работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Ако правилно съм разбрал важната информация е, че компресорът работи независимо дали климатроникът е на "Ауто", или на ръчен режим.
Защо тогава тук-там се казва, че климатроник вкл. на "Ауто" натоварва по-малко двигателя за разлика от климатика, а оттам и разходът на гориво е по-малък? Не ме интересува разходът на гориво, а дали горното твърдение е вярно, и ако е защо, че не мога да вдяна?
За Протокола-каква марка компресори се вграждат във "Форд" и качествени ли са, или...?
Инак и на мен никак не ми харесва компресорът да зацепва и да се развърта от 4000 об./мин., например.
П.С. Зяпах при руснаците, че при климатроник на "Фокус" (вероятно и при други модели) зад решетчицата под блока на климатроника има мъндзарко ел. моторче с трилопатно витло, което смуче въздух от купето, по чиято температура се ориентира как да реагира, но след години перчицата и кожухът и се затлачват с полепнал прахоляк, и не може да се върти, което затруднява преценката на електрониката, та е добре да се почисти.
Защо тогава тук-там се казва, че климатроник вкл. на "Ауто" натоварва по-малко двигателя за разлика от климатика, а оттам и разходът на гориво е по-малък? Не ме интересува разходът на гориво, а дали горното твърдение е вярно, и ако е защо, че не мога да вдяна?

За Протокола-каква марка компресори се вграждат във "Форд" и качествени ли са, или...?
Инак и на мен никак не ми харесва компресорът да зацепва и да се развърта от 4000 об./мин., например.
П.С. Зяпах при руснаците, че при климатроник на "Фокус" (вероятно и при други модели) зад решетчицата под блока на климатроника има мъндзарко ел. моторче с трилопатно витло, което смуче въздух от купето, по чиято температура се ориентира как да реагира, но след години перчицата и кожухът и се затлачват с полепнал прахоляк, и не може да се върти, което затруднява преценката на електрониката, та е добре да се почисти.
Много автомати-слаби резултати!
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Да, правилно си разбрал. Ако искаш да ти работи ефективно климатика, тоест компресора да се товари малко съответно и минимално да се повишава разхода се грижи за чистотата на топлообменниците и сменяй филтъра на купето. Аз тази пролет си смених радиатора на климатика (кондензатора), че беше напрактика унищожен половината от насекоми и камъчета. Ефекта беше по-студен въздух и по-малко натоварване на двигателя (преди климатика "дърпаше" повече мощност). Вътрешния радиатор (изпарителя) съм го чистил с пяна, но не през духалките, а като се махне филтъра на купето на гърба му е изпарителя и може да се напръска обилно.
-
- потребител
- Мнения: 1189
- Регистриран: 25 сеп 2020, 17:56
- Модел на автомобила: Форд Фокус 1.8 бензин 125к.с., 2006г.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
И, аз съм си поставил, като една от задачите да сменя кондензатора, че никак не ми харесва, но от липса на време изпуснах по-студеното време и климатичните сервизи се натовариха сериозно. Ако успея да се вредя през лятото ще го сменя. Инфо каква марка да е? През годините съм бил доволен от "Нисенс". Инак съм наясно колко е важен кондензатора, защото освен всичко друго и налягането на фреон в системата се повишава.
Филтъра на купето го сменявам всяка година.
Филтъра на купето го сменявам всяка година.
Много автомати-слаби резултати!
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Откак ми смениха разбития лагер на компресора, не намирам разлика в натоварването на двигателя с включен климатроник или с изключен. Така че според мен съпротивлението на фреона в системата едва ли е фактор за повишаване на разхода на двигателя. Разбитият лагер е друго нещо. Направо работи като моторна спирачка. На един Вартбург му беше "блокирал" двигателят заради лагера на алтернатора. След подмяната му цвайтактерът се върна към живот 

Знам всички вицове за Форд 

- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: работа на климатроник Форд Фокус 1.8 бензин, 125к.с. 2006г.
Кондезнатор сложих марка N.R.F., такъв ми препоръча момчето от сервиза, в който ходих да ми източат фреона.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта