Страница 1 от 1
Климаторника на Монди!?
Публикувано: 18 юли 2007, 16:57
от JoroMondeoto1
Здравейте колеги след няколко дена заминавам за морето и реших да напълна климатоника от както съм купил колата (преди 2-3 месеца) не съм го пускал та днес отидох до Импас56 хората ми го напомпаха напълниха със 700мл течност всичко на всичко 90лв доволно вътре ЛЕд Лед та Лед, но питането ми е следното нормално ли е колата да тресе повече когато работи климаторника (имам в предвид когато е на едно место) и знам че е нормално, но я чувствам доста спъната когато карам.
Публикувано: 18 юли 2007, 17:11
от ewgeny
Да се спъва, ОК, ама чак пък да тресе. Това за празен ход ле говориш?
Публикувано: 18 юли 2007, 17:23
от JoroMondeoto1
Не бе човек на паркинга пала колата нормални дизелови вибраци пускам килматроника щом тръгне компресора и перката завърти вибрациите в купето се усилват!!

Публикувано: 18 юли 2007, 21:04
от V_A_N_K_A_T_A
Може да не ти е балансирана перката,ако някога е удряна колата,още повече.А,това,че са ти напълнили 700мл.,как го направиха?Първо го източиха ли,или не са го точили?Случва се вибрации да се получават и от заминал компресор,но щом казваш,че духа студено...

Публикувано: 18 юли 2007, 23:31
от JoroMondeoto1
Явно има някъде теч защото като го закачиха казаха че "няма никой вкъщи" колата не е удряна (поне така казват в сервиза) а компресора звучи и работи така както работеше и на Новата Ауди А8 до мене на която също и пълнеха климатроника.
Публикувано: 19 юли 2007, 09:48
от Dundee
Най-вероятно двигателят започва да тресе защото му падат оборотите от товара. Има една джаджа (черна кутийка, движеща едно жило, свързано с помпата), която автоматично регулира оборотите на двигателя при включване на климатика. Моята не е активна и затова през лятото държа оборотите на свободен ход по-височки (около 900-950), за да не ми тресе много като включа климата. Зимата си ги връщам обратно (850-900). Пробвай да натегнеш жилото между джаджата и помпата. Трябва да има нещо като масур (тъй съм си го нарекъл) от който се стяга и разпуска жилото.
Публикувано: 19 юли 2007, 09:58
от Vacuum
Дънди, какво искаш да кажеш с това "не е активна"?
Не работи самия механизъм в кутийката, или си работи но ти нарочно разкачаш жилото лятото.
Понеже и при менее разкачено това жило, а съм чувал че зимата регулира оборотите при запалване. Някакъв обогатител, или нещо като смукач

Публикувано: 19 юли 2007, 10:05
от Dundee
Помпата ми е сменена с Бош и тоя джаджа не се използва. Просто си стои. Нямам идея по каква система и дали изобщо при Бош помпите има автоматично компенсиране на оборотите. Понеже колата си върви прилично гледам да не пипам.
Публикувано: 19 юли 2007, 15:30
от JoroMondeoto1
И моита е БОШ и за тва че колата мърка прекрасно малко съм предубеден към своеволни пипания под капака Благодаря за съвета все пак ще кажа в сервиза да погледнат оборотите на колата и ако трябва да регулират работата

Публикувано: 19 юли 2007, 22:20
от JoroMondeoto1
Дънди беше прав удеве реших да пребера Монди на паркинга докато го паркирах викам я да видим пускам Климатроника и УОООООЛЛЛЛ
от 850 - 900обр/м паднаха на 500 - 550 !??@@??@?
Публикувано: 20 юли 2007, 00:40
от Vacuum
А при мене не трепват даже

Публикувано: 20 юли 2007, 09:50
от ewgeny
Интересно че щом е нямало никой в къщи, не би трябвало да се товари колата, защото няма какво да се компресира.
Публикувано: 20 юли 2007, 10:59
от Dundee
JoroMondeoto1 написа:Дънди беше прав удеве реших да пребера Монди на паркинга докато го паркирах викам я да видим пускам Климатроника и УОООООЛЛЛЛ
от 850 - 900обр/м паднаха на 500 - 550 !??@@??@?
Ако случайно откриеш има ли автоматична компенсация на Бош помпата свиркай. На мен не ми се губи време по майстори и сервизи и карам така. Положението е същото при мен. Тресе си, ама търпя. Като регулирах оборотите бях пуснал климата и фаровете и така закрепих оборотите на 750. Пак тресе, обаче ако са повече, след изключването на климатика скачат към 1000. С такива обороти на празен ход става малко по трудно вкарването на скоростите и трябва да прилагаш пинизи за да пазиш скоростната кутия. А и разходът в задръстванията се качва при високи обороти на пр. ход.