Проверка работата на климатик!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
То хубаво ще заредя, въпреки че поддържам колата си безупречно, малко ми се свидят около 40 лева за дозареждане, когато цялостно пълнене е 60 лева. 

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Зависи къде и колко - аз визирам масовите цени от по 10лв/100гр. фреон + 10лв/200гр. масло + 10лв оцветител.
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Интересно, моя не мърда от 800об на празен ход, без/със, в задръстване, след по-дълго каране, там е. Дори на 4 да духа. Иначе турбото включва по-рано и по-осезаемо при включен, за да навакса отделенат сила главно за компресора. Усещането е хубаво, разхода скача, но за комфорта са нищо 2.32лв(1л) отгоре на 100км градско, извънградско под литър.stoy@n написа:Колега това с повишаването на оборотите до 1500 нещо не ми се връзва.....Нормалните обороти на празен ход на двигателя са 800-900.При мен като се включи климатика оборотите сеа качват до 1100-1150....
Нали още държи ~5 градуса на въздуха който духа в купето, как така не ти охлажда достатъчно с тази температура, вероятно самия дебит не е голям, след като температурата е ниска. Дебит и температура = студ в купето на 30 навънNebhotep написа:То хубаво ще заредя, въпреки че поддържам колата си безупречно, малко ми се свидят около 40 лева за дозареждане, когато цялостно пълнене е 60 лева.



40лв допълване, 60лв цялостно. В България често важи "ден година изхранва"

Маслото да не е зелено случайно ? Компресора като свалих кората беше омазан с такова, но може да стои от преди допълването, примерно с години

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
по принцип фреона се източва и си плащаш само толкова колкото ти добавят + ново масло .. климатика работи приемливо и с половината от фреона но не е добре за него ,на 2 години трябва да се проверява ,а по старичките коли - всяка година ..
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Хубаво да се проверява, но и да е за доливане и да не е - коментара ще е "сипи едни 60лв за доливане е" а какво ще долеят и сложат трудно ще разбереш. Все пак ще пусна една проверка година и 8 месеца минаха от както я взех (2010 лято не е карана, климатик малко е въртял, чак това лято започна да работи сериозно). Ако си работи защо да иска чести диагностики, ако няма масло или фреон не би работил оптимално и без това, или греша ?
Та някой има ли представа маслото му зелено ли е? Последно въздуха от отвън идва от 1-во през филтъра на купето, няма 2ри филтър за климатика както четох в други теми.. Някой скрит незнаен 2ри филтър..
Да взема да сложа с активен въглен на купето, че този филтрон е на 3 месеца, но е парче хартия, а дробовете са важни 
Та някой има ли представа маслото му зелено ли е? Последно въздуха от отвън идва от 1-во през филтъра на купето, няма 2ри филтър за климатика както четох в други теми.. Някой скрит незнаен 2ри филтър..


- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
При мен ситуацията е малко странна. Ако пусна климатика, когато колата е на сянка или в подземен гараж климатика веднага започва да духа студено и през целия път независимо от околната температура е супер. Ако обаче пусна климатика след престой на слънце, работата е много зле. Спазвам правилата първо да проветря купето и пускам след това климата на рециркулация, но през целия път климата не духа толкова студено. Иначе дебита на въздуха е достатъчен, все пак ескортите нямат филтри. Като, че ли има някакъв конструктивен проблем при ескортите и при работа на място в градска среда, има още доста да се желае от климатика. Възможно е и дехидратора да си е заминал и да има много остатъчна влага в системата,която затруднява работата и!
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
по скоро нямаш фреон или не ти тръгва перката ..
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
За фреона не знам, иначе перката си работи коректно!
- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Ако е дехидратора не се ли усеща в колата ? Като излезеш отвън след малко по-дълго каране трябва да те удря в главата влагата, дори да не е валяло 3 дни и да си далеч от река/язовир и подобни, където лятото често е ад с влагата, това с удара ако работи коректно климатика.
Много е странно това с напечената и на сянка кола. Вчера беше над 30 в софия, до 3 часа колата бе на слънце (избягвам го, но така се получи), вътре всичко пареше на допир, позната гледка(усещане за жега), проветрих тръгвайки, през това време пуснат климатик, след 2мин беше хладно и сухо вече. И това само на 2ра степен, след 2те мин. минах на 1. Действително има нещо при теб, ескорт мк7 не е ли със същия климатик и джаджи по него като на фокус колеги

Много е странно това с напечената и на сянка кола. Вчера беше над 30 в софия, до 3 часа колата бе на слънце (избягвам го, но така се получи), вътре всичко пареше на допир, позната гледка(усещане за жега), проветрих тръгвайки, през това време пуснат климатик, след 2мин беше хладно и сухо вече. И това само на 2ра степен, след 2те мин. минах на 1. Действително има нещо при теб, ескорт мк7 не е ли със същия климатик и джаджи по него като на фокус колеги


- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Какво общо има дехидратора с влагата в колата?Дехидратора се намира вътре в системата,а не в купето и служи за отнемане на влагата от фреона,а не от въздуха.Изсушаването на въздуха в купето става заради студения изпарител,върху който кондензира влагата от въздуха.PcMan написа:Ако е дехидратора не се ли усеща в колата ? Като излезеш отвън след малко по-дълго каране трябва да те удря в главата влагата, дори да не е валяло 3 дни и да си далеч от река/язовир и подобни, където лятото често е ад с влагата, това с удара ако работи коректно климатика.
Нормално е,когато колата е била на сянка,охлаждането да става по лесно и бързо,защото се тръгва от по-ниска първоначална температура.Когато е стояла на слънце обаче е малко по-трудно.Все пак,освен въздуха в купето се загряват и всички други детайли в интериора и докато всичко това изстине... Плътните материали в купето са поели много повече топлинна енергия, в сравнение с въздуха,която така или иначе трябва да се отнеме с цената на повече работа.
- meltin
- потребител
- Мнения: 194
- Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
- Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Колегата може би има на предвид друго нещо, когато колата е стояла на слънце усещаш как климатика духа яко студ, но от всички детайли, който са черни все още се усеща едно излъчване на топлина. И тука идва едно доста субективно усещане на топло и студено 
При мене го има същото, просто предишната ми кола беше бяла и по съвсем друг начин стояха нещата лятото, тази е тъмно синя, както повечето ескорти.
В момента обмислям дали да не и боядисам само покрива бял, така или иначе му е изгорял лака.

При мене го има същото, просто предишната ми кола беше бяла и по съвсем друг начин стояха нещата лятото, тази е тъмно синя, както повечето ескорти.
В момента обмислям дали да не и боядисам само покрива бял, така или иначе му е изгорял лака.
- Tati_go
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 23 юли 2010, 19:15
- Модел на автомобила: Ford Focus. 1.8, TDCi, 100 к.с., 2003 г., комби.
- Местоположение: Г. Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Нагряването на детайлите в купето през лятото е проблем. На мен ми се нагряваше ключа на запалването и мислех, че има някакво загряване от системата му - оказа се, че е нагрят целия възел на волана.
Колкото за работата на климатика - малко опит. Преди да го включа, след като вляза в колата, отварям за малко поне две врати по диагонала или, ако бързам, свалям стъклата за няколко минути. купето се охлажда до известна степен и с това помагам на климатика.
Колкото за работата на климатика - малко опит. Преди да го включа, след като вляза в колата, отварям за малко поне две врати по диагонала или, ако бързам, свалям стъклата за няколко минути. купето се охлажда до известна степен и с това помагам на климатика.
Не ме интересува какво ще кажат за мен, стига да не е истина!
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Маслото (като ново) не е зелено, жълто е.PcMan написа:...Та някой има ли представа маслото му зелено ли е?...
В системата обаче освен масло и фреон се слага оцветител за наблюдаване на течове. Той е зелен. Принципно се вижда хубаво ярко зелен при осветяване с UV, Но дори и без осветяване лекичко зеленее.
Така че е нормално климатичното ти масло да е оцветено леко в зелено

- PcMan
- потребител
- Мнения: 1155
- Регистриран: 29 яну 2009, 19:00
- Модел на автомобила: Ford Focus '01 1.8TDdi 90hp pre-face ниво Zetec
Ford Sierra '90 1.6i CVH 80hp последен face ниво CLX - Местоположение: Ловеч
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
tropper мерси! Не знам къде се долива, може би е олято при сипването.. Олято е по самия копресор като махнах кората под двигателя. Но не беше свежо, забърсах ще видим другия път като сменям масло. Мерси
Другите колеги, главно synthez 3D се бъркат какво имаше в предвид Nebhotep, който ясно заяви, че след като подкара колата си от сянка, през целия път е хладно. Тук изненади няма. А подкара ли я напечена през целия път не може да се охлади, повтарям през целия, не първите 2-3-10 минути. Сега дано се разбрахте. На Nebhotep и мен му е доста ясно, че се напарват пластмасите и така нататък, не откривате топлата вода, и ние я познаваме, за това той обясни, че и след много време след като е подкарал напеченета кола пак не се охлажда достатъчно, но кой да чете. Нормално работещ климатик като моя дори на 1ва степен без да проветрявам с прозорците, ще охлади кола стояла 4 часа на слънцето, с парещи пластмаси и седалки - за няколко минути пак е готова. Така че трудно ще ме убедите, че над 10мин климатик не може да охлади кола, в която не се диша от напека, дори да не се проветрява първо. С неизправен климатик може да обедите някой, не и нас. Сега дано разбрахте какво има в предвид той - и очевидно по 1 или друга причина дебита му е нисък, друго няма какво да е след като духащия въздух е ~4-5градуса. Но защо няма дебит..
Другите колеги, главно synthez 3D се бъркат какво имаше в предвид Nebhotep, който ясно заяви, че след като подкара колата си от сянка, през целия път е хладно. Тук изненади няма. А подкара ли я напечена през целия път не може да се охлади, повтарям през целия, не първите 2-3-10 минути. Сега дано се разбрахте. На Nebhotep и мен му е доста ясно, че се напарват пластмасите и така нататък, не откривате топлата вода, и ние я познаваме, за това той обясни, че и след много време след като е подкарал напеченета кола пак не се охлажда достатъчно, но кой да чете. Нормално работещ климатик като моя дори на 1ва степен без да проветрявам с прозорците, ще охлади кола стояла 4 часа на слънцето, с парещи пластмаси и седалки - за няколко минути пак е готова. Така че трудно ще ме убедите, че над 10мин климатик не може да охлади кола, в която не се диша от напека, дори да не се проветрява първо. С неизправен климатик може да обедите някой, не и нас. Сега дано разбрахте какво има в предвид той - и очевидно по 1 или друга причина дебита му е нисък, друго няма какво да е след като духащия въздух е ~4-5градуса. Но защо няма дебит..

- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Nebhotep написа:Иначе дебита на въздуха е достатъчен, все пак ескортите нямат филтри. Като, че ли има някакъв конструктивен проблем при ескортите и при работа на място в градска среда, има още доста да се желае от климатика.
А пробвал ли си да промиеш радиатора на климатика (а и на двигателя) с водоструйка (не много отблизо все пак). Ако са му затлачени с боклуци ламелите не може да се охлажда добре. При мен с тази процедура значително се подобри работата на климатика на старата ми Фиеста.PcMan написа:Сега дано разбрахте какво има в предвид той - и очевидно по 1 или друга причина дебита му е нисък, друго няма какво да е след като духащия въздух е ~4-5градуса. Но защо няма дебит..
- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Даже просто тъй с водоструйката не винаги ще стане. Понякога (през година-две-три-четири) се налага да се отделят двата радиатора един от друг и между тях да се пръсне водица. Ама пусто е много разглобяване тая работа.DigiPro написа:...А пробвал ли си да промиеш радиатора на климатика (а и на двигателя) с водоструйка (не много отблизо все пак). Ако са му затлачени с боклуци ламелите не може да се охлажда добре. При мен с тази процедура значително се подобри работата на климатика на старата ми Фиеста.
Спомнете си на какво ви прилича предното стъкло след 2ч магистрала - яко разплескани насекоми. Между радиаторите става почти същия хербарии.
ЕДИТ: Това се прави при симптоми: климатика е слаб, но има фреон, а двигателя прегрява.
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Радиаторът е почистен с водоструйка. Относно горещите пластмаси, ясно, но не ми е това проблема. Компресорът си включва на нормални интервали и не се усеща да се натоварва, поради малко количество фреон. Повтарям, че проблемът най- често се появява на градско каране, когато радиатора на климатика се охлажда слабо поради бавното движение. Явно ще я закарам на диагностика и тогава можем да кажем причините. Благодаря за отзивите!
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Aми значи перката не охлажда достатъчно радиаторите, щом при движение извънградско няма проблем. Да не би да си с 2 перки и едната да не работи ?
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Нямам две перки, ескортите са с по една перка с две скорости! Възможно ли е да ми е запушен радиатора или изпарителя, въпреки че изпарителя като го гледам е идеално чист?
- G_o_c_e_v
- потребител
- Мнения: 308
- Регистриран: 03 авг 2009, 23:04
- Модел на автомобила: C-max 2.0 TDCi 136 к.с. Бордо
- Status: Извън линия
Re: Проверка работата на климатик!
Преди седмица отделих 30лв за профилактика на системата, за 2 години липсваха 230г фреон, а остатъка беше 510г. Естествено нужното количество беше докарано и също така маслото се смени с ново. С 510г климатика си работеше, но изискваше доста време близо 10мин за да почне да духа стабилно студено, сега почти от началото си духа студено и на място перката за 2-ра скорост се включва, докато преди с малкото фреон не можеше да достигне необходимото налягане и не включваше втора скорост.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта