Климатика ми краде прекалено много коне...

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 05 юли 2006, 10:00

kotyo написа:Че откъде ще ги вземе тея 10кW при 1100об, той мотора тогава я ги докарва на 5-6, я не?!? Ще угасне пущината на ниски обороти. То ,че смуче- смуче, ама най се усеща на баир, пък то тогава и 2 коня минус си е много :wink:
А, меджу другото, колко ви качва разхода на градско(пък и извън), че то всеки ги разтяга разни та гледам да го ползвам умерено, бензина много космически стана неещо..... :evil:
П.П. Идеята ми беше, че не мога да го засека реално с тия икономии.
Сори,малко сменям темата :roll: , ама сигурно и други ги вълнува.
Е поизхвърлих се малко разбира се,като казах че кой знае колко ме дърпа климатика /все пак са 130 конете/. Като си карам нормално няма проблем,проблема е като си свикнал да изпреварваш мн.бързо и като вкл.климатика се зоря :lol:
Относно разхода,при нормално каране е трудно забележим,не за друго,а се предполага че в жегите,ако не си включил климатика,значи си отворил прозорец или прозорци,което от своя страна също води до повишаване на разхода на гориво :roll: Абе събирам се при нашите условия в провинцията,разход на гориво около 9 на сто :wink:
Изображение

kenanoff
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 24 ное 2005, 12:26
Модел на автомобила: Focus 1, 2005, 1.4
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kenanoff » 05 юли 2006, 12:32

Аз имам Фокус 1, но е от 2005-та, съвсем нов. Климатика го пускам нон-стоп, а пътуването ми е обикновено градско - 10 км сутрин и толкова вечер.
И си имам "турбодупка" (без да имам турбо). При потегляне до 2000 оборота на първа няма никаква мощност (е то двигателя с 74 коня не е кой знае какво и без климатика). Над 2000 няма никаква разлика.
Но веднъж отлепи ли, няма проблеми. Моя стил на каране е - на 2000 оборота минавам на по-горна предавка. Но на 2-ра и до 5-та между 1200 и 2000 оборота няма загуба на мощност, добре си набира.
Разхода ми се вдига с около 0.5 литра на градско спрямо април, когато не ползвах климатик.
Извън града карам и на повече обороти, като изпреварваш с 74 коня, трябват понякога. Тогава не съм забелязал никаква разлика в мощността, "дърпа" си както обикновено (т.е. слабичко :oops: ), но тогава става въпрос за над 3000 оборота на 4-та например. Никога не карам с над 3500 оборота, затова не знам за това как е при повече обороти. Разлика в разхода няма абсолютно никаква извън града (ако има е под 0.3 литра, сравнявам от 4 пътувания - две с климатик и две без)

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 05 юли 2006, 13:02

Тия 10kW са си множко :)
(с тях можеш да охладиш цял суперкаркет!)

предполагам че консумацията на климатика е 0.3-0.5kW... (не по-вече от 1мс (магарешка сила))
проблема е че повечето стари климатици (като моя) са механични и се включват/изключват по време на работа (няма плавно регулиране на мощността)... Ефекта от работата на климатика е особенно осезаема при потеглене, където мощтостта на двигателя (при ниски обороти 1000-1500 - при мен) е в пъти по-малка. Моето усещане е че има още 150 кг товар в багажника ...

В книжата (за мондео) пише че климатика може да се изключи ако натоварването на двигателя е голямо (натиснат е педала ) ... но не съм го забелязал май да се случва ... (за 1.8TDI това го прави компютъра за изгорелите газове - щото няма друг кой:) ).

Ако климатика се задвиждаше от ел. двигател (инверторен тип - като при по-скъпите битови климатици) - мощността (отдавана към компресора) може да се регулира плавно и ефекта ще е много по-малко забележим защото няма вкл/изкл ... (само ще трябва по-мощен генератор за захранването му, а и акумулатора може да помага когато е необходимо!)

По навик при изпреварване винаги изключвам климатика - така почти не забелязвам проблема (а и с климатик карам най-много 10-20ч на година)!

kotyo
потребител
потребител
Мнения: 66
Регистриран: 04 май 2006, 00:08
Модел на автомобила: MONDEO1.8 16v `94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kotyo » 05 юли 2006, 22:53

Че то ,ако разликата е 0.3-0.5л ,аз няма да го изключвам цяло лято, ма то разправяха нещо за 1-2л и аз съм се маскирал яко на чичо Скрудж :shock: .Дано и при мен да е такъв нисък разхода.

kenanoff
потребител
потребител
Мнения: 34
Регистриран: 24 ное 2005, 12:26
Модел на автомобила: Focus 1, 2005, 1.4
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kenanoff » 05 юли 2006, 23:38

Не мога да ти гарантирам такъв разход, моят климатик (а и кола) е нов. Доколкото чета тук, с времето май нещата се влошават.
Но засега данните ми за разхода са точни, аз също се притеснявах и специално съм засичал.
След засичанията вече не си изключвам изобщо климатика - защо да се потя за лев на 100 км?

Потребителски аватар
red
потребител
потребител
Мнения: 888
Регистриран: 04 окт 2005, 10:36
Модел на автомобила: Mondeo 2.0L 16 combi mkII GHIA GAZ
Местоположение: На изток от рая :)
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от red » 06 юли 2006, 00:14

леле хора не знам каква е причината за толков различни заключения! А з специално не съм усетил голяма разлика с/без клематик (или климатроник ако има значение) Вярна е, че рядко го ползвам защото не понясям хем слънцето да ме пече хем от някъде да духа студ - почва да ме цепи глават, но нали си имам жена....тя е ня принципа шамар да е - кяр да е- та го пускам!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта