За климатроник

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
kolega
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 14 юни 2006, 13:24
Модел на автомобила: Scorpio 2.0i
Status: Извън линия

За климатроник

Мнение от kolega » 13 юни 2007, 12:57

Извинявам се за тъпия въпрос, би ли ми обяснил някой запознат каква е разликата между климатик, климатроник и двузонов климатроник. Признавам си, не съм съвсем наясно.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 13 юни 2007, 13:54

Климатик:Охлажда въздуха в купето посредством фреон под налягане на компресор,завъртан от двигателя.Няма контрол на температурата,регулира се с вентилатора в купето.Липсва затопляне(само охлажда)

Климатроник:Същото,само че има дисплей ,на който можеш да си зададеш желаната температура и да изключи когато я достигне.Липсва затопляне,за затопляне се използва нагрятия антифриз(парно)

Двузонов климатроник: охлажда и затопля,с 2 кръга на фреона,със контрол на температурата в купето.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 13 юни 2007, 14:16

mrdds написа:....................Двузонов климатроник: охлажда и затопля,с 2 кръга на фреона,със контрол на температурата в купето.
В две зони се отчита температурата т.е. в едната може да си настройш да е 26 градуса, а в другата 28. Аз така го разбирам, не съм карал кола с двузонен климатроник.
Небойте се роби Спартак е с вас!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 13 юни 2007, 14:24

aaleks написа:
mrdds написа:....................Двузонов климатроник: охлажда и затопля,с 2 кръга на фреона,със контрол на температурата в купето.
В две зони се отчита температурата т.е. в едната може да си настройш да е 26 градуса, а в другата 28. Аз така го разбирам, не съм карал кола с двузонен климатроник.
Да така е. А има има и вече и четиризонови климатици :wink: .
Това на което повечето казват климатроник, си е чиста проба автоматичен климатик.
Климатроника, за мен си е автомобил оборудван с климатик и печка за отопление т.е. като запалиш колата зимата в рамките на 1-2 мин стопля. Всичко това управлявано от електронна система за контрол на температурата и другите показатели на въздуха.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 13 юни 2007, 14:29

mrdds написа:Климатик:Охлажда въздуха в купето посредством фреон под налягане на компресор,завъртан от двигателя.Няма контрол на температурата,регулира се с вентилатора в купето.Липсва затопляне(само охлажда)

Климатроник:Същото,само че има дисплей ,на който можеш да си зададеш желаната температура и да изключи когато я достигне.Липсва затопляне,за затопляне се използва нагрятия антифриз(парно)

Двузонов климатроник: охлажда и затопля,с 2 кръга на фреона,със контрол на температурата в купето.
защо пък да няма затопляне :? аз си мислех че е като домашните климатици, има и топло и студено, отделно и си нагласяш точните градуси... а иначе такова животно като климатроник по принцип няма. това си е автоматичен климатик, "климатроник" си е така да се каже патент на VAG, както и останалите "-троници"

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 13 юни 2007, 17:10

То и на копирните машини повечето казват ксерокс ама.... а за топлото не съм много съгласен при Климатроника. Не може да обдуха предния прозорец с топъл въздух без да се пусне компресора.
Изображение

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 17 юни 2007, 15:35

виждал съм система климатроник и съм сигурен,че няма втори кръг за топъл въздух.Предполагах,че двузоновия климатроник е с такъв,но щом казвате....
А печката си е отделно,тя не се води за елемент от клима/тика/троника.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта