Тромаво Mondeo...
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Тромаво Mondeo...
...значи един приятел на семейството си купи преди няколко месеца Мондео 2.0 zetec, 4х4, ghia. Koлата има всички възможни екстри и явно е специална поръчка. Проблемите са следните, доста тромаво набира. Мисля си, че може да е и от тежкото купе, но все пак е с двулитров мотор, а и е 4х4 => би трябвало да ускорява много добре. На трета между 2 и 3 000 оборота се получава някакво придърпване, на какво може да се дължи?! И трето от скоро е светнала оранжева лампичка с гаечен ключ. Какво означава (време за годишен преглед)?
Между другото човека иска да си купи книжка за Mondeо на английски ако някой продава... той има на немски, но не му върши работа, може и да се трампят книжките
Е това е надявам се скоро Мондеото да покаже всичките си възможности, които съм сигурен, че не са малко. Забравих да кажа, че всички консумативи са сменени (масло, филтри, ремъци... бла-бла-блаа) и колата е от 1996-та година 
Между другото човека иска да си купи книжка за Mondeо на английски ако някой продава... той има на немски, но не му върши работа, може и да се трампят книжките


Re: Тромаво Mondeo...
Отговарям на това , което знам със сигурност: Оранжевият ключ се загасява, като се свали жабката( като се отвори се издърпва напред и се откача много лесно) и вдясно в дупката се намира правоъгълен бутон със същия знак(гаечен ключ) . Ключа на запалването се дава на контакт и се натиска този бутон и се задържа за минимум 4-5 сек. и лампичката загасва за 15000 км. Това е направено само за подсещане , че колата на всеки 15000 изминати км. трябва да влезе в сервиз за диагностика.
За мудното набиране мисля , има и някои заложени от фирмата характеристики. TCS системата против пребоксуване влияе понякога на дроселовата клапа и намалява изкуствено мощността, аз да няма приплъзване при рязко подаване на газ. При 2000 оборота и при незагрял двигател и при слабо подаване на газ почти при всички "мондеовци" се получава леко придърпване. Много са капризни ако не е достигната нормалната температура на двигатела.
Разбира се може да има и други проблеми: дюзи, кабели, бобина, катализатор,МАФ датчик....
Нека да не завиват до край капачката на резервоара, защото се получава вакуум и не работи добре бензиновата помпа. Значи завива се докрай ( да изщтрака) и се връща 1/3 оборот назад.
За мудното набиране мисля , има и някои заложени от фирмата характеристики. TCS системата против пребоксуване влияе понякога на дроселовата клапа и намалява изкуствено мощността, аз да няма приплъзване при рязко подаване на газ. При 2000 оборота и при незагрял двигател и при слабо подаване на газ почти при всички "мондеовци" се получава леко придърпване. Много са капризни ако не е достигната нормалната температура на двигатела.
Разбира се може да има и други проблеми: дюзи, кабели, бобина, катализатор,МАФ датчик....
Нека да не завиват до край капачката на резервоара, защото се получава вакуум и не работи добре бензиновата помпа. Значи завива се докрай ( да изщтрака) и се връща 1/3 оборот назад.
Ford Mondeo 2.0 130hp TDiC Ghia 2003, kombi ,Silver Metalik
-
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 23 фев 2005, 23:09
- Модел на автомобила: Мондео 98 Zettec 2.0 16V Автоматик
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Тромаво
Моето е съкия двигател - катализатора е изтърбушен и на газ и на бензин си е малко траомаво - май купето е тежичко - трябва да се видят динамичните характеристики на двигателя - ако катализатора наистина е запушен е добре да се изтърбуши или да се смени с малко гърне. Трябва да се проверят и дюзите на инжекциона! Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 38
- Регистриран: 10 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16v
- Status: Извън линия
Да се изкажа и аз по темата. Моето "отроче" е 1.8 бензин,ама си е доста пъргаво и на газ и на бензин.Преди да издъня катализатора обаче беше тромаво и не вдигаше високи обороти- опираше до 5500 максимум.След това се отпуши и така досега.Уплътнението на капака на клапаните е заминало и съм забелязал,че като се посъбере малко масълце също намаля ускорението,естествено се наблюдават и придърпвания при рязко ускорение.Все не ми остава време да го сменя туй уплътнение.
А за лампата с "ключа"-- светва при отчитане на неизправност с определен код.Пак ще намеся моята кола-заради газовата засичаше код за мудно показание/смяна на ламбда напрежението(или нещо такова),но не светваше веднага лампата,а след около 100 км.,в сервизните програми сигурно е описан алгоритъма на действие на бордовата самодиагностика.
Иначе определено мога да твърдя-MONDEO-то изобщо не е тромав автомобил,особено с 2.0 литровия мотор.Тежкото купе е оправдание,не причина
А за лампата с "ключа"-- светва при отчитане на неизправност с определен код.Пак ще намеся моята кола-заради газовата засичаше код за мудно показание/смяна на ламбда напрежението(или нещо такова),но не светваше веднага лампата,а след около 100 км.,в сервизните програми сигурно е описан алгоритъма на действие на бордовата самодиагностика.
Иначе определено мога да твърдя-MONDEO-то изобщо не е тромав автомобил,особено с 2.0 литровия мотор.Тежкото купе е оправдание,не причина

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това е страшно голям разходcossy написа: а между другото сега зимата разходът е стигнал почти 20 литра


И проверете по въздушния тракт - да не би отнякъде да засмуква неконтролируемо въздух - ако е така компютъра подава сигнал за допълноително гориво.
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 17 май 2005, 16:37
- Модел на автомобила: Kozlodui
- Местоположение: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Тромаво Mondeo...
Само с това не съм съгласен.Има един електромагнитен клапан които заедно с един филтър със активен въглен се грижи за налягането в резервоара,ако не бачка е друг въпросGOSPODIN написа: Нека да не завиват до край капачката на резервоара, защото се получава вакуум и не работи добре бензиновата помпа. Значи завива се докрай ( да изщтрака) и се връща 1/3 оборот назад.
- pepy1
- Модератор
- Мнения: 4782
- Регистриран: 18 май 2005, 22:38
- Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел - Местоположение: шоп от Младост-4
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Тромаво Mondeo...
ако няма време да отиде до Славеиков може да си поръча от книжарница Пингвин по мрежата (аз така направих)за Мондео има много книги и то на българскиcossy написа:
Между другото човека иска да си купи книжка за Mondeо на английски ако някой продава... той има на немски, но не му върши работа, може и да се трампят книжките
след като си я поръча и адреса е в София куриера я доставя на следващия ден и ако струва повече от 20лв доставката му е безплатна
-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 05 юни 2007, 21:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 16v 95'
- Местоположение: Търговище
- Status: Извън линия
Ako o6te ne e re6en problema sas towa predarpwane moga da ti kava pri men go ima6e towa ne6to samo deto go prawe6e na po4ti wsqkakwi oboroti i kato podawah po rqzko gaz sa6to i kato q zaka4iha na diagnostika m smeniha nqkakav dat4ik za podawane nagoriwoto ne znam kak to4no mu se wika ama dadoh 250 leva za nego.Otnosno tromawata rabota moeto mondeo e 136 konq i ima blokav.Kato pravq start tragwam na 6500 oborota i nqma ti kazwam kak tragwa....
"Форд качи света на колела" 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта