Охладителна система. Focus 2002 1,6
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Охладителна система. Focus 2002 1,6
Колеги имам следният проблем.
Паля колата студена и с мултицет които има термометър започвам да измервам температурата на двигателя при термостата .Стигна 75*C и термостата отвори започна леко по леко да загрява маркуча, мина известно време и загря и връщащия маркуч от радиатора към блока.Стрелката за температура на таблото се изправи вертикално и не се помести повече , в същото време бях пуснал и на дисплея да ми показва темп. беше към 84*C. Така колата продължи да работи докато темп. стигнаха на мултицета 95*C на дисплея на таблото 98-100 *C , като до този момент перките на радиатора не са се включвали. Те се пуснаха чак когато пуснах вентилатора на парното за секунда и го изключих.Перките работеха докато темп. премерена с мултицета стихна някъде 80-85*C. Някакви идеи какъв е проблема?
Паля колата студена и с мултицет които има термометър започвам да измервам температурата на двигателя при термостата .Стигна 75*C и термостата отвори започна леко по леко да загрява маркуча, мина известно време и загря и връщащия маркуч от радиатора към блока.Стрелката за температура на таблото се изправи вертикално и не се помести повече , в същото време бях пуснал и на дисплея да ми показва темп. беше към 84*C. Така колата продължи да работи докато темп. стигнаха на мултицета 95*C на дисплея на таблото 98-100 *C , като до този момент перките на радиатора не са се включвали. Те се пуснаха чак когато пуснах вентилатора на парното за секунда и го изключих.Перките работеха докато темп. премерена с мултицета стихна някъде 80-85*C. Някакви идеи какъв е проблема?
Последна промяна от Xbox на 01 май 2014, 15:25, променено общо 1 път.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Охладителна система.
Няма проблем, да беше изчакал да стигне 103градуса и вентилатора щеше да се включи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Охладителна система.
Не е ли вече много топло. А защо веднага включва перките като пусна парното? Колко датчика има за температура по двигателя и къде са ?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Охладителна система.
А сигурен ли си, че не пускаш климатика, тогава вентилаторите тръгват на максимална скорост, независимо от температурата на двигателя.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Охладителна система.
Не не е пуснат ,а за климатика имам друга тема и там има проблем има теч и явно са свързани нещата .
Forester на Нед 05 Яну, 2014 22:55
Без термостат не загрява, много коли идват от Италия с избушен термостат, явно там така го решават този проблем. Странно е, че термостата е поставен на маркуча след радиатора, който връща антифриза вече охладен. При повечето коли термостата е сложен на изходящия маркуч от двигателя към радиатора, където антифриза е най-горещ. При този двигател термостата се облива с топъл антифриз от връщащия маркуч от радиаторчето на парното. Температурата на антифриза вече се е понижила малко, след като е отдал част от топлината си в радиаторчето. При работа на място или в градско движение, температурата е достатъчна, за да отвори термостата. Но при високи скорости, явно нещо в циркулацията се променя и термостата не отваря. Точно към този маркуч се връзва байпаса, като отклонява част от най-горещия антифриз, излизащ от главата, за да го прати да облива термостата. Този най-горещ антифриз напъва по горния дебел маркуч да влезе в радиатора, но не може, защото изхода на радиатора е затапен от затворения термостат. И още една особеност на този двигател допълнително усложнява нещата - перката на радиатора се включва от датчик, който се намира на главата. И какво се получава - главата е гореща, радиатора е студен, защото в него не циркулира антифриза, понеже термостата е затворен, но датчика на главата отчита 103 гр. , включва перката, която изстудява допълнително радиатора и връщащия дебел маркуч, в края на който е термостата, направо замръзва, като и въздушния поток спомага за това. И тогава този термостат пък хептен никога няма да отвори . Така се получава омагьосан кръг. И като че ли бйпаса е единственото решение.
Forester на Нед 05 Яну, 2014 22:55
Без термостат не загрява, много коли идват от Италия с избушен термостат, явно там така го решават този проблем. Странно е, че термостата е поставен на маркуча след радиатора, който връща антифриза вече охладен. При повечето коли термостата е сложен на изходящия маркуч от двигателя към радиатора, където антифриза е най-горещ. При този двигател термостата се облива с топъл антифриз от връщащия маркуч от радиаторчето на парното. Температурата на антифриза вече се е понижила малко, след като е отдал част от топлината си в радиаторчето. При работа на място или в градско движение, температурата е достатъчна, за да отвори термостата. Но при високи скорости, явно нещо в циркулацията се променя и термостата не отваря. Точно към този маркуч се връзва байпаса, като отклонява част от най-горещия антифриз, излизащ от главата, за да го прати да облива термостата. Този най-горещ антифриз напъва по горния дебел маркуч да влезе в радиатора, но не може, защото изхода на радиатора е затапен от затворения термостат. И още една особеност на този двигател допълнително усложнява нещата - перката на радиатора се включва от датчик, който се намира на главата. И какво се получава - главата е гореща, радиатора е студен, защото в него не циркулира антифриза, понеже термостата е затворен, но датчика на главата отчита 103 гр. , включва перката, която изстудява допълнително радиатора и връщащия дебел маркуч, в края на който е термостата, направо замръзва, като и въздушния поток спомага за това. И тогава този термостат пък хептен никога няма да отвори . Така се получава омагьосан кръг. И като че ли бйпаса е единственото решение.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Охладителна система.
На много двигатели термостата е на входа и работи, но определено на този мотор има конструктивна грешка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Охладителна система.
Не знам какво е. Махнах буксата от датчика на главата и на дисплея показа 100*C (при сложена около 40*) а стрелката не се повлия от това значи за нея си има друг датчик. За термостата намерих информация, че започва да отваря на 82* като е максимално отворен на 96*C . Не успях да намери информация обаче при каква температура трябва да се включват перките, може наистина да се пускат към 106*.Мен ме притесни това ,че дори при по-ниска темп. от 80*C като пусна да духа парното се включват и двете перки на радиатора за около минута две и спират . Дали си е така по принцип направено или има някъде проблем и бърка компютъра.
-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Охладителна система. Focus 2002 1,6
Установих, че перките се включват само при позиция на въздуха за обдухване на предното стъкло при изключен климатик, независимо от темп. на двигателя .Мисля, че всичко е нормално и просто така са си го направили.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Охладителна система. Focus 2002 1,6
В този режим е заложено да се включи климатика, затова тръгват вентилаторите.Xbox написа:Установих, че перките се включват само при позиция на въздуха за обдухване на предното стъкло при изключен климатик, независимо от темп. на двигателя .Мисля, че всичко е нормално и просто така са си го направили.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 39
- Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Охладителна система. Focus 2002 1,6
Аха не го знаех това, дано поне темата е полезна на някои които също се чуди за какво става въпрос.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта