Компресор за климатик Focus MK1 1.6
-
- потребител
- Мнения: 122
- Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Моят тече в резултат на което вече само вкл/изкл. Освен това стърже/скърца ролката когато е зацепен.
Питах за съединителя понеже не съм запознат конструктивно дали няма елемент който се износва с времето от вкл/изкл на бобината.
Питах за съединителя понеже не съм запознат конструктивно дали няма елемент който се износва с времето от вкл/изкл на бобината.
-
- потребител
- Мнения: 1441
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Значи компресора се ремонтира сменя се осевото уплътнение щом бобината зацепва сменяш само съединителя, лагера и задължително филтър дехидратора.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 919
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Аз съм с климатроник и специалистът по климатиците, който го обслужи, ме светна по този въпрос. До тогава наистина не се бях замислял. Ако се замислиш и ти, сигурно ще разбереш за какво става дума. Представи си как двигателят се е развъртял с 4000 оборота примерно, а компресорът е изключен и в това му състояние на практика валът му е в покой. Натискаш бутона за включване, електромагнитният съединител се задейства и "връзва" вала на компресора към въртящия се с 4000 оборота двигател. Какво става според теб и дали е същото, като да се включи компресорът при 800 оборота на двигателя. Човекът ми показа нагледно абортирали компресори от такова включване, та даже не ми се налага и да ги мисля. Видях резултата и честно казано не искам да се случва баш на моята кола. За вашите си знаете вие. Освен това каква според теб е разликата между климатик и климатроник, по отношение на компресора? Щото аз поне на моите коли разлика не намирам. Едната е с климатик, а пък другата с климатроник и компресорите им са с един и същ принцип на действие.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 122
- Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Ами може би колегата искаше да каже, че климатроника вкл. и изкл. компресора с оглед зададената му темп. според нуждата и без твоя намеса.
Абсолютно си прав колега, но и цената е друга. Ще видим....
-
- потребител
- Мнения: 1441
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Ремонта на компресора може и сам да си го направиш само трябва да ти източат фреона който ти е останал. Трябва ти една скоба за ремъчната шайба за да я изкараш и за осевото съединение един инструмент за да го вкараш в оста на комресора мисля че този инструмент струваше около 15 лева.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Принципа е един и същ, също както и хладилника и климатика ти в къщи, като при тях практически мотора тръгва винаги на максимални обороти.
При колите разликата между климатик и климатроник е, че при климатроника подържа зададена температура в купето. Това се постига точно както и на домашния климатик, чрез периодично включване и изключване на компресора, това не го решаваш ти а автоматиката. При климатиците също има режими в които компресора се изключва, но са по-рядко.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ivchotr
- потребител
- Мнения: 919
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Taка обяснено има някаква логика. Срещал съм обяснения обаче, че постоянната температура при климатроника се поддържа не чрез периодично спиране и пускане на компресора, а чрез отваряне на клапите за топлия въздух от парното. Също както когато системата се пуска за изсушаване на предния джам зимно време.
Ако има някой специалист по авто климатици, ще е най-добре да обясни точно, че да не препредавам евентуално глупави съвети.
Ако има някой специалист по авто климатици, ще е най-добре да обясни точно, че да не препредавам евентуално глупави съвети.
Знам всички вицове за Форд 

- Tichev
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 20 дек 2014, 18:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК4 2009
2.0/ 16V / 145 к.с - газов инжекцион - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Колеги,
Малко да възобновя темата тук. Дойде хубавото време и реших да включа климатика, а там няма никой.
Откарах я на сервиз и момчетата ми сервираха следните изненадки:
- 4 дупки по радиаторната система и гнилост / разяденост до половината - там където е била решетката - предположение - безконтактните препарати по автомивките разяждали алуминия - въпроса - може ли да се ремонтира, заслужава ли си и по-добре ли е да се вземе нов нов(нов цена - около 150-200 лв.)
- Заминал / запушен дехидратор - нов - между 60-100 лв.
-И тук идва по-големия въпрос - осевото уплътнение на компресора е заминало. Залужава ли си рециклирането - около 240 лв. минимум, без труд, пълнене и продухване. 2-ра ръка компресо -около 110 -120 лв. (но не знам какво и как да гледам дали е читав), и нов - китайския минимум - 350 лв.
- Труда - около 250 лв. - ако им доставя частите от мен.
Дайте съвет и акъл дали си заслужава цялото бъхтене и какво може да се направи, че джоба явно ще олекне....

Малко да възобновя темата тук. Дойде хубавото време и реших да включа климатика, а там няма никой.
Откарах я на сервиз и момчетата ми сервираха следните изненадки:
- 4 дупки по радиаторната система и гнилост / разяденост до половината - там където е била решетката - предположение - безконтактните препарати по автомивките разяждали алуминия - въпроса - може ли да се ремонтира, заслужава ли си и по-добре ли е да се вземе нов нов(нов цена - около 150-200 лв.)
- Заминал / запушен дехидратор - нов - между 60-100 лв.
-И тук идва по-големия въпрос - осевото уплътнение на компресора е заминало. Залужава ли си рециклирането - около 240 лв. минимум, без труд, пълнене и продухване. 2-ра ръка компресо -около 110 -120 лв. (но не знам какво и как да гледам дали е читав), и нов - китайския минимум - 350 лв.
- Труда - около 250 лв. - ако им доставя частите от мен.
Дайте съвет и акъл дали си заслужава цялото бъхтене и какво може да се направи, че джоба явно ще олекне....





Важното е работата да е свършена!
- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Моя компресор тече масло от опръстена на капака на осевия уплътнител, респективно изтече фреона. Сега намерих сайт за резервни части и обмислям да си го направя сам. Какво ще излезне от това е божа работа. Или ще се набутам, или ще стане.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Да използвам темата, това пробка за обезвъздушаване ли е? 
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk

Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
- Tichev
- потребител
- Мнения: 22
- Регистриран: 20 дек 2014, 18:54
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК4 2009
2.0/ 16V / 145 к.с - газов инжекцион - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Здравейте колеги,
Ново 20 по моя Фикус. Отидох при други майстори и закачиха системата, напълниха я и вече 1 седмица карам без проблем.
Това, което казаха момчетата е, че ако е имало такива проблеми, които описах - системата е нямало да издуе добре и веднага щяло да се покаже проблем на машината, с която се пълни фреона (не знам дали го обясних технически грамотно и правилно). Споделиха, че при повече 15+ годишни коли е нормално да изпуска фреона през зимата... (не знам колко е нормално всъщност), но за сега всичко е ок. Да видим до кога
Ново 20 по моя Фикус. Отидох при други майстори и закачиха системата, напълниха я и вече 1 седмица карам без проблем.
Това, което казаха момчетата е, че ако е имало такива проблеми, които описах - системата е нямало да издуе добре и веднага щяло да се покаже проблем на машината, с която се пълни фреона (не знам дали го обясних технически грамотно и правилно). Споделиха, че при повече 15+ годишни коли е нормално да изпуска фреона през зимата... (не знам колко е нормално всъщност), но за сега всичко е ок. Да видим до кога

Важното е работата да е свършена!
-
- потребител
- Мнения: 1441
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Докато ти пълнят системата няма да покаже като повърти компресора веднага ще си покаже от къде избива там винаги е омаслено може да ти сложат и оцветител мисля че беше със зелен цвят. Само да ти кажа че не е нормално да ти изтича фреон сменил съм всички уплътнения старите бяха се вдървили и смалили. Едното уплътнение към връзката с дехидратора го взех от МП защото го нямаше никъде струваше към два лева тази процедура съм я правил миналата година а преди две седмици направиха проверка профилактично за количеството фреон в системата и се оказа че няма смисъл системата е пълна. За три седмици през това уплътнение беше ми избягал половината фреон и като пуснех климатика духаше почти топло а на свръзката беше омаслено.
- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1181
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Не, това е за климатика. На климатик няма какво да му обезвъздушаваш.Ради-1 написа: ↑01 май 2018, 16:09Да използвам темата, това пробка за обезвъздушаване ли е?//uploads.tapatalk-cdn.com/201805 ... 5a3a61.jpg
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Ясно, благодаря
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Понеже мненията в нета са разнопосочни - нормални ли е при пуснат климатик компресора да включва и изключва постоянно? И да се чува онзи "цък" звук. Двигателя също хълца заради непрекъснатото включване на компресора. Според мненията може да е намалял фреона и затова да го прави, а според други било нормално
Другото е че перките не се въртят при пуснат климатик, а се твърди че веднага трябва да тръгнат. Иначе духа студено, но в по -големите жеги е слабо.

-
- потребител
- Мнения: 122
- Регистриран: 27 фев 2013, 17:30
- Модел на автомобила: Ford Focus MK1
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Задължително и двете перки тръгват в момента в който включиш климата.
И не , не е нормално да изключва компресора. Отиди да направиш профилактика на системата.
И не , не е нормално да изключва компресора. Отиди да направиш профилактика на системата.
-
- потребител
- Мнения: 1441
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Компресора изключва само ако ти го изключиш щом включва и изключва значи фреона му е малко и не прави налягане. Като се включи климатика се включват и вентилатора при двигателя. Даже и при климатроника компресора не изключва температурата се регулира посредством клапите за въздух. Има датчик за налягане като отчете ниско налягане изключва съединителя на климатика.
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
И аз съм за липса на фреон. Дано да няма поражения.
Тук има добър сервиз за климатици, но не мога да ги хвана да работят тези дни. Ще запазя час и ще отида през седмицата да огледат системата.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
Тук има добър сервиз за климатици, но не мога да ги хвана да работят тези дни. Ще запазя час и ще отида през седмицата да огледат системата.
Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
-
- потребител
- Мнения: 1441
- Регистриран: 30 ное 2010, 19:10
- Модел на автомобила: форд фокус-2000 1.6 16v
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Компресор за климатик Focus MK1 1.6
Ако имаш липса на фреон значи системата изпуска даже и да ти я напълнят ако изпуска доста пак ще си за зареждане нека ти сложат оцветител. Там където изпуска седи мазно на компресора около ремъчната шайба или отзад на клапана това е една планка с два болта или входа и изхода на фреона. Друго място където може да ти изпуска е свръзките на дехидратора или спукан маркуч.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта