Проблем с климатик на Мондео МК3
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 01 юни 2013, 16:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3, 2.0 TDci, 130кс , 2004
- Status: Извън линия
Проблем с климатик на Мондео МК3
Здравейте,
Като за първа тема във форума имам следния проблем за който търся помощ:
Климатикът от 1 година не работи като хората. Когато колата е неподвижна или при ниска скорост, климатикът не работи (даже духа топло) а при висока скорост на дълъг път си охлажда перфектно. Накрая реших да закарам колата на диагностика при двама специалисти (в Бургас и София) като и двамата сигнаха до заключението, че вентилаторът за охлаждане на двигателя не работи (а работи при висока скорост заради въздухопотока който минава през двигателя). Компресорът за момента е непокътнат, тъй като от налягането системата е изпускала фреон, за да не гръмне. Според тях има вероятност за следните проблеми, заради които тази перка да не работи:
1) Повреда в електрониката на самия вентилатор (самата перка се върти ако се завърти ръчно) - смяна на цялата перка която е от 500-800 лв нова и около 150 лв от автоморга
2) Повреда в електрониката командваща климатика (т.е. не подава правилни команди към вентилатора)
3) Повреда в някое реле и не подава достатъчно ток към самия вентилатор.
Проблемът е че никой не се наема да каже кое е, а ще излезе бая скъпо да сменям на посоки. И двамата ме насочват към Мото Пфое за диагностика понеже те си имат схемите. Само че съм малко наплашен от тази фирма понеже винаги ме жулят със страхотни цени.
Въпросът ми е: Има ли възможност да се изолира проблема без да минавам през Мото Пфое? Някой да препоръчате в района на Бургас който може да помогне? (Ходих при Горан в Горно Езерово, но той ме насочи към МП също) Някакви препоръки?
Мерси!
Като за първа тема във форума имам следния проблем за който търся помощ:
Климатикът от 1 година не работи като хората. Когато колата е неподвижна или при ниска скорост, климатикът не работи (даже духа топло) а при висока скорост на дълъг път си охлажда перфектно. Накрая реших да закарам колата на диагностика при двама специалисти (в Бургас и София) като и двамата сигнаха до заключението, че вентилаторът за охлаждане на двигателя не работи (а работи при висока скорост заради въздухопотока който минава през двигателя). Компресорът за момента е непокътнат, тъй като от налягането системата е изпускала фреон, за да не гръмне. Според тях има вероятност за следните проблеми, заради които тази перка да не работи:
1) Повреда в електрониката на самия вентилатор (самата перка се върти ако се завърти ръчно) - смяна на цялата перка която е от 500-800 лв нова и около 150 лв от автоморга
2) Повреда в електрониката командваща климатика (т.е. не подава правилни команди към вентилатора)
3) Повреда в някое реле и не подава достатъчно ток към самия вентилатор.
Проблемът е че никой не се наема да каже кое е, а ще излезе бая скъпо да сменям на посоки. И двамата ме насочват към Мото Пфое за диагностика понеже те си имат схемите. Само че съм малко наплашен от тази фирма понеже винаги ме жулят със страхотни цени.
Въпросът ми е: Има ли възможност да се изолира проблема без да минавам през Мото Пфое? Някой да препоръчате в района на Бургас който може да помогне? (Ходих при Горан в Горно Езерово, но той ме насочи към МП също) Някакви препоръки?
Мерси!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатик на Мондео МК3
Здравей колега,
много вероятно е да е нагоряла буксата с контактите, които захранват вентилатора. Това е доста срещан проблем. Обикновенно изчезва първо степента с ниски обороти на вентилатора /-ите/, а след това изчезват и високите обороти.
Буксата се намира долу в ляво на дифузьора с вентилатора, под нивото на акумолатора.

Възможно е проблема да другаде, но трябва да се провери и буксата.
При изключена букса може да се подаде напрежение на вентилатора. Тогава ще стане ясно дали проблема е в него или по веригата преди това.
Поздрави!
много вероятно е да е нагоряла буксата с контактите, които захранват вентилатора. Това е доста срещан проблем. Обикновенно изчезва първо степента с ниски обороти на вентилатора /-ите/, а след това изчезват и високите обороти.
Буксата се намира долу в ляво на дифузьора с вентилатора, под нивото на акумолатора.

Възможно е проблема да другаде, но трябва да се провери и буксата.
При изключена букса може да се подаде напрежение на вентилатора. Тогава ще стане ясно дали проблема е в него или по веригата преди това.
Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 01 юни 2013, 16:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3, 2.0 TDci, 130кс , 2004
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатик на Мондео МК3
Мерси за отговора!
Моят вентилатор е друга модификация и няма букса на дифузьора, а излиза кабел с букса която се включва в друга букса под нивото на акумулатора. Интересното в случая е, че от МП са преправяли кабелите и са сменяли буксата. Това го разбрах като видях вентилатор втора ръка който не можеше да се пусне към моята кола. Чудя се дали е възможно, да се нагорели кабелите където са снаждани допълнително? Ако отида в автосервиз който се занимава с електроника, дали ще се установи това?
Поздрави,
а.
Моят вентилатор е друга модификация и няма букса на дифузьора, а излиза кабел с букса която се включва в друга букса под нивото на акумулатора. Интересното в случая е, че от МП са преправяли кабелите и са сменяли буксата. Това го разбрах като видях вентилатор втора ръка който не можеше да се пусне към моята кола. Чудя се дали е възможно, да се нагорели кабелите където са снаждани допълнително? Ако отида в автосервиз който се занимава с електроника, дали ще се установи това?
Поздрави,
а.
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 22 сеп 2010, 15:21
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатик на Мондео МК3
иди на диагностика първо.второ поразпитай за надежден майстор жичкаджия.единствено такъв ще ти помогне.всичко друго е импровизация и пари.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 01 юни 2013, 16:11
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK3, 2.0 TDci, 130кс , 2004
- Status: Извън линия
РЕШЕНО: Проблем с климатик на Мондео МК3
Здравейте,
Най-после реших проблема!
За да се изолира точната причина, отидох на диагностика в един сервиз, който се занимава доста с двигатели и електроника (детайлите по-долу). След 5-6 теста момчетата изолираха че проблема е в контролера който командва вентилатора (компютъра на автомобила иначе си подаваше точните команди). Решението - взеха ми от автоморга контролер с перка и го инсталираха на здравия дифузьор. Всичо на всичко - 200 лв. (при изчислен ремонт от Мото Пфое - 800 лв.) За сега работи добре! Доволен!
Мерси за помоща!
а.
Детайли за сервиза за живеещите в Бургас:
Автосервиз VFTS (ВФТС) - намира се в кв. "5-ти километър" (след автокъщите)
0886811767
Най-после реших проблема!
За да се изолира точната причина, отидох на диагностика в един сервиз, който се занимава доста с двигатели и електроника (детайлите по-долу). След 5-6 теста момчетата изолираха че проблема е в контролера който командва вентилатора (компютъра на автомобила иначе си подаваше точните команди). Решението - взеха ми от автоморга контролер с перка и го инсталираха на здравия дифузьор. Всичо на всичко - 200 лв. (при изчислен ремонт от Мото Пфое - 800 лв.) За сега работи добре! Доволен!

Мерси за помоща!
а.
Детайли за сервиза за живеещите в Бургас:
Автосервиз VFTS (ВФТС) - намира се в кв. "5-ти километър" (след автокъщите)
0886811767
-
- потребител
- Мнения: 47
- Регистриран: 15 дек 2008, 18:06
- Модел на автомобила: mondeo 2.0 115 tddi mk3, mondeo 1.8 td mk2
- Местоположение: Долни Дъбник
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатик на Мондео МК3
Благодаря за изчерпателният отговор на DTM! Беше ми нагоряла буксата на дифузьора и не ми работеше първа степен на перките, но сега вече всичко е 6



-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 18 авг 2012, 15:50
- Модел на автомобила: Mondeo mk3
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатик на Мондео МК3
А после всичко беше ли наред?
При мен беше нагоряла буксата и я смених, но компресора се включва за 2-3 секунди и изключва...включва-изключва и така. Някой ако може да помага. Чудех се дали може да е изтекъл фреона, докато нямах вентилатор, но не знам как се държи без перка.
При мен беше нагоряла буксата и я смених, но компресора се включва за 2-3 секунди и изключва...включва-изключва и така. Някой ако може да помага. Чудех се дали може да е изтекъл фреона, докато нямах вентилатор, но не знам как се държи без перка.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта