Проверка работата на климатик!
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 26 фев 2011, 14:42
- Модел на автомобила: ford
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Колата я купих преди 3 години нов внос , и кога е допълвана за последно не знам. Преди два дни минах тази процедура, липсваха 300 грама и ми взеха 75 лв. Цената на фреона се е вдигнала, както ми казаха. Не съм измервал температурата, но духа доста студено, така че съм доволен. Казват че се товари компресора ако работи с по малко фреон в системата.
-
- потребител
- Мнения: 82
- Регистриран: 08 апр 2011, 18:51
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Колеги, може ли да споделите къде правите профилактика на климатиците и на какви цени и качество на работа? Някой ходил ли е в МП и колко пари излиза при тях?
- kimi666
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 29 фев 2012, 17:14
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 i, ghia , kombi 99г. GI Romano
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Аз ходих миналата година в Елбатрон в Красна поляна и съм доволен от момчетата.
- le6o
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 26 ное 2013, 11:00
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 tddi
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Аз ходих там миналата седмица. Имат промоция в момента 20% до края на април, иначе е 30лв. Доволен съм.kimi666 написа:Аз ходих миналата година в Елбатрон в Красна поляна и съм доволен от момчетата.
Поздрави
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Аз сам си правя профилактиката, и доволен съм от себе си..
под профилактика разбирай че съм си купил една голяма бутилка фреон и като почне да духа топло му наливам...
даже и остават и за пържоли.. >:D<:


даже и остават и за пържоли.. >:D<:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Не става само с "една голяма бутилка фреон". Но ти си знаеш... 

- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Я кажи, как си сменяш маслото на компресора? Ако не го сменяш - това не е никаква профилактика.traqn_savov написа:Аз сам си правя профилактиката, и доволен съм от себе си..![]()
под профилактика разбирай че съм си купил една голяма бутилка фреон и като почне да духа топло му наливам...
даже и остават и за пържоли.. >:D<:
Климатична система с теч изпуска с фреона част от маслото и ако само допълваш с фреон, след време количеството масло ще намалее и рискуваш да получиш един компресор със задрали бутала. Профилактиката се състои в изтегляне на фреона и смесеното с него масло (от което голяма част остава в корпуса на компресора), вакуумиране на системата за изпаряване и изтегляне на евентуално наличната влага и улесняване на зареждането, доливане на масло и пълнене с препоръчаното от производителя количество фреон за оптимална работа на системата. Обикновено, след вакуумирането, при липса на други течове се сменят вентилите, тъй като в повечето случаи те пропускат и след смяната им системата пак се вакуумира.
С голямата си бутилка фреон, кое друго освен "пълнене" успяваш да изпълниш?
Като купих колата преди 3 години, проверих фреона в климатика и беше с около 160 грама надолу. Допълних и след няколко месеца за тест на машината за климатици след профилактика пак я закачих - беше с 50 грама по-малко. Тогава смених вентилите и за 2.5 години климатикът продължава да сваля температурата на въздуха до 3 градуса, измерено в централния въздуховод. От време на време измивам кондензатора от прах, клечки и буболечки, а миналата година си купих спрей за почистване на изпарителя и въздуховодите - флакон под налягане с една дълга тръбичка, пръска се пяна през всички въздуховоди по цялата им дължина от изпарителя до дефлекторите. След 10-на минути под колата се събра една сиво-кафява локвичка.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
охо явно колега специалист....
Много се задълбочаваме в тези теми, мен ако питаш...
Колко масло има в една система, никой не може да ти каже, поне докато не я разглоби цялата във топлообмениците във дехидретатора навсякъде е отложено масло, включително и във компресора..
Като източиш фреона можеш да видиш единствено колко масло е излязло с фреона но не и колко има във системата, естествено че ще го върнеш при наливането...
Само не лъжи хората че подменяш маслото, защото за да изкараш цялото количество масло трябва да я разглобиш цялата система, включително и компресора и да я продухаш, което е абсолютно ненужно, освен ако не правиш ретрофит на системата или ако системата е стояла дълго отворена маслата са хигроскопични и поемат влага във себе си, е тогава вече е нужна пълна промяна, продухване и промиване и смяна на дехридетатора, ако е отваряна за смяна на нещо пак е поела влага...
Аз говоря при нормална експлоатация...
При нормална експлоатация не са необходими чак такива сериозни мерки, просто доливате и толкова може да се капне малко масалце ама съвсем малко тя цялата система е 135-200 милилитра ...
Много се задълбочаваме в тези теми, мен ако питаш...
Колко масло има в една система, никой не може да ти каже, поне докато не я разглоби цялата във топлообмениците във дехидретатора навсякъде е отложено масло, включително и във компресора..
Като източиш фреона можеш да видиш единствено колко масло е излязло с фреона но не и колко има във системата, естествено че ще го върнеш при наливането...
Само не лъжи хората че подменяш маслото, защото за да изкараш цялото количество масло трябва да я разглобиш цялата система, включително и компресора и да я продухаш, което е абсолютно ненужно, освен ако не правиш ретрофит на системата или ако системата е стояла дълго отворена маслата са хигроскопични и поемат влага във себе си, е тогава вече е нужна пълна промяна, продухване и промиване и смяна на дехридетатора, ако е отваряна за смяна на нещо пак е поела влага...
Аз говоря при нормална експлоатация...
При нормална експлоатация не са необходими чак такива сериозни мерки, просто доливате и толкова може да се капне малко масалце ама съвсем малко тя цялата система е 135-200 милилитра ...
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 110
- Регистриран: 21 дек 2008, 08:37
- Модел на автомобила: ford fiesta 99,1,3i ENDURA-E
- Местоположение: Русе
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Честит 24 май! След опит за пускане на климатика тези дни и никаква реакция се оказа при проверка на стенда, че имам пробив на една от тръбите влизащи в компресора.Въпроса ми е подлежи ли на заваряване алуминия качествено,понеже пробива е локализиран точно или да търся втора употреба тръба? Минах през 3 автоморги, но фиестите от моя модел бяха без климатик,а на едната бяха рязани с ъглошлайф и не ставаха за нищо 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Алуминия се заварява, но трябва да го направи специалист.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Не се занимавай. Като я напъне налягането, ще избие от другаде. Щом се с спукала веднъж, тая тръба има корозия. Алуминиевите тръби страшно много страдат от солта и химикалите, които се хвърлят зимно време по пътищата. Продъ;жавай с моргите и обявите в нета-все от някъде ще излезе здрава.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- OgiDogi
- потребител
- Мнения: 2043
- Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
- Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
- Местоположение: Сливен
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Е, понякога пробивът се дължи на протриване от друг елемент, не е задължително да е от корозия. Например на Renault Megane редовно се пробиват отпред горе от стърчащите болтчета на напречната греда или щипките, които държат двете тръби една към друга. Виждал съм поне 5 такива, като ми ги докарат за проверка и зареждане. Последното някой го беше лепил с "течен метал" и изкарало 2 месеца според собственика, ама като бутнах лепката с нокът и се разлепи цялото парче. На една КА-линка пък, напуканите от натиснато броня и кора бяха протрили маркуча между компресора и кондензатора.S_C написа:Не се занимавай. Като я напъне налягането, ще избие от другаде. Щом се с спукала веднъж, тая тръба има корозия. Алуминиевите тръби страшно много страдат от солта и химикалите, които се хвърлят зимно време по пътищата. Продъ;жавай с моргите и обявите в нета-все от някъде ще излезе здрава.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта