Климатик FOCUS 2

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от Pyrhel » 25 май 2011, 13:44

Nebhotep написа:то по тая логика всяка година трябва допълване
Абсолютно правилна логика, на година нормална климатична с-ма изпърдява около 100тина мл от фреона. Можеш да си направиш сметка при една с-ма от 800 мл след 5 години колко остават и колко се товари компресора. Нормалната поддръжка не е всяка, а през година (всяка 2ра) - допълване с фреон и смяна масло на климатика. И ако някой мастор закачи машинката и каже "ама то е нормално налягането" - нека изсмуче фреона и да види какво количество ще излезне :)

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от Alexi » 25 май 2011, 14:14

аз не мисля ,че има участък от климатичната система където фреона да върви по гумени маркучи .. все пак там се вдигат 20 и повече бара ...

Потребителски аватар
Pyrhel
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 12 авг 2010, 20:51
Модел на автомобила: няколко други марки +
Mondeo Titanium X 2.2 TDCi
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от Pyrhel » 25 май 2011, 14:21

Хм... Почнах да се чудя, но все пак компресорът е вързан за двигателя, а към него твърда връзка няма как да има?

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от urgan » 25 май 2011, 15:26

Точно от компресора излиза на гумени маркучи, но доста якички. Така е при мен предполагам и другите ще е така :D
Изображение

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от tropper » 25 май 2011, 16:32

Гумени маркучи по системата - дал Господ...

На Мондео МК1 са на 3 или 4 места по кръга. Тези на по-ниското налягане са двуслойни - два слоя от различен каучук, а на високото налягане са с по 3 слоя гума и междинни текстилни обшивки.

И на мен ми се вижда малко странно това за осмозата на молекулно ниво, но не е невъзможно. Все пак гумата е полимерна структура с доста голяма молекула, а водната молекула е една от най-малките. Също така обяснява хем влагата вътре, хем и периодичното "изпаряване" на фреона.
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

Потребителски аватар
иво г. иванов
потребител
потребител
Мнения: 915
Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
Местоположение: Berkoviza , Montana
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от иво г. иванов » 25 май 2011, 22:31

Alexi написа:аз не мисля ,че има участък от климатичната система където фреона да върви по гумени маркучи
Искаш ли да отвориш предния капак и да се позагледаш малко???
Но май се отклонихме от зададената от naiki тема.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!

kaligula
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 30 май 2011, 02:28
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 TDI 1998
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от kaligula » 30 май 2011, 04:06

Във връзка с въпроса на колегата относно цените, на мен за диагностика - 30лв, пълнене (8лв./100гр.х700гр. събира системата) - 56лв. и отстраняване на ел. проблем -20 лв. ми взеха общо 106 лв. в София.
Мисля че сериозно си ме одра този. Беше доста добре похвален от друг форум (не си спомням точно кой), за това реших да отида при него, но не разбираше грам от тоците. Отначало го напълни, компресора не тръгва, рови нещо замерва, обади се на някакъв негов колега, оправи се уж, след това перката на първа степен не тръгва, пак бъркаха уж го оправиха и това. Накрая се оказа че и компресора и перката си работят нормално, но явно има някаква електроника, която преебава мача, защото на празни обороти (750) компресора не иска да включи, когато се покачат малко към 850, 900, компресора включва и тръгва. Майстора не можеше да направи нищо повече, взе ми стотаче и за мен си остана потенето по светофарите, докато чакам да подкарам, че да се качат оборотите. Иначе ако се кара извънградско си работи компресора като е в обороти и студи. Тъй като помпата на мондеото е механични, вдигнах малко оборотите с жилото на газта, обаче това не се оказа решение, защото когато работи на празни обороти (около 850 примерно), компресора включва, работи, работи, когато изстуди и изключи, колата се форсира на празен ходи стига над 1000 оборота някъде. Някой има ли представа кое контролира тези неща, за диагностика ли съм и какво въобще трябва да се направи, за да не умирам от жега, докато чакам по светофарите.
Иначе за цена 80лв. в Русе, ако нямаш никакъв фреон в системата, като че ли не изглежда толкова черно. В момента има доста добри предложения, от тези сайтове с офертите (40-50лв. диагностика и пълнене до 500гр. фреон), може да ги следиш и ако излезе нещо за твоя град да се възползваш.

aspasia
потребител
потребител
Мнения: 1434
Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Климатик FOCUS 2

Мнение от aspasia » 26 юни 2011, 16:00

При мен 200 кинта ми взеха за ремонт на компресора на Сливница до МП беше ми се разтекъл компресора като омасляваше като във цената включваше сваляне на компресора смяна на всички уплътнения и лагера на ремъчната шайба и пълнене на системата за три часа го оправиха и гаранция половин година пък ще видим колко ще изкара!!!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта