Климатик FOCUS 2
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатик FOCUS 2
Абсолютно правилна логика, на година нормална климатична с-ма изпърдява около 100тина мл от фреона. Можеш да си направиш сметка при една с-ма от 800 мл след 5 години колко остават и колко се товари компресора. Нормалната поддръжка не е всяка, а през година (всяка 2ра) - допълване с фреон и смяна масло на климатика. И ако някой мастор закачи машинката и каже "ама то е нормално налягането" - нека изсмуче фреона и да види какво количество ще излезнеNebhotep написа:то по тая логика всяка година трябва допълване

- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатик FOCUS 2
аз не мисля ,че има участък от климатичната система където фреона да върви по гумени маркучи .. все пак там се вдигат 20 и повече бара ...
- Pyrhel
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
- Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатик FOCUS 2
Хм... Почнах да се чудя, но все пак компресорът е вързан за двигателя, а към него твърда връзка няма как да има?
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Климатик FOCUS 2
Точно от компресора излиза на гумени маркучи, но доста якички. Така е при мен предполагам и другите ще е така 

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатик FOCUS 2
Гумени маркучи по системата - дал Господ...
На Мондео МК1 са на 3 или 4 места по кръга. Тези на по-ниското налягане са двуслойни - два слоя от различен каучук, а на високото налягане са с по 3 слоя гума и междинни текстилни обшивки.
И на мен ми се вижда малко странно това за осмозата на молекулно ниво, но не е невъзможно. Все пак гумата е полимерна структура с доста голяма молекула, а водната молекула е една от най-малките. Също така обяснява хем влагата вътре, хем и периодичното "изпаряване" на фреона.
На Мондео МК1 са на 3 или 4 места по кръга. Тези на по-ниското налягане са двуслойни - два слоя от различен каучук, а на високото налягане са с по 3 слоя гума и междинни текстилни обшивки.
И на мен ми се вижда малко странно това за осмозата на молекулно ниво, но не е невъзможно. Все пак гумата е полимерна структура с доста голяма молекула, а водната молекула е една от най-малките. Също така обяснява хем влагата вътре, хем и периодичното "изпаряване" на фреона.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Климатик FOCUS 2
Искаш ли да отвориш предния капак и да се позагледаш малко???Alexi написа:аз не мисля ,че има участък от климатичната система където фреона да върви по гумени маркучи
Но май се отклонихме от зададената от naiki тема.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 24
- Регистриран: 30 май 2011, 02:28
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1998
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатик FOCUS 2
Във връзка с въпроса на колегата относно цените, на мен за диагностика - 30лв, пълнене (8лв./100гр.х700гр. събира системата) - 56лв. и отстраняване на ел. проблем -20 лв. ми взеха общо 106 лв. в София.
Мисля че сериозно си ме одра този. Беше доста добре похвален от друг форум (не си спомням точно кой), за това реших да отида при него, но не разбираше грам от тоците. Отначало го напълни, компресора не тръгва, рови нещо замерва, обади се на някакъв негов колега, оправи се уж, след това перката на първа степен не тръгва, пак бъркаха уж го оправиха и това. Накрая се оказа че и компресора и перката си работят нормално, но явно има някаква електроника, която преебава мача, защото на празни обороти (750) компресора не иска да включи, когато се покачат малко към 850, 900, компресора включва и тръгва. Майстора не можеше да направи нищо повече, взе ми стотаче и за мен си остана потенето по светофарите, докато чакам да подкарам, че да се качат оборотите. Иначе ако се кара извънградско си работи компресора като е в обороти и студи. Тъй като помпата на мондеото е механични, вдигнах малко оборотите с жилото на газта, обаче това не се оказа решение, защото когато работи на празни обороти (около 850 примерно), компресора включва, работи, работи, когато изстуди и изключи, колата се форсира на празен ходи стига над 1000 оборота някъде. Някой има ли представа кое контролира тези неща, за диагностика ли съм и какво въобще трябва да се направи, за да не умирам от жега, докато чакам по светофарите.
Иначе за цена 80лв. в Русе, ако нямаш никакъв фреон в системата, като че ли не изглежда толкова черно. В момента има доста добри предложения, от тези сайтове с офертите (40-50лв. диагностика и пълнене до 500гр. фреон), може да ги следиш и ако излезе нещо за твоя град да се възползваш.
Мисля че сериозно си ме одра този. Беше доста добре похвален от друг форум (не си спомням точно кой), за това реших да отида при него, но не разбираше грам от тоците. Отначало го напълни, компресора не тръгва, рови нещо замерва, обади се на някакъв негов колега, оправи се уж, след това перката на първа степен не тръгва, пак бъркаха уж го оправиха и това. Накрая се оказа че и компресора и перката си работят нормално, но явно има някаква електроника, която преебава мача, защото на празни обороти (750) компресора не иска да включи, когато се покачат малко към 850, 900, компресора включва и тръгва. Майстора не можеше да направи нищо повече, взе ми стотаче и за мен си остана потенето по светофарите, докато чакам да подкарам, че да се качат оборотите. Иначе ако се кара извънградско си работи компресора като е в обороти и студи. Тъй като помпата на мондеото е механични, вдигнах малко оборотите с жилото на газта, обаче това не се оказа решение, защото когато работи на празни обороти (около 850 примерно), компресора включва, работи, работи, когато изстуди и изключи, колата се форсира на празен ходи стига над 1000 оборота някъде. Някой има ли представа кое контролира тези неща, за диагностика ли съм и какво въобще трябва да се направи, за да не умирам от жега, докато чакам по светофарите.
Иначе за цена 80лв. в Русе, ако нямаш никакъв фреон в системата, като че ли не изглежда толкова черно. В момента има доста добри предложения, от тези сайтове с офертите (40-50лв. диагностика и пълнене до 500гр. фреон), може да ги следиш и ако излезе нещо за твоя град да се възползваш.
-
- потребител
- Мнения: 1434
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатик FOCUS 2
При мен 200 кинта ми взеха за ремонт на компресора на Сливница до МП беше ми се разтекъл компресора като омасляваше като във цената включваше сваляне на компресора смяна на всички уплътнения и лагера на ремъчната шайба и пълнене на системата за три часа го оправиха и гаранция половин година пък ще видим колко ще изкара!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта