Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
- vptgp
- потребител
- Мнения: 42
- Регистриран: 24 окт 2008, 09:56
- Модел на автомобила: Ford Mondeo '02 2.0L tddi 115ps
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
На мен ремонта ми отне 3 часа, но ще се оправдая,че нямах подходящи инструменти. Не източих антифриза преди това и загубих около 1 литър. Успех,и да се похвалите като свършите ремонта. Ако имате въпроси, питайте.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/368242.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- chefo_ukr
- потребител
- Мнения: 718
- Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
Поздравления с успешния ремонт.Гарнитурата на колектора(турбо) сменилия или нее нужно?
- vptgp
- потребител
- Мнения: 42
- Регистриран: 24 окт 2008, 09:56
- Модел на автомобила: Ford Mondeo '02 2.0L tddi 115ps
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
Не беше нужно, беше си напълно здрава.chefo_ukr написа:Поздравления с успешния ремонт.Гарнитурата на колектора(турбо) сменилия или нее нужно?
http://www.spritmonitor.de/en/detail/368242.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- divxstore
- потребител
- Мнения: 757
- Регистриран: 03 ное 2007, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo'10 2.0 TDCI 143hp Titanium X5988BX
- Местоположение: Димитровград
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
И аз смених този термостат и мога да кажа, че ефект определено има, но ще се наложи и да поставя една от корите долу, че въздухът отива директно в двигателя.. След поставянето на кората ще пиша да кажа крайният резултат.
- tisho_1000
- потребител
- Мнения: 79
- Регистриран: 16 сеп 2009, 21:03
- Модел на автомобила: Мондео Ghia 2.2TDCi, 155 p.s., 2005г.
- Местоположение: Ямбол / Варна
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
Колеги даите един читав майстор във Варна да ми го смени тоя втория термостат, че колата като захладня и умря от студ, при мене на мястото на тоя термостат е намазано със силикон и въобще го няма!
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 30 авг 2005, 13:01
- Модел на автомобила: 1ВИ FORD-SIERA 2РИ-FORD MONDEO MK2 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
Ми щом го няма какъв е проблемът,значи не от там не ти загрява,тази кола има 3 термостата,погледни този на маслото,аз мисля на този малкият кадето седи на водната помпа да му сложа един водопроводен кран и ще си реша проблема,някои ако има нещо да каже да каже.tisho_1000 написа:Колеги даите един читав майстор във Варна да ми го смени тоя втория термостат, че колата като захладня и умря от студ, при мене на мястото на тоя термостат е намазано със силикон и въобще го няма!
1ВИ FORD-SIERA, 2РИ-FORD MONDEO MK2, 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- chefo_ukr
- потребител
- Мнения: 718
- Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
chano-Къде ги видя 3 термостата?chano написа:Ми щом го няма какъв е проблемът,значи не от там не ти загрява,тази кола има 3 термостата,погледни този на маслото,аз мисля на този малкият кадето седи на водната помпа да му сложа един водопроводен кран и ще си реша проблема,някои ако има нещо да каже да каже.tisho_1000 написа:Колеги даите един читав майстор във Варна да ми го смени тоя втория термостат, че колата като захладня и умря от студ, при мене на мястото на тоя термостат е намазано със силикон и въобще го няма!
tisho_1000 там дето ти го няма термостата е хубаво да има охлажа маслото.Виж си и другия как е дане би и него да го няма в корпуса?Иначе се сменят елементарно аз скоро смених водна помпа и термустат.Между другото тая водна помпа замина без да тече или да вие,беше оригиналната (200хил.км)така че ако не сте сменяли 100лв е някаде я сменети да няма изненади

-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 30 авг 2005, 13:01
- Модел на автомобила: 1ВИ FORD-SIERA 2РИ-FORD MONDEO MK2 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
Така,1 термостат голям отгоре на двигателя,1 термостат за маслото и 1 термостат малък на водната помпа.знам ги и трите точно каде стоят и съм сменял 2 от тях но за третият на водната помпа е по сложно много разглабяне има,и реших че е излишен и за това ще му сложа един кран на маркуча,chefo_ukr написа:chano-Къде ги видя 3 термостата?chano написа:Ми щом го няма какъв е проблемът,значи не от там не ти загрява,тази кола има 3 термостата,погледни този на маслото,аз мисля на този малкият кадето седи на водната помпа да му сложа един водопроводен кран и ще си реша проблема,някои ако има нещо да каже да каже.tisho_1000 написа:Колеги даите един читав майстор във Варна да ми го смени тоя втория термостат, че колата като захладня и умря от студ, при мене на мястото на тоя термостат е намазано със силикон и въобще го няма!
tisho_1000 там дето ти го няма термостата е хубаво да има охлажа маслото.Виж си и другия как е дане би и него да го няма в корпуса?Иначе се сменят елементарно аз скоро смених водна помпа и термустат.Между другото тая водна помпа замина без да тече или да вие,беше оригиналната (200хил.км)така че ако не сте сменяли 100лв е някаде я сменети да няма изненади
1ВИ FORD-SIERA, 2РИ-FORD MONDEO MK2, 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- chefo_ukr
- потребител
- Мнения: 718
- Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
Е той малкия на водната помпа пуска към масления радиатор,кво там още един ли има?Аз малко се съмнявам но може и да си прав 

-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
Термостатите са два, трети няма. Аз също минах по тоя път, първо смених големия, че по-лесно се сменя. Пак трудно загряваше, после поръчах и малкия термостат на снимката е с номер 8. Номера му по Finis е 1128018, взех го за 69лв с О-пръстена (1114968), понеже си помислих, че се продават по отделно.
В комплекта си идва заедно с О-пръстена, сега си имам един в повече.
Смяната е доста неприятна, но не и невъзможна. На повечето места включително и от линковете на колегата по-горе от pdf файла, обясняват че се сваля тръбата на EGR и още куп други неща. Аз успях да го сменя без да свалям тръбата, трудно но стана. Мога да помагам при смяната, само ентусиасти да има
.

След тоя термостат антифриза отива за охлаждане на масленото радиаторче с номер 1, както каза Чефо. Там под него е масления филтър.
Според мен е невъзможно да го няма на мястото му, прекалено опасно е. Има голяма вероятност да прегрява маслото при по-голям товар на мотора. Колега взимай го и го слагай явно някой го е махнал.
В комплекта си идва заедно с О-пръстена, сега си имам един в повече.
Смяната е доста неприятна, но не и невъзможна. На повечето места включително и от линковете на колегата по-горе от pdf файла, обясняват че се сваля тръбата на EGR и още куп други неща. Аз успях да го сменя без да свалям тръбата, трудно но стана. Мога да помагам при смяната, само ентусиасти да има



След тоя термостат антифриза отива за охлаждане на масленото радиаторче с номер 1, както каза Чефо. Там под него е масления филтър.
Според мен е невъзможно да го няма на мястото му, прекалено опасно е. Има голяма вероятност да прегрява маслото при по-голям товар на мотора. Колега взимай го и го слагай явно някой го е махнал.
- tisho_1000
- потребител
- Мнения: 79
- Регистриран: 16 сеп 2009, 21:03
- Модел на автомобила: Мондео Ghia 2.2TDCi, 155 p.s., 2005г.
- Местоположение: Ямбол / Варна
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
Ами значи единия термостат основния съм го сменял 2 пъти - е не стопля, а за другите явно ще трябва вещо мнение в неделя ще доида на сбирката на ОМВ - то ако има някой вещ по въпроса ще е добре, ако не здраве да е ще умира от студ цяла зима!
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 30 авг 2005, 13:01
- Модел на автомобила: 1ВИ FORD-SIERA 2РИ-FORD MONDEO MK2 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
при мен не влиза в никаква маслена помпа ,от този термостат маркучът излиза и влиза направо в средата на радятора,обаче като е прецакан постоянно върти вода през радятора и колата не може да загрее,а като я пуснеш по енерция се охлажда все едно сега я паля,има още един термостат за маслото ,представлява цилиндрично тяло дълго около 15/20 см.Освен ако не говорим за различни коли,защото него съм го смвнял и съм 100% сигорен че го има,както и горноят термостат.Та какво направих,на мъркуча сложих един водопроводен кран .,малко кранче обезвъздуших колата и после го затворих,РЕзултат:днес докато доидох до моята работа колата беше загряла идеално,до сега не можеше и на 2-рата чертичка да стигне.
Матеряли:1 кран цена 5лв.2 скоби цена 1лв. един нож.режеш слагаш и забравяш за термостати и ремонти.
Матеряли:1 кран цена 5лв.2 скоби цена 1лв. един нож.режеш слагаш и забравяш за термостати и ремонти.
1ВИ FORD-SIERA, 2РИ-FORD MONDEO MK2, 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- chefo_ukr
- потребител
- Мнения: 718
- Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
- Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
При теб някой конкретно е ровил колата виж по горе снимката как е устроена там системата.Маслен термостат няма.И никой не казва че през маслената помпа инава,а през масления радиатор който е на един корпус с масления филтърchano написа:при мен не влиза в никаква маслена помпа ,от този термостат маркучът излиза и влиза направо в средата на радятора,обаче като е прецакан постоянно върти вода през радятора и колата не може да загрее,а като я пуснеш по енерция се охлажда все едно сега я паля,има още един термостат за маслото ,представлява цилиндрично тяло дълго около 15/20 см.Освен ако не говорим за различни коли,защото него съм го смвнял и съм 100% сигорен че го има,както и горноят термостат.Та какво направих,на мъркуча сложих един водопроводен кран .,малко кранче обезвъздуших колата и после го затворих,РЕзултат:днес докато доидох до моята работа колата беше загряла идеално,до сега не можеше и на 2-рата чертичка да стигне.
Матеряли:1 кран цена 5лв.2 скоби цена 1лв. един нож.режеш слагаш и забравяш за термостати и ремонти.

-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 30 авг 2005, 13:01
- Модел на автомобила: 1ВИ FORD-SIERA 2РИ-FORD MONDEO MK2 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
много интересно,тогава какво съм сменял,като старият термостат е при мен?изкараи някоя схема на цялото охлаждане на мондео 2.0 ТДДИ 2000г.мк3chefo_ukr написа:При теб някой конкретно е ровил колата виж по горе снимката как е устроена там системата.Маслен термостат няма.И никой не казва че през маслената помпа инава,а през масления радиатор който е на един корпус с масления филтърchano написа:при мен не влиза в никаква маслена помпа ,от този термостат маркучът излиза и влиза направо в средата на радятора,обаче като е прецакан постоянно върти вода през радятора и колата не може да загрее,а като я пуснеш по енерция се охлажда все едно сега я паля,има още един термостат за маслото ,представлява цилиндрично тяло дълго около 15/20 см.Освен ако не говорим за различни коли,защото него съм го смвнял и съм 100% сигорен че го има,както и горноят термостат.Та какво направих,на мъркуча сложих един водопроводен кран .,малко кранче обезвъздуших колата и после го затворих,РЕзултат:днес докато доидох до моята работа колата беше загряла идеално,до сега не можеше и на 2-рата чертичка да стигне.
Матеряли:1 кран цена 5лв.2 скоби цена 1лв. един нож.режеш слагаш и забравяш за термостати и ремонти.
1ВИ FORD-SIERA, 2РИ-FORD MONDEO MK2, 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
абе аз нещо не виждам причина колата да не загрява ако е дефектирал малкия термостат .. така като гледам схемата той пуска антифриз към радиатора на маслото но от големия кръг .. дори и да го прави от малкия пак няма логика .. маслото обикновено е по топло от антифриза и в никакъв случай по студено ... по какъв начин ако дефектира ще охлажда мотора чак да излиза от работна темп ... разглеждал съм други коли с подобно охлаждане на маслото ,като има модели при които изобщо там няма термостат ,фабрично .. просто антифриза и маслото постоянно топлоотдават едно към друго то се предполага че температурите им са подобни с лек превес на маслото
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
Алекси има нещо вярно в това което казваш, но практиката показва друго. Не случайно темата е толкова дълга и резултатите са едни и същи, при едни и същи симптоми.
Тоя малкия термостат, пуска антифриза директно (до корпуса на водната помпа) от блока към масления радиатор на който пък е и масления филтър. Изхода от масления радиатор на антифриза води към радиатора който е отпред на маската, т.е към големия кръг. То няма и къде другаде да води, понеже за какво охлаждане ще говорим когато от малкия кръг антифриза охлажда маслото т.е антифриза се загрява и пак да влиза в малкия кръг. Няма логика да е по друг начин, просто така е направено. Намерих и схемата най-после
, маркуча който излиза от масления радиатор с номер 5 е въпросния.

В тая връзка, когато тоя малкия термостат е неизправен, той винаги остава леко отворен, просто антифриза си минава и отива в големия кръг. Чакай да загрее, особено ако е много студено и не я караш колата във високи обороти, което пък в много студено, заледено и заснежено е малко невъзможно и опасно.
Предполагам, както и сам знаеш , че съвременните дизели не греят. Нали затова имат и подгрев на антифриза който се подава към радиаторчето за отопление на купето. Та този малкия термостат явно е доста важен за така големия и обемист мотор
.
Вярно е, че маслото е с по-висока температура, но след известно време. След като мотора е загрял до работна температура вече, идва и тоя момент когато температурата на маслото се повишава над тази на антифриза.
При голям товар, температурата от вълшебния охлюв не прощава
.
За това малкия термостат отваря паралелно с големия, за да не позволи температурата на маслото да се повишава до критичната.
Тоя малкия термостат, пуска антифриза директно (до корпуса на водната помпа) от блока към масления радиатор на който пък е и масления филтър. Изхода от масления радиатор на антифриза води към радиатора който е отпред на маската, т.е към големия кръг. То няма и къде другаде да води, понеже за какво охлаждане ще говорим когато от малкия кръг антифриза охлажда маслото т.е антифриза се загрява и пак да влиза в малкия кръг. Няма логика да е по друг начин, просто така е направено. Намерих и схемата най-после


В тая връзка, когато тоя малкия термостат е неизправен, той винаги остава леко отворен, просто антифриза си минава и отива в големия кръг. Чакай да загрее, особено ако е много студено и не я караш колата във високи обороти, което пък в много студено, заледено и заснежено е малко невъзможно и опасно.
Предполагам, както и сам знаеш , че съвременните дизели не греят. Нали затова имат и подгрев на антифриза който се подава към радиаторчето за отопление на купето. Та този малкия термостат явно е доста важен за така големия и обемист мотор

Вярно е, че маслото е с по-висока температура, но след известно време. След като мотора е загрял до работна температура вече, идва и тоя момент когато температурата на маслото се повишава над тази на антифриза.
При голям товар, температурата от вълшебния охлюв не прощава

За това малкия термостат отваря паралелно с големия, за да не позволи температурата на маслото да се повишава до критичната.
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
да ,от тази схема вече става ясно че ще бъде проблем ако не затваря - част от антифриза ще се върти постоянно към големия кръг( то винаги е така ,но ще е повече от предвиденото) което при много ниски външни темп ще охлажда мотора .. подобна схема на охлаждане на маслото всъщност е единствената смислена ,така маслото ще се охлажда ,но до температурата на блока ,ако я надвишава ,а горещата вода отива в големия кръг .. а какъв подгрев има на антифриза ,на ток ли е ?кога се включва и кога се изключва ? моето ми прави впечатление че много бързо почва да духа топло като го запаля ,и бързо вдига до средата .. все пак ако го пусна по дълъг баир надолу стрелката малко пада под средата ,нормално ли е ...
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
Да, подгрева на антифриза е на ток. С три подгревни свещи е, на входа на антифриза към купето.
Ето, малко за работата му от ръководството на руски: http://dox.bg/files/dw?a=bc80a17565" onclick="window.open(this.href);return false;

И моята започва да духа топло сравнително бързо, само че стрелката за температурата на таблото се вдига бавно, ако не я изрежа два-три пъти на 1-2 и 3-та, може стрелката да стои на 1/4 от скалата дори и 20-30 мин. като съм я карал градско при студено време около 0 градуса. Топло иначе си има в купето.
По баир да, вярно е че става така леко пада надолу стрелката, и моята въпреки че е автоматик си позволява да освобождава от скорост понякога и се случва точно това.
Ето, малко за работата му от ръководството на руски: http://dox.bg/files/dw?a=bc80a17565" onclick="window.open(this.href);return false;

И моята започва да духа топло сравнително бързо, само че стрелката за температурата на таблото се вдига бавно, ако не я изрежа два-три пъти на 1-2 и 3-та, може стрелката да стои на 1/4 от скалата дори и 20-30 мин. като съм я карал градско при студено време около 0 градуса. Топло иначе си има в купето.
По баир да, вярно е че става така леко пада надолу стрелката, и моята въпреки че е автоматик си позволява да освобождава от скорост понякога и се случва точно това.
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 30 авг 2005, 13:01
- Модел на автомобила: 1ВИ FORD-SIERA 2РИ-FORD MONDEO MK2 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
аз реших проблемът с едно водопроводно кранче,сега колата си загрява идеално и не се охлажда по нанадолнище,парното на 2-рата минута почва да духа топло при 0 градуса.според мен излишна работа са тези охлаждания.
1ВИ FORD-SIERA, 2РИ-FORD MONDEO MK2, 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 30 авг 2005, 13:01
- Модел на автомобила: 1ВИ FORD-SIERA 2РИ-FORD MONDEO MK2 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Мондео МК3 не загрява!-Проблема е решен
а за това допулнителното отопление,искат да кажат че само се включва като температурата наближи 0 ли??,нещо маи не ми се вярва.
1ВИ FORD-SIERA, 2РИ-FORD MONDEO MK2, 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост