Мондео МК2: Проблем при изключен климатик :-)
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Мондео МК2: Проблем при изключен климатик :-)
Здравейте!
Имам следният проблем. Много често, когато климатика ми е изключен, лампичката продължава да свети съвсем бледо. Оборотите на празен ход се вдигат с по 50-100 и падат пак през интервал около 30 секунди. Когато климатика е включен всичко е ОК. Също е ОК когато вентилаторите са изключени напълно от средната врътка. Самият климатик работи и изстудява много добре.
Първият проблем, който открих след известно разпитване е, че резистора, контролиращ слабата степен на перката на радиатора не работеше. Въртеше се само на бързи обороти. На бавни - не. Мой познат го смени, климатика почна да изстудява наистина добре, но... проблемът не се оправи.
Следващият ми ход беше да си купя копче (врътка). Взех едно на старо, изглежда читаво. До преди малко се мъчих да разглабям скапаните пластмаси и касетофон
, но накрая след 2 часа борби успях да го сменя. Ефект = кръгла 0. Отново същия проблем. Направо се ядосах и оставих всичко да си виси по таблото
.
Искам да попитам - някой имал ли е същия проблем? Някакво по-тривиално обяснение има ли? Евентуално ако може и да ми препоръчате читав ел. сервиз в София, тъй като с токовете не съм съвсем на "ти".
Благодаря!
Имам следният проблем. Много често, когато климатика ми е изключен, лампичката продължава да свети съвсем бледо. Оборотите на празен ход се вдигат с по 50-100 и падат пак през интервал около 30 секунди. Когато климатика е включен всичко е ОК. Също е ОК когато вентилаторите са изключени напълно от средната врътка. Самият климатик работи и изстудява много добре.
Първият проблем, който открих след известно разпитване е, че резистора, контролиращ слабата степен на перката на радиатора не работеше. Въртеше се само на бързи обороти. На бавни - не. Мой познат го смени, климатика почна да изстудява наистина добре, но... проблемът не се оправи.
Следващият ми ход беше да си купя копче (врътка). Взех едно на старо, изглежда читаво. До преди малко се мъчих да разглабям скапаните пластмаси и касетофон


Искам да попитам - някой имал ли е същия проблем? Някакво по-тривиално обяснение има ли? Евентуално ако може и да ми препоръчате читав ел. сервиз в София, тъй като с токовете не съм съвсем на "ти".
Благодаря!
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2: Проблем при изключен климатик :-)
Здравей колега.Void написа:Здравейте!
Имам следният проблем. Много често, когато климатика ми е изключен, лампичката продължава да свети съвсем бледо. .......
Така, както обясняваш проблема ми напомня на един мой подобен проблем от миналото лято.
Ядовете се оказа, че са от едно от релетата, което управляват вентилаторите. В кутията има две такива съответно за едния и другия вентилатор. Не вярвам при Мондео да е много по-различно. Та, съвета ми е да отвориш капака със силовите предпазители и релетата (намира се при двигателя под капака, а не в купето) и да видиш дали някое от релетата не е с изкревен корпус от нагряване заради лош контакт. ( при мен то беше разтопено от едната страна и се виждаше с просто око, как се е разтопила пластмасата)
Надявам се да съм ти бил полезен.
Поздрави.
P.S. За жалост не мога да ти подскажа за еладжия в София, защото съм от Бургас. На мен ремонта ми струва едно реленце от 5 лв., същите в изобилие може да намериш в сервизите за монтаж на алармени системи

-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2: Проблем при изключен климатик :-)
Благодаря, колега! Ще ги проверя и почистя, пък да видим...
- mocipako
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 13 яну 2011, 17:15
- Модел на автомобила: FORD Focus ZX5 2.0L (DOHC) Automat
10.2003
Серия: Focus 1998-2005
Хечбек: 5 Door Saloon
Двигател: Zetec 2.0 16V EFI
Трансмисия:4-Speed Automatic Transaxle - 4F27E
Предаване: LHD FWD
Климатик: Manual Air Conditioning
Боя: Silver Frost - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2: Проблем при изключен климатик :-)
Имай предвид, че когато лоста за посоката на въздуха сочи някоя от двете степени, където е указано панорамното стъкло независимо дали си вкл. A/C компресора се включва за известно време през определени интервали. Не е лошо да погледнеш и това : http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=46283" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Поздрави и успешна седмица.
Поздрави и успешна седмица.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2: Проблем при изключен климатик :-)
Друг възможен проблем е пробил диод в захранващата верига на компресора, най-лесно ще разбереш дали е от това като извадиш буксата на компресора и запалиш без него ако проблема отново продължава значи не е от него, иначе диода се намира на кабелите които отиват към компресора непосредствено преди него.

-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2: Проблем при изключен климатик :-)
Колега къде е тази букса? Ако съм разбрал правилно е някъде около левия фар долу. Извадих я и вече не присветва нищо на контакт. Само че, реших да я дам на жената да покара и да пробва дали е добреDidibao написа:Друг възможен проблем е пробил диод в захранващата верига на компресора, най-лесно ще разбереш дали е от това като извадиш буксата на компресора и запалиш без него ако проблема отново продължава значи не е от него, иначе диода се намира на кабелите които отиват към компресора непосредствено преди него.


- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2: Проблем при изключен климатик :-)
Щом сега проблема отсъства търси по кабела къде е диода и го замени с нов, да видиш дали ще продължава да прави проблема, може да ползваш и стандартен диод от магазин за електроника, лично аз съм с 10А диод.

-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2: Проблем при изключен климатик :-)
Здрасти! Вчера покарах малко при извадена букса, и да - няма проблем с светлината на бутона и оборотите на празен ход са стабилни. Ще търся къде е проблема, засега не се чувствам особено мотивиран да ръчкам, щото климатик ще пускам чак напролет. А дотогава я камилата - я камиларя. Благодаря!Didibao написа:Щом сега проблема отсъства търси по кабела къде е диода и го замени с нов, да видиш дали ще продължава да прави проблема, може да ползваш и стандартен диод от магазин за електроника, лично аз съм с 10А диод.
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК2: Проблем при изключен климатик :-)
Камилата и камиларя не знам, обаче може да се наложи да пълниш с фреон системата, освен сегашния проблем.Void написа: ................., щото климатик ще пускам чак напролет. А дотогава я камилата - я камиларя. Благодаря!
За да избегнете изтичане на фреон е препоръчително да включвате климатика в режим на охлаждане поне един - два пъти седмично за около 5 мин. Това може да увеличи значително времето на безпроблемна експлоатация на климатика, тъй като в климатичната система има масло, което циркулира заедно с хладилния агент. Ако системата не работи дълго, някои нейни части, с неопренови гарнитури изсъхват и се разрушават, което води до изтичане на фреон. Затова, дори и през зимата е желателно да пускате климатика за кратко, за да може маслото да намаже всички възли на системата.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта