Охладителна система. Focus 2002 1,6

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Охладителна система. Focus 2002 1,6

Мнение от Xbox » 30 апр 2014, 21:35

Колеги имам следният проблем.
Паля колата студена и с мултицет които има термометър започвам да измервам температурата на двигателя при термостата .Стигна 75*C и термостата отвори започна леко по леко да загрява маркуча, мина известно време и загря и връщащия маркуч от радиатора към блока.Стрелката за температура на таблото се изправи вертикално и не се помести повече , в същото време бях пуснал и на дисплея да ми показва темп. беше към 84*C. Така колата продължи да работи докато темп. стигнаха на мултицета 95*C на дисплея на таблото 98-100 *C , като до този момент перките на радиатора не са се включвали. Те се пуснаха чак когато пуснах вентилатора на парното за секунда и го изключих.Перките работеха докато темп. премерена с мултицета стихна някъде 80-85*C. Някакви идеи какъв е проблема?
Последна промяна от Xbox на 01 май 2014, 15:25, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Охладителна система.

Мнение от paci » 30 апр 2014, 21:57


Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Охладителна система.

Мнение от HACKO » 30 апр 2014, 21:57

Няма проблем, да беше изчакал да стигне 103градуса и вентилатора щеше да се включи.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Охладителна система.

Мнение от Xbox » 30 апр 2014, 22:27

Не е ли вече много топло. А защо веднага включва перките като пусна парното? Колко датчика има за температура по двигателя и къде са ?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Охладителна система.

Мнение от HACKO » 30 апр 2014, 22:49

А сигурен ли си, че не пускаш климатика, тогава вентилаторите тръгват на максимална скорост, независимо от температурата на двигателя.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Охладителна система.

Мнение от Xbox » 30 апр 2014, 23:01

Не не е пуснат ,а за климатика имам друга тема и там има проблем има теч и явно са свързани нещата .
Forester на Нед 05 Яну, 2014 22:55

Без термостат не загрява, много коли идват от Италия с избушен термостат, явно там така го решават този проблем. Странно е, че термостата е поставен на маркуча след радиатора, който връща антифриза вече охладен. При повечето коли термостата е сложен на изходящия маркуч от двигателя към радиатора, където антифриза е най-горещ. При този двигател термостата се облива с топъл антифриз от връщащия маркуч от радиаторчето на парното. Температурата на антифриза вече се е понижила малко, след като е отдал част от топлината си в радиаторчето. При работа на място или в градско движение, температурата е достатъчна, за да отвори термостата. Но при високи скорости, явно нещо в циркулацията се променя и термостата не отваря. Точно към този маркуч се връзва байпаса, като отклонява част от най-горещия антифриз, излизащ от главата, за да го прати да облива термостата. Този най-горещ антифриз напъва по горния дебел маркуч да влезе в радиатора, но не може, защото изхода на радиатора е затапен от затворения термостат. И още една особеност на този двигател допълнително усложнява нещата - перката на радиатора се включва от датчик, който се намира на главата. И какво се получава - главата е гореща, радиатора е студен, защото в него не циркулира антифриза, понеже термостата е затворен, но датчика на главата отчита 103 гр. , включва перката, която изстудява допълнително радиатора и връщащия дебел маркуч, в края на който е термостата, направо замръзва, като и въздушния поток спомага за това. И тогава този термостат пък хептен никога няма да отвори . Така се получава омагьосан кръг. И като че ли бйпаса е единственото решение.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Охладителна система.

Мнение от HACKO » 01 май 2014, 10:20

На много двигатели термостата е на входа и работи, но определено на този мотор има конструктивна грешка.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Охладителна система.

Мнение от Xbox » 01 май 2014, 15:22

Не знам какво е. Махнах буксата от датчика на главата и на дисплея показа 100*C (при сложена около 40*) а стрелката не се повлия от това значи за нея си има друг датчик. За термостата намерих информация, че започва да отваря на 82* като е максимално отворен на 96*C . Не успях да намери информация обаче при каква температура трябва да се включват перките, може наистина да се пускат към 106*.Мен ме притесни това ,че дори при по-ниска темп. от 80*C като пусна да духа парното се включват и двете перки на радиатора за около минута две и спират . Дали си е така по принцип направено или има някъде проблем и бърка компютъра.

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Охладителна система. Focus 2002 1,6

Мнение от Xbox » 03 май 2014, 23:15

Установих, че перките се включват само при позиция на въздуха за обдухване на предното стъкло при изключен климатик, независимо от темп. на двигателя .Мисля, че всичко е нормално и просто така са си го направили.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Охладителна система. Focus 2002 1,6

Мнение от HACKO » 04 май 2014, 09:00

Xbox написа:Установих, че перките се включват само при позиция на въздуха за обдухване на предното стъкло при изключен климатик, независимо от темп. на двигателя .Мисля, че всичко е нормално и просто така са си го направили.
В този режим е заложено да се включи климатика, затова тръгват вентилаторите.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Xbox
потребител
потребител
Мнения: 39
Регистриран: 01 дек 2013, 22:58
Модел на автомобила: focus
Status: Извън линия

Re: Охладителна система. Focus 2002 1,6

Мнение от Xbox » 04 май 2014, 13:46

Аха не го знаех това, дано поне темата е полезна на някои които също се чуди за какво става въпрос.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта