Какво да гледам и как да разбера дали има...
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 28 юни 2012, 23:00
- Модел на автомобила: Escort 1985
- Местоположение: bg
- Status: Извън линия
Какво да гледам и как да разбера дали има...
Здравейте,
Мислим да купуваме фиеста 1,4 бензинов мотор със 75 коня от 2000 г (можеби произведена 1999), но ни интересува дали има някакво серво усилване на съединителя, защото ще я кара жена, и също така за какви типични за модела проблеми можем да гледаме преди да я вземем.
Можете да ни дадете някои съвети предварително, има ли как да разберем от някакъв сайт какви са екстрите на колата - освен описаното в обявата?
Ако гледаме под капака ще видим ли някаква серво-усилвателна помпа и тя само на волана ли ще влияе?
Това е как изглежда на външен вид тази която ще гледаме, но не мога да се ориентирам това дали е MK3 или МК4:
http://grad.bg/files/obiavi/u_30092012130128_52493.jpg
Пишете какво най-често не им е наред на тези, освен склонноста лесно да хващат корозия!
Мерси предварително са бързите отговори!
Мислим да купуваме фиеста 1,4 бензинов мотор със 75 коня от 2000 г (можеби произведена 1999), но ни интересува дали има някакво серво усилване на съединителя, защото ще я кара жена, и също така за какви типични за модела проблеми можем да гледаме преди да я вземем.
Можете да ни дадете някои съвети предварително, има ли как да разберем от някакъв сайт какви са екстрите на колата - освен описаното в обявата?
Ако гледаме под капака ще видим ли някаква серво-усилвателна помпа и тя само на волана ли ще влияе?
Това е как изглежда на външен вид тази която ще гледаме, но не мога да се ориентирам това дали е MK3 или МК4:
http://grad.bg/files/obiavi/u_30092012130128_52493.jpg
Пишете какво най-често не им е наред на тези, освен склонноста лесно да хващат корозия!
Мерси предварително са бързите отговори!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
Няма лек автомобил със усилвател на педала на съединителя ( не съм сигурен дали и при тежката техника има такъв). Този модел (МК4) конкретно е със хидравличен привод на съединителя, теоретически се изисква по-малко усилие за натискане. Смятам че няма изправен съединител, който да не може де се натисне от дете, камо ли от жена.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 28 юни 2012, 23:00
- Модел на автомобила: Escort 1985
- Местоположение: bg
- Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
Благодаря - това го разбирам, че е с бутални помпички които леко усилват усилието от крака като го предават. Тоест няма да е толкова зле колкото при система само с жило.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
С усилване няма.Ако търсиш система, подобна на тази при сервото на спирачките-не,няма лека кола с такова нещо.
Това хидравличното е отчасти като на старите Лади и Москвичи.Имаш хидравличен цилиндър на педала, който предава усилието на друг хидравличен цилиндър.До тук с приликите-при Ладите вторият хидравличен цилиндър чрез лостова система предаваше усилието към лагер,който на свой ред натискаше притискателния диск.Това предаване на силата към и между толкова много компоненти реално водеше до това, че се губеха всички предимства, които на теория идваха от използването на хидравлика.Но системата беше проста за поддръжка, ремонт и диагностика на проблеми.
Западната техническа мисъл по стар обичай тръгна по "пътя на звездите"-в един момент имаш по толкова много от всичко,че те избива на извращения.И от някаква година нататък единият хидравличен цилиндър бе интегриран в едно тяло с лагера, който задейства притискателния диск.Т.нар. "лагер-помпа". Лостовата система се премахна в по-голямата си част, притискателят си остана принципно същия, намали се броя на детайлите и така се намалиха загубите, което пък потребителят усети като по-малко мускулна сила, нужна за задействането на съединителя. И изобщо..гората шумеше, птичките пееха, всички бяха доволни...докато не дойде време за поддръжка на системата и не лъснаха бруталните и недостатъци:
1.Лагер помпата се оказа детайл с много кратък ресурс.Заради това години наред доста производители отчаяно се съпротивляваха на модата в името на сигурността и качеството.
2.Ресурсът и на двете помпи се различава драстично както помежду им, така и в сравнение с ресурса на съединителя.
3.Много сложен и скъп ремонт.И части, и труд.
4.Но най-съществените пропуски си останаха в сигурността.Загуба на течност от лагер помпа в над 80% от случаите те оставя на пътя с неработещ съединител,на момента! Малцина са късметлиите,успели да се приберат с такъв дефект, още по-малко са тия, изкарали известно време с "капеща" лагер помпа. Заради общото им захранване със спирачките (общо казанче с течност), пробивът в едната хидравлика много бързо води до проблем и в другата.Решението отворът за захранване на съединителя с течност да се качи на около сантиметър над минимума ниво, осигуряващо нормална работа на спирачките, на практика не работи.Там се намесва друг фактор-нивото в казанчето си спада непрекъснато в процеса на експлоатация, заради износването на накладките.Зависимостта е същата и в обратен ред-пробив в спирачките те оставя без съединител.Там вече зависимостта е безусловна-имаш няколко натискания преди помпата да засмуче въздух и да откаже.
Как се познава всичката тая цигания, гледана откъм двигателя-ами оглеждаш казанчето за течност на спирачките.Ако някъде отстрани тръгва тънка тръбичка и завива в посока навътре към купето, пред теб стои кола с хидравличен съединител.Лошото е,че системата се въвежда масово при Форд поне 5 години преди 2000-та, та към тази година не вярвам да намериш кола, чиито съединител да се задвижва с жило.Системата е ужасно несигурна, проблемна и скъпа за ремонт.
Това хидравличното е отчасти като на старите Лади и Москвичи.Имаш хидравличен цилиндър на педала, който предава усилието на друг хидравличен цилиндър.До тук с приликите-при Ладите вторият хидравличен цилиндър чрез лостова система предаваше усилието към лагер,който на свой ред натискаше притискателния диск.Това предаване на силата към и между толкова много компоненти реално водеше до това, че се губеха всички предимства, които на теория идваха от използването на хидравлика.Но системата беше проста за поддръжка, ремонт и диагностика на проблеми.
Западната техническа мисъл по стар обичай тръгна по "пътя на звездите"-в един момент имаш по толкова много от всичко,че те избива на извращения.И от някаква година нататък единият хидравличен цилиндър бе интегриран в едно тяло с лагера, който задейства притискателния диск.Т.нар. "лагер-помпа". Лостовата система се премахна в по-голямата си част, притискателят си остана принципно същия, намали се броя на детайлите и така се намалиха загубите, което пък потребителят усети като по-малко мускулна сила, нужна за задействането на съединителя. И изобщо..гората шумеше, птичките пееха, всички бяха доволни...докато не дойде време за поддръжка на системата и не лъснаха бруталните и недостатъци:
1.Лагер помпата се оказа детайл с много кратък ресурс.Заради това години наред доста производители отчаяно се съпротивляваха на модата в името на сигурността и качеството.
2.Ресурсът и на двете помпи се различава драстично както помежду им, така и в сравнение с ресурса на съединителя.
3.Много сложен и скъп ремонт.И части, и труд.
4.Но най-съществените пропуски си останаха в сигурността.Загуба на течност от лагер помпа в над 80% от случаите те оставя на пътя с неработещ съединител,на момента! Малцина са късметлиите,успели да се приберат с такъв дефект, още по-малко са тия, изкарали известно време с "капеща" лагер помпа. Заради общото им захранване със спирачките (общо казанче с течност), пробивът в едната хидравлика много бързо води до проблем и в другата.Решението отворът за захранване на съединителя с течност да се качи на около сантиметър над минимума ниво, осигуряващо нормална работа на спирачките, на практика не работи.Там се намесва друг фактор-нивото в казанчето си спада непрекъснато в процеса на експлоатация, заради износването на накладките.Зависимостта е същата и в обратен ред-пробив в спирачките те оставя без съединител.Там вече зависимостта е безусловна-имаш няколко натискания преди помпата да засмуче въздух и да откаже.
Как се познава всичката тая цигания, гледана откъм двигателя-ами оглеждаш казанчето за течност на спирачките.Ако някъде отстрани тръгва тънка тръбичка и завива в посока навътре към купето, пред теб стои кола с хидравличен съединител.Лошото е,че системата се въвежда масово при Форд поне 5 години преди 2000-та, та към тази година не вярвам да намериш кола, чиито съединител да се задвижва с жило.Системата е ужасно несигурна, проблемна и скъпа за ремонт.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
Е добре дай да караме 88 година коли с жило щот видиш ли да не ни остави някъде. Жилото като се скъса нали пак оставаш на пътя, е да но със спирачки. Проблема е че тука караме коли които са вече пред счупване. Кое е ненадеждното една лагер помпа да изкара 250 000 км? Не е чак толкова много скъпо 2-300 лв е не е нещо супер непосилно, не се сменя често за да е такъв проблем голям. А това дали е с жило или с помпа няма никакво значеение за това дали се натиска лесно или трудно педала.
- Didibao
- потребител
- Мнения: 1769
- Регистриран: 03 юни 2008, 01:08
- Модел на автомобила: Focus ST170
- Местоположение: Перник
- Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
Абсолютно подкрепям, че няма разлика при натискане на педала на съединителя с жило и с лагер помпа, моето мондео е с жило, карал съм и с лагер помпа все същата работа си е.

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
Чак голяма разлика няма, но се усеща.
Коя е последната лагер помпа, искарала 250 хиляди км, която сте виждали ?
Коя е последната лагер помпа, искарала 250 хиляди км, която сте виждали ?
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
Прав си, но е неоспорим факт, че механичния лагер издържа целия физически живот на автомобила, същото често се случва и със жилото при правилна поддръжка, единственото слабо място е прословутата тресчотка (ама и на нея и намерих цаката без да я сменям).urgan написа:Е добре дай да караме 88 година коли с жило щот видиш ли да не ни остави някъде. ....
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
А колко според тебе издържа лагер помпата? Аз много се съмнявам примерно на мойто мондео да му е сменяно нещо по съдинителя, по километраж е на 185х. Нови коли и навъртени по 200х не съм чул да им се е сменяло каквото и да било по съединителя. Само непочвайте да ме убеждавате че това е консуматив и се чупело през 100х км то по тая логика германците трябва на 2 години съдинител да правят.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
Да, ама като сменяш съединителя, сменяш и лагера а аз на Ескорта не.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
Наистина се сменя заедно с дисковете.Дори да не тече, пак се сменя.Това конструкторско безумие се "напасва" с притискателя и ако нещо се разбута, много бързо потича.След което собственика си плаща отварянето на съединителя втори път.
185 хиляди означават само,че е време да започнеш да спестяваш за лагер помпа...Да не чуе рогатия, ама всеки момент може да измячи.
185 хиляди означават само,че е време да започнеш да спестяваш за лагер помпа...Да не чуе рогатия, ама всеки момент може да измячи.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
Нали се сещаш колко са истински тия 185х км, слагаме поне още 100х. Да, усложнение е тая лагер помпа, но неможе да ме убедите че е толкова ненадеждна, щом на това мондео е изкарала 200х + километра. Друг е въпроса колко карат алтернативнитте части но това е друга тема вече.
-
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 28 юни 2012, 23:00
- Модел на автомобила: Escort 1985
- Местоположение: bg
- Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
Хора, купихме колата. Колкото издържи - толкова - даже вече ми се струва, че има симптоми на някакво износване, защото задна скорост не остава винаги добре включена. Нас ни интересуваше 40-50 килограмово момиче да тръгва с лекота, защото ако на нас като мъже дори и да не ни прави впечатление - на такива водачки това може да им е достатъчно да кажат - "трудно се кара тази кола" и да не искат да я ползват. Ще пускаме вече други теми, че доста кусури почват да изкачат за пооправяне.
Благодаря за коментарите, ако не бяхме сигурни, че ще има такова устройство можеше и да се откажем въобще да ходим да я гледаме.
Благодаря за коментарите, ако не бяхме сигурни, че ще има такова устройство можеше и да се откажем въобще да ходим да я гледаме.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Какво да гледам и как да разбера дали има...
Да й е честита колата и да си я кара с удоволствие, останалото се прави!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта