Mondeo MK4- Климатик проблем
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 19 май 2013, 18:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0TDCI Ghia
- Status: Извън линия
Mondeo MK4- Климатик проблем
Здравейте.
Става въпрос за MK4 2007 2.0 tdci
От няколко дни климатика не ще да духа студено. Компресора се включва, лампи никакви не светят по таблото за грешки. Духа топло, все едно е само на вентилатор.
Има и странно свистене от тръба. Чува се все едно течност се изпарява, не мога да го опиша, все едно пара минава по тръба. като изключа компресора спира този звук. Преди го нямаше този звук, та си мисля възможно ли е да е спукано нещо и да изтича? Няма никаква миризма в купето.
Ако някой е имал подобен проблем нека да пише.
Поздрави.
Става въпрос за MK4 2007 2.0 tdci
От няколко дни климатика не ще да духа студено. Компресора се включва, лампи никакви не светят по таблото за грешки. Духа топло, все едно е само на вентилатор.
Има и странно свистене от тръба. Чува се все едно течност се изпарява, не мога да го опиша, все едно пара минава по тръба. като изключа компресора спира този звук. Преди го нямаше този звук, та си мисля възможно ли е да е спукано нещо и да изтича? Няма никаква миризма в купето.
Ако някой е имал подобен проблем нека да пише.
Поздрави.
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK4- Климатик проблем
Просто ти е паднало прекалено много нивото на фреон в системата и не може да направи нормален топлообменен цикъл, затова свисти и бълбука по тръбите, а ефективността клони към нула.
За да придобиеш представа, ще обясня: компресорът успява да дръпне всичко от страната с ниско налягане (изпарителят в купето) и да го прати към кондензатора отпред. Тъй като количеството е недостатъчно, в кондензатора се получава смес от фреон в течна и газообразна фаза. При преминаването на сместа през капилярната тръбичка, разделяща високото и ниското налягане, се чува характерно бълбукане и свистене. След това, компресорът успява бързо да дръпне всичко (защото количеството е малко) - няма кой да отнеме топлината от изпарителя и обдухващият го въздух.
За да придобиеш представа, ще обясня: компресорът успява да дръпне всичко от страната с ниско налягане (изпарителят в купето) и да го прати към кондензатора отпред. Тъй като количеството е недостатъчно, в кондензатора се получава смес от фреон в течна и газообразна фаза. При преминаването на сместа през капилярната тръбичка, разделяща високото и ниското налягане, се чува характерно бълбукане и свистене. След това, компресорът успява бързо да дръпне всичко (защото количеството е малко) - няма кой да отнеме топлината от изпарителя и обдухващият го въздух.
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 19 май 2013, 18:51
- Модел на автомобила: Mondeo MK4 2.0TDCI Ghia
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK4- Климатик проблем
Благодаря за информацията.
Преди малко го водих на ремонт и се оказа някаква клапа или нещо подобно, която била спукана и от там идвало проблема, неможело да се поправи - трябва нова, която разбира се струва 400лв.
Ще разбера малко повече за тази части ще Ви питам дали може да се запои/завари..
Преди малко го водих на ремонт и се оказа някаква клапа или нещо подобно, която била спукана и от там идвало проблема, неможело да се поправи - трябва нова, която разбира се струва 400лв.
Ще разбера малко повече за тази части ще Ви питам дали може да се запои/завари..
-
- потребител
- Мнения: 85
- Регистриран: 22 сеп 2010, 15:21
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Mondeo MK4- Климатик проблем
за 400лв. ще ти сложа чисто нов климатик плюс ремонт на цялата ходова част и 5г. гаранция. искам да кажа це това не е реално което са ти предложили.успех с ремонта.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта