Премеждия с пръскалката на задното стъкло-Фиеста 91, 1.1 ми

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Atanas Dinkov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 19 яну 2007, 12:04
Модел на автомобила: Фиеста 1.1
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Премеждия с пръскалката на задното стъкло-Фиеста 91, 1.1 ми

Мнение от Atanas Dinkov » 04 фев 2007, 10:27

Здравейте,
вчера имах малко премеждия с пръскалката на задното стъкло на "ФОРИ"! Та значи, откакто съм я взел колата, отзад не е пръскало никога, та вчера реших да се позанимая и с това ( не, че нямаше с какво друго). Какво се случи? Проверих дали не е задръстена дюзичката отзад, свалих я с много зор ( незнаейки, че слагането й ще е още по-голям зор), всичко беше наред. Откачих маркуча от резервоарчето (моторчето) на стъкломиещото и надух маркуча, всичко е наред, т.е. маркуча не е прищипан някъде. Извадих моторчето и го проверих дали работи (потопих го в един леген с вода). Оказа се, че в едната посока работи (за предното стъкло) а в другата само плюе... Идеята ми е че реверсирането му е реализирано чрез завъртане на полюсите на захранването ( моторчето се завърта обратно)! Проверих го с две кабелчета и то се развъртя нормално според очакваното! Въпросът е къде става превключването? Помислих си, че може да е в ключа - замерих го и той си превключва! Помислих че може да има неработещо реле, но тъй като не знам кое е точно, започнах да ги вадя едно по едно и да пробвам, по-най идиотския начин. Не намерих реле, което като е извадено да не работи моторчето за стъкломиещото! Достраша ме да извадя само едно голямо зелено реле с надпис "ENGINE CONTROL" .....

Някой има ли идея къде става превключването?

Възможно ли е да има още някъде релета, например зад таблото?

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 05 фев 2007, 18:48

Има още релета зад таблото като му развиеш двете винтчета и го смъкнеш надолу. Само не знам кое точно е за това моторче и дали въобще минава през реле.

Atanas Dinkov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 19 яну 2007, 12:04
Модел на автомобила: Фиеста 1.1
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Пак за пръскалката

Мнение от Atanas Dinkov » 07 фев 2007, 00:37

Да, мисля че говорим за едно и също място. След като развиеш двете винтчета и свиеш двете шипки отстрани и тази отдолу, целия панел с предпазителите пада надолу. На гърба му се намират релетата, които уж проверих. Въпросът ми е някъде зад километража дали има още релета, защото да си призная вече нямам много идей къде да търся проблема...

Atanas Dinkov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 19 яну 2007, 12:04
Модел на автомобила: Фиеста 1.1
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Пак за пръскалката

Мнение от Atanas Dinkov » 07 фев 2007, 00:48

Да, мисля че говорим за едно и също място. След като развиеш двете винтчета и свиеш двете шипки отстрани и тази отдолу, целия панел с предпазителите пада надолу. На гърба му се намират релетата, които уж проверих. Въпросът ми е някъде зад километража дали има още релета, защото да си призная вече нямам много идей къде да търся проблема...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 07 фев 2007, 11:10

Ако на Фиестата пръскалката е като на Ескорта, няма релета и др., просто мотора има два изхода и през кой от двата ще пръска се определя от посоката на въртене на мотора( постига се чрез смяна на поляритета). Има два независими ключа за предни и задни които подават напрежение с различен поляритет към моторчето. Така че най вероятно контактите на ключа който включва завните пръскалки са замърсени или нагоряли. Проблема е че всичко е в един комбиниран превключвател(говоря за Ескорт) който не е разглобяем.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 07 фев 2007, 20:25

Само идея, ако е смешна - смейте се :)
Ако с някакво "Т" разклонение направиш така, че да пръска едновременно отпред и отзад?
То като е дъждовно все е мазило, та нека пръска повсеместно. Е, ще ти се вдигне разхода на течността за чистачките с около 100мл/час :P

Atanas Dinkov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 19 яну 2007, 12:04
Модел на автомобила: Фиеста 1.1
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Пак за тая пръскалка

Мнение от Atanas Dinkov » 08 фев 2007, 00:07

И моята идея беше такава - за сменения поляритет! И двата варианта ми дойдоха на акъла!
При варианта за "Т" образен накрайник проблема отпада - притеснението е дали ще прави достатъчно налягане тогава за да пръска нормално отпред и отзад едновременно!
А за ключа, уж го мерих и уж работи нормално!
Не съм решил още какво да правя!

Atanas Dinkov
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 19 яну 2007, 12:04
Модел на автомобила: Фиеста 1.1
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Пак за тая пръскалка

Мнение от Atanas Dinkov » 08 фев 2007, 00:17

И моята идея беше такава - за сменения поляритет! И двата варианта ми дойдоха на акъла!
При варианта за "Т" образен накрайник проблема отпада - притеснението е дали ще прави достатъчно налягане тогава за да пръска нормално отпред и отзад едновременно!
А за ключа, уж го мерих и уж работи нормално!
Не съм решил още какво да правя!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта