Страница 1 от 2
Помощ - резервоарами се вакуомира 1.8ТД
Публикувано: 25 мар 2005, 10:51
от Jinxy
Проблема е, че всеки път когато отворя резервоара той е вакуомиран. Свалих маркучите до и от клапана и се оказа, че клапана и маркуча след него са добре-пропускат, но маркуяа идващ от резервоара не пропуска нито навън, нито навътре. Взех една тел и я заврях през него и о чудо - като я извадих беше мокра(нафта). След тази процедура пак я надух, но тя отново непропускаше нито навътре, нито навън.
Публикувано: 25 мар 2005, 16:30
от ivboje
решението на проблема е много просто!
конструкцията на капачката на резервоара е такава, че след като заредиш и я завиеш до упор трябва да върнеш 1/4 оборот назад докато усетиш леко усилие. вътре в капачката има някъв клапан, който освобождава подналягането. това е стандартна процедура описана в ръководството за експлоатация на Форд - явно нямаш такова и не си прочел

Публикувано: 25 мар 2005, 17:05
от Jinxy
Ами аз имам ръководство ама съм много зле с Италианския. Моята обаче не се завива а само се слага и се завърта ключа. Той движи едни палци отдоло и те я затварят плътно.
Публикувано: 25 мар 2005, 23:30
от ivboje
e, сори! аз говорех за мондео - предположих че и ескорта е така. от бензинджията където зареждам разбрах че и на ескорта резервоара има недостатъка -
много трудно да се пълни догоре (не може да изгони въздуха и бълбука 10-15 мин.)и реших че технологията им е една и съща

Публикувано: 26 мар 2005, 13:41
от cossy
Моя винаги като го отворя се чува едно засмукване

В случаят какъв е проблема не мога да разбера?
I pri men ima takyw problem
Публикувано: 27 мар 2005, 22:04
от bilder
И аз да се оплача че имам подобни ядове и понеже често наливам от туби и др. много често ми се случва да върне гадината като се задави и да се налея с няфта вместо да я сипя в резервоара.Някъде трябва да има отдушник ама не мога да го намеря за да го почистя евентуално.
Публикувано: 28 мар 2005, 09:08
от Jinxy
Намерих го и г почистих.
Та клапана на отдушника се намира зад задна дясна гума. От този клапан тръгват 2 маркуча. Горният е изходящ и отива по тръбата на резервоара отдолу под колата. Долният е входящия от резервоара и точно той се бе запушил и то не с какво да е, а с пясък и вода

. Данеговорим как излиза тръбата на отдушника от резервоара - с ъгъл 180 градуса, и там бе и запушването. Просто е "супер" да бръкнеш и да го отпушиш.
П.С. Е сега резервоара ми не се вакуумира.
Публикувано: 29 мар 2005, 11:36
от racer11
а това вакумиране оказва ли някакво влияние върху колата? май четох някъде нещо такова, но не си спомням

Публикувано: 29 мар 2005, 11:50
от Jinxy
ами вакуумирането пречи на засмукването на помпата и в един момент може да спре да върви поради недостиг на гориво. Чувал съм за дизели, който са си мачкали резервоара от вакум, и за бензинови, който губят мощност от недостиг на гориво пак от вакум в резервоара. От мен съвет - почисти си отдушника.
Публикувано: 29 мар 2005, 12:08
от racer11
ок. има логика в това. ще го почистя, защото и при мен винаги като съм карал повече има вакум, понякога доста сериозен. а и наистина след продължително каране ми се струва, че губя малко мощност.
Публикувано: 29 мар 2005, 12:18
от cossy
Аз нещо не можах да разбера как точно става отпушването???
Публикувано: 29 мар 2005, 12:41
от racer11
виж в книгата на еитзолд - там има раздел за горивната уредба. на схемета на резервоара ще ти стане ясно.
Публикувано: 29 мар 2005, 12:58
от Jinxy
racer11 написа:виж в книгата на еитзолд - там има раздел за горивната уредба. на схемета на резервоара ще ти стане ясно.
Дайте линк, ако има, към тази книга....
Публикувано: 29 мар 2005, 13:19
от racer11
аз я имам, но печатна, а не сканирана. но cossy веднъж беше постнаб снимки от нея - не знам дали ги е сканирал, или я има в електронен вариант. а иначе има полезно инфо в нея, но хайнес-а е по-добър. а него можеж да го изтелиш от портала.
Публикувано: 29 мар 2005, 19:05
от cossy
Ами гледам го аз тоя клапан за горивните пари, гледам и тръбопровода на вентилацията... ама как точно си го почистил? Маха ли се клапана, "ръга" ли се нещо в тръбопровода.... или клапана? Дайте едно "ноу хау"

Публикувано: 30 мар 2005, 09:17
от Jinxy
Клапана си остава на мястото. Изваждаш само двете тръби и ги продухваш. Ако въздуха преминава и през двете добре, занчи е запушен клапана, ама това не се случве. При мен запушена бе тръбата влизаща отдолу в клапана. Прочиствах я с една дълга тел, но се оказа, че проблема не е в нея, а е в металната тръба излизаща от резервоара. Отвиваш двата болта отзад на резервоара и охлабваш двата предни за да се наклони отзад и да можеш да извадиш маркуча от металната тръба на рез.( подпри го отдолу за да не виси само на двата болта отпред, защото ще се изкриви). В тръбата излизаща от резервоара също с телта докато се отпуши.
Публикувано: 30 мар 2005, 22:49
от cossy
10x много събота и неделя ще имам време да направя една профилактика

Публикувано: 05 апр 2005, 17:13
от racer11
мъчих се през уикенда да си почистя тръбите, но не ми беше удобен канала и се отказах след като бях свалил задните болтове на резервоара. но странното е, че вече изчезна проблема с вакумирането. може би в следствие на разместването съм решил временно проблема. както и да е - ще довърша работата какато трябва при първа възможност.
Публикувано: 07 апр 2005, 15:55
от Jinxy
ааааа аз за клапана незнам. При мен запушването беше в тръбата от резервоара. Ако е запушен клапана незнам.
Публикувано: 07 апр 2005, 18:25
от cossy
JINXY написа:... също с телта докато се отпуши.
A всичката гадост къде отива, в резервоара ли

?