тяло. Откачането на буксата не доведе до изключване на моторчето на клапата. Като цяло е много неудобно да се работи без демонтиране на предната седалка (особено ако сте като мен 100 кила
)

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Не стана ясно стигнал ли си до нея и дали си оправил ?resistor написа:Малко ъпдейт на темата.
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
Да, не съм доуточнил. Стигнах до нея но само с поглед - за да се разглоби трябва да се махне таблото. Не съм я оправил. Пробвах с разни удари по тялото и дали няма да зацикли поне на положение да не трака но без успех. Напролет като се пооправи времето ще отделя един цял weekend и ще махна таблото. Ще се постарая да документирам всичко със снимки. Дотогава - трак трак трак
И да карате внимателно зимата!

-
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 04 авг 2006, 10:40
- Модел на автомобила: fiesta 1.25 16v zetec-s 75кс 99г
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: клапа за вътрешна циркулация - Фиеста МК4
За година време никакъв напредък! Никой ли не знае как се стига до тая пуста клапа ?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта