Страница 1 от 3

Климатика ми

Публикувано: 17 мар 2005, 21:15
от aaleks
Днес реших да пусна климатика, и ООООО БОГОВЕ ТОЙ НЕ РАБОТИ :x :x :x , от как съм я купил не съм го пускал /нали си е зима, сторими се че работи като ми я докараха/ но сега мъка. Утре вечер съм при "Дядо Коледа" - хлад. техник и ще се чуе какво е.
Да Ви питам какво му е, само ще си изтъркате клавиатурата, щото с тая техника не съм се занимавал, и вашата помащ- пипни и тук и там няма да ми помагне, щото ще изтръгна някой маркуч и ще се окаже че точно този не е трябвало да го пипам и тем падобни бели.
Така, че утре ще олеквам с някой лев и няма да съм на кеф, а мразя ти я олеквания, а и майсторите все отнасят по нещо за майките си. Не че не си го заслужават, ама само аз ли ще спа неспокойно. :twisted:

Публикувано: 18 мар 2005, 09:40
от ivboje
Преди да ходиш на хладилничар можеш да си направиш малка самодиагностика. В никакъв случай не трябва да дърпаш никакви маркучи, а първо да провериш дали работи ел.магнитния съединител на компресора( дали се развърта като е включен) и има ли газ в системата - налягането му ще е трудно да измериш без съответен манометър и преходник. Наличноста на фреон можеш да установиш сравнително лесно - има две пробки в системата - като застанеш при отворен капак с лице към мотора - отляво и отдясно отпред близо до фаровете.Ако имат капачета(черни пластмасови) отвий капачето на дясната пробка(ниско налягане) и натисни съчмата на клапана - трябва да има сериозно изфъшкване ако системата е пълна с газ - ако не е лошо - не те съветвам просто да зареждаш - щом го няма (газа) значи е фирясал отнякъде - и ще фирясва бързо докато не се отстрани проблема :? :(
Успех, Дано проблема е в управлението - че ти излезе по-тънко и подлежи на "побългаряване"

Публикувано: 18 мар 2005, 12:17
от aaleks
Има малка промяна, двигателя не се товари. Било е от вентилаторите на радиатора, те се вклю. винаги когато пусна климатика.Като ги изклучих никаква промяна при вклю. на клима. Ще проверя дали се вклю. някакъв ел.съединител в компресора. В него влизат две дебели жици и ще проверя имали ток в тях и по ел.схема от кой "бушон" се захранва. Но довечера срещата си остава с Дядо Коледа.

Публикувано: 18 мар 2005, 21:19
от aaleks
Благодаря "ivboje" , агента ми е изфирясъл. Тръбичката преди да влезе в купето има нада и там имаме /с Дядо Коледа/ съмнения за изпускане. Без да пробваме, но е очевидно.
Защото едната тръбичка се клати а другата не, ще проверя как може тази фабрична /занитена/ нада да я префосинирам. И лесно ли се вади радиаторчето на климатика, защото имам съмнения че тази нада е свързана към радиоторчето твърдо.

Публикувано: 18 мар 2005, 23:30
от ivboje
тези връзки се разглобяват със специално приспособление - много просто но специално и цялата врътка е за да не се изпусне газа.
А, бе, без "Дядо Коледа " няма да минеш

Публикувано: 19 мар 2005, 19:30
от aaleks
Ние не сме зареждали клима, след понеделник ще пусна снимка на тая нада, че сега малко съм зает.

За климатика !!!

Публикувано: 02 апр 2005, 17:22
от valerko
Здрасти и аз да кажа едно мнение !!
Значи приспособлението за което ти говори колегата е една тъпа ламаринка закривена по диаметъра на тръбичката.Натискаш към връзката и дърпаш тръбичката,това е философията.Може да имаш просто изхабена уплътнителна гумичка.За радиаторчето братле мога да те успокоя :)))) Три дена и осем часа.Сваля се цялото табло.Под него има тръба и тя се сваля защото иначе не можеш да махнеш парното.И точно там е врътката.Тръбата е хваната с един гаден каучук и при малко напъване като нищо ти се пука предно стъкло.В сервизите като чуят за клима на Мондео вежливо отказват ако се нуждае от сваляне на табло.Изобщо е много трудоемка работа.Затова се моли да е само теч на фреон или някой бушон.

До чуване

Публикувано: 02 апр 2005, 17:51
от aaleks
За сега споко :D :D :D , не е от тази нада, те всички така си мърдат като им се махнат скобите. След компресора двете тръби са застопорени с една скобакъм двигателя и под нея има пробив, поради различие на метали, малко ток и време"10г." и ето ти беля. Но е много близо до гумената част на маркуча и може да изгури маркуча.
Значи приспособлението за което ти говори колегата е една тъпа ламаринка закривена по диаметъра на тръбичката.Натискаш към връзката и дърпаш тръбичката,това е философията.Може да имаш просто изхабена уплътнителна гумичка
Какво по точно представлява тая "джаджа" снимка ако не те затроднява ще ми изясни как точно става. Щото тия тръби ще трябва да ги извадя на вън за да ги заварява ме. А те са все такива надите и после как се съединяват отново.

Публикувано: 03 апр 2005, 03:24
от ivboje
като стана дума за климатици - и аз да си изплача :cry: мъката.
моя климатик опеделено има газ и странно поведение - охлажда стабилно само на свободен ход - 850об/мин или по точно при равномерни обороти, пробвал съм го на 2000. като почнеш да тръгваш и спираш из града - лек освежаващ полъх, спираш на кръстовище - зимата пак дойде :?: :?: :?:
дайте малко :idea:

Публикувано: 20 юни 2005, 22:30
от saturn
ivboje написа:като стана дума за климатици - и аз да си изплача :cry: мъката.
моя климатик опеделено има газ и странно поведение - охлажда стабилно само на свободен ход - 850об/мин или по точно при равномерни обороти, пробвал съм го на 2000. като почнеш да тръгваш и спираш из града - лек освежаващ полъх, спираш на кръстовище - зимата пак дойде :?: :?: :?:
дайте малко :idea:
Колега, имах същия проблем.
Оказа се, че нямам достатъчно фреон. След допълване на системата, всичко заработи нормално.

Публикувано: 21 юни 2005, 21:45
от pepy1
ако авто-климатика е на принципа на хладилника не би трябвало да се допълва въобще започне ли да се допълва значи отнякъде изпуска

това е моита логика ако някои разбира от климатици да каже дали съм прав или греша

Публикувано: 21 юни 2005, 22:10
от ivboje
единствената разлика е че компресора не е херметизирам в капсула - в следствие на това изпуска малки количества фреон. ако изпуска системата - пиши го бегал (фреона) за ден, два...

Публикувано: 22 юни 2005, 00:23
от pepy1
колко време(или работни часа) изкарва един климатик преди да се зареди наново

Публикувано: 22 юни 2005, 09:49
от Brock
Изкарва различно година, две, три....
Но мисля че минимумът е една година :oops:


:twisted:

Публикувано: 05 юли 2005, 22:26
от СЕВА
Понеже компресора на климатика е бутален конкретно на мондеото е с шест бутала /ако някой го интерусува имам разглобен компресор мога да пусна снимки/ вътре в системата се сипва специално масло поради тази причина е задължително на две години да се изтегли фреона машината която го тегли отделя от него маслото, и отново да се зареди със свежо масло и точното количество иначе се чупи компресора.При Мерцедес в компресора има вграден датчик който следи оборотите на компресора и ако се разминават от оборотите на мотора, тоест компресора е почнал да затяга го изключва да не се повреди,ето поради такива хитринки Мерцедес сие Мерцедес. Монтирам и ремонтирам климатици ако имаш други въпроси пиши или звъни на тел.

Публикувано: 06 юли 2005, 10:32
от Любо
СЕВА написа:Монтирам и ремонтирам климатици ако имаш други въпроси пиши или звъни на тел.
Колко ще ми струва да ми монтираш климатик? Че аз на мойта кола нямам :roll:

Публикувано: 13 юли 2005, 21:57
от aaleks
Бях го написал ама изчезна и немисля да го съчинявам на ново, бесен съм :evil: !
Ама кво сте ми винавни, накратко:
Климатика все още не е тръгнал, оправих тръбите и да държи налягане, ама при вакумиране//преди пълнене с фреон 134/ неможем да стигнем до -1 атмосфера /вакуум/ смуче въздух от семерингата на компресора :( !
Сега малко снимки на това дето безмалко да му "стана баща"-crossy ще го преведе :) , ама аз се усмихнах, това е добре!

Публикувано: 13 юли 2005, 22:01
от aaleks
ps Шестаграма на ролката служи като контра, след опъване на ремъка се дозатяга и обратно при разглобяване!

Публикувано: 13 юли 2005, 23:49
от cossy
"кроси" превежда:
За малко да му Е*ЕШ МАЙКАТА! :twisted:

Публикувано: 18 юли 2005, 14:21
от PlamenJ
СЕВА, мен колата започва да ми придърпва като ускорявам бързо с включен климатик. Обикновено става по магистрала, когато оборотите на двигателя са около и над 3 хил.
Възможно ли е това да е от различни обороти на двигателя и компресора, т.е. компресора да "затяга" както казваш по-горе?