Смяна на антифриз- инструкции?
- Mega_CLX
- потребител
- Мнения: 16
- Регистриран: 08 сеп 2006, 15:28
- Модел на автомобила: ----
- Status: Извън линия
Смяна на антифриз- инструкции?
Искам да сменя антифриза, а не съм г правил до сега. И имам няколко вапросчета:
1. Системата е 7.6 литра, цялата ли ще мога да я сменя?
2. Ако не е цялата колко?
3. От къде да източа стария антифриз- сутринта нарочно погледнах в двигателя и видях нещо като тапа на радиатора- тодиасната му страна?
4. Дали да сменям и термостата- защото кадето и да трагна стрелката на датчика за температура не надвишава като местопложение1/4 от възможния си ход. В задръствания естествено го прави. Може би е най- добре като източа стария антифриз да го проверя термостата?Има ли при него някаква особена техника на изваждането му? Парно имам в колата- 2 км- и вече топли.
5. За антифриз да попитам- марки много- синтетични даже има, и ако се реша на такав (надали) дали ще имам проблем със смесването сас стария ако евентуално не го източа целия? Чувам добри неща за антифриза на Приста?
1. Системата е 7.6 литра, цялата ли ще мога да я сменя?
2. Ако не е цялата колко?
3. От къде да източа стария антифриз- сутринта нарочно погледнах в двигателя и видях нещо като тапа на радиатора- тодиасната му страна?
4. Дали да сменям и термостата- защото кадето и да трагна стрелката на датчика за температура не надвишава като местопложение1/4 от възможния си ход. В задръствания естествено го прави. Може би е най- добре като източа стария антифриз да го проверя термостата?Има ли при него някаква особена техника на изваждането му? Парно имам в колата- 2 км- и вече топли.
5. За антифриз да попитам- марки много- синтетични даже има, и ако се реша на такав (надали) дали ще имам проблем със смесването сас стария ако евентуално не го източа целия? Чувам добри неща за антифриза на Приста?
-
- потребител
- Мнения: 198
- Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
- Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Никъде не можах да прочета какъв ти е двигателя, но по тези 7,6 л предполагам, че е зетек.
Долу в единия ъгъл на радиатора (шофьорската страна) има тапа за източване. Добре е да източиш и смениш всичкия антифриз ако не знаеш какво е било налято до момента. Отвори капачката на казанчето и дай врътката на парното в купето на мах топло и източвай. След това в системата все пак остава някакво количество, така че ако можеш промий я или поне я продухай с въздух под налягане преди да заредиш новия антифриз. При наливането му напълни системата донякъде, примерно докато се напълни казанчето над минимума и след това запали двигателя да работи на празен ход и тогава продължи да пълниш (нивото ще почне да пада, понеже системата се обезвъздушава през това време). Като приключиш, подай няколко пъти газ докато се пообезвъздуши системата.
След като налееш цялото количество течност остави мотора да работи, докато загрее и вентилатора да почне да върти. Целта е да се увериш че не е останал въздух някъде по системата. През това време пусни парното да духа - като почне да загрява двигателя, трябва и парното да почне да духа топло. Следи стрелката на таблото! Като мине в горната част на скалата трябва да ти сработи и вентилатора.
Ако ползваш концентрат, първо наливай него, а след това - водата, като си прецениш преди това какво да ти е съотношението).
По отношение на термостата: Според мен щом имаш парно на 2-рия километър, а не ти загрява колата иначе, значи може да се приеме, че термостатът си работи все още.
Какъв антифриз? Тук само мога да кажа какво съм ползвал аз - МОТОХ концентрат на -72°С с дестилирана вода 1:1. Но скоро ще трябва пак да г осменям, че имах разни аварийки по охлаждането и сега това, което е в радиатора може да се нарече по-скоро боза, отколкото антифриз.
Долу в единия ъгъл на радиатора (шофьорската страна) има тапа за източване. Добре е да източиш и смениш всичкия антифриз ако не знаеш какво е било налято до момента. Отвори капачката на казанчето и дай врътката на парното в купето на мах топло и източвай. След това в системата все пак остава някакво количество, така че ако можеш промий я или поне я продухай с въздух под налягане преди да заредиш новия антифриз. При наливането му напълни системата донякъде, примерно докато се напълни казанчето над минимума и след това запали двигателя да работи на празен ход и тогава продължи да пълниш (нивото ще почне да пада, понеже системата се обезвъздушава през това време). Като приключиш, подай няколко пъти газ докато се пообезвъздуши системата.
След като налееш цялото количество течност остави мотора да работи, докато загрее и вентилатора да почне да върти. Целта е да се увериш че не е останал въздух някъде по системата. През това време пусни парното да духа - като почне да загрява двигателя, трябва и парното да почне да духа топло. Следи стрелката на таблото! Като мине в горната част на скалата трябва да ти сработи и вентилатора.
Ако ползваш концентрат, първо наливай него, а след това - водата, като си прецениш преди това какво да ти е съотношението).
По отношение на термостата: Според мен щом имаш парно на 2-рия километър, а не ти загрява колата иначе, значи може да се приеме, че термостатът си работи все още.
Какъв антифриз? Тук само мога да кажа какво съм ползвал аз - МОТОХ концентрат на -72°С с дестилирана вода 1:1. Но скоро ще трябва пак да г осменям, че имах разни аварийки по охлаждането и сега това, което е в радиатора може да се нарече по-скоро боза, отколкото антифриз.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия






Тези мотори се самообезвъздушават сами и при затворена система - сиреч при затворена капачка на разширителния съд. Иначе процедурата е такава - като след като отвори термостата и се подаде един два пъти за кратко газ, трябва да се затвори капачката на разширителния съд, естествено след като е долято необходимото количество антифриз.
След това се оставя колата да работи докато включи 1-2-3 пъти перката, като през цялото време се следи температурата на ДВГ-то. После се оставя ДВГ-то да изстине и се проверява нивото на антифриза - ако е нужно се долива.



-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
В тази книжка на стр 69 има таблица с Обем на охладителната система и найстина за:
Escort 08/1991 -
1.4 CVH - 7,6 л антифриз а за 1.6 CVH - 7,9 л антифриз
Escort 08/1991 -
1.4 CVH - 7,6 л антифриз а за 1.6 CVH - 7,9 л антифриз
Последна промяна от petkoff_pl на 26 яну 2007, 10:42, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Наливаш 4л. концентрат примерно на Приста доливаш с вода до максимума затваряш и тръгваш. Бензиновите мотори на Форд се самообезвъздушават а радиатора на парното няма кран и е включен постоянно в системата така че не е задължително да пускаш парното зада налееш системата. След като покараш малко може да провериш нивото може би ще ти се наложи да долеш 0.5-1л вода и си готов.
П.П. три-четири дни след това теглиш една спринцовка течност и слагаш във фризера ако не замръзне всичко е наред.
П.П. три-четири дни след това теглиш една спринцовка течност и слагаш във фризера ако не замръзне всичко е наред.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта