Страница 1 от 1
много страннен проблем с парно...
Публикувано: 12 ное 2007, 22:29
от mitaka_s_fordaka
колеги помагаите!!!колата е форд ескорт 89г.парното е много странно.като го пусна в дясно духа топло а на шофиорското място духа хладко/направо си е студено/.като пусна да духа само на таблото духа само хладко при положение че колата е загряла до перка.

като пусна да духа долу в краката в дясно духа топло а на шофиора студено.ако може да ми помегнете дали е термостат,радиатор4е.а самото радиаторче и двете тръбички са супер топли.незнам какво да правя.ако някои може да ме посъветва да оправя проблема ще съм му много благодарен.на отзовалите се предварително благодаря.
парно
Публикувано: 13 ное 2007, 20:57
от mladen1984
Може би ти се е откачил някой въздуховод или нещо подобно.Трябва да разкачиш горната и долната част на таблото и да провериш!
Но спорад мен проблема не е от термостата!
Публикувано: 13 ное 2007, 23:31
от borko 30
А,и при мене долу-горе същата работа !Като загрее добре колата топло духа само от решетките на таблото,от горе и долу неще!На където и да бутам лоста -пък не е откачен-само от централните решетки се включва парното!Кото е студено времето така ми замръзват пръстите на краката че не чувствам педалите!Предния ми джам е винаги замъглен когато е лошо времето-нищо не виждам ще се блъсна в нещо!Гледал съм отдолу и от сякъде -всички тръби сякаш са закачени където трябва пък що така!Сори че се намесвам в темата на човека ,ама мислех че само при мен е този проблем и не съм писал досега по случая!Казвайте колеги къде може да е проблема при двама ни че зимата не се трае !При мене дето замръзвам че и нищо не виждам през прозорците-ужас

Публикувано: 14 ное 2007, 12:31
от madboy
borko 30 написа:....................!При мене дето замръзвам че и нищо не виждам през прозорците-ужас

От решетките по средата духа по-добре защото там почти липсва въздуховод. Те са поставени директно върху кутията на парното. Докато за страничните отвори има въздуховоди, които имат нещо като дунапрен на свързващите места. Този дунапрен с времето се изронва и от тези места почва духа, което комбинирано с пластмасовия въздуховод е свързано със загуба на топлина и сила на въздушната струя. За обдухването на стъклата пък самите въздуховоди са малки. За да ги обдухаш добре трябва да затвориш всички други отвори. Ако пък са се завряли и боклуци...... За духането в краката- там пък системата ми се струва смотана. Струята идвайки от вентилатора се блъска в радиаторчето и го заобикаля, малки отвори там и слаба работа накрая.
Между другото кпапите в самата кутия на парното са уплътнени с дунапрен. Ако се отстрани този дунапрен се вижда, че самите пластмасови клапи не затварят плътно отворите. Сигурно са направени така, че да не блокират при някакво изкривямане на кутията. Това добре, обаче като се изрони дунапрена, то все едно почти няма клапи там и въздушната струя се разсейва навсякъде.
Тези надблюдения ги направих при смяната на таблото на фиестата, при ескорта не вярвам да е по-различно.
За самото радиаторче дали нагрява и то добре причините са други.
и аз да се оплача
Публикувано: 14 ное 2007, 15:48
от naftova pechka
извинявам се че вместо акъл си споделям проблема, но за да не дразня модераторите се включвам тук - темата е за парното.
стана студено и въпроса с парното в колата отново е актуален. при мен проблема, е че не духа достатъчно топло или хладко или студено. та предвид че се очертава зимата да се ползва често-често имам следния въпрос......къде е радиатора, как се стига до него и как се сваля.
хич не ми се ще да получа отговор - свали таблото може би е запушено или пък врътката топло/студено да прави мизерии???
madboy, MK II - да сте имали подобни проблеми?
Публикувано: 14 ное 2007, 22:52
от borko 30
И навсякъде другаде да затворя към стъклото или краката не духа въобще!Дали има смисъл да свалям таблото

Да не направя по-голяма беля!То пък и така не е работа

Един приател вчера сваля на мондеото си вентилатора да го смаже и като го сложи не духаше вече от никъде!Почуди се откъде може да е да не е разбутал нещо ама няма духане в купето и това си е!
Публикувано: 15 ное 2007, 00:15
от HACKO
Борко, на твоя модел въздуховода към стъклото е направен от огънат фазер който е залепен към таблото и по този начин се оформя тунел. На моя имах същите проблеми, когато го разглобявах установих че фазера е разлепен от таблото и въздуха духа някъде под таблото а не на стъклото. Също така и кутията с радиаторчето се беще отделила от купето и не минаваше достатъчно въздух през радиаторчето, та го бях намазал със силикон. Ако ти се сваля табло може да провериш.
Re: и аз да се оплача
Публикувано: 15 ное 2007, 00:37
от madboy
naftova pechka написа:......къде е радиатора, как се стига до него и как се сваля.
..................
Под таблото, вижда се една черна кутия с капак отдолу. Махаш го, има си щипки много чупливи станали от времето. Ще видиш радиаторчето там да виси. За да го махнеш първо трябва да го откачиш откъм двигателя, лесно ще видиш двата маркуча, които влизат в купето. Там има две скоби, които трябва да освободиш и после дърпаш радиатора отвътре.
благодарско
Публикувано: 15 ное 2007, 11:08
от naftova pechka
благодаря madboy. бях се притеснил да не трябва да се свали цялото табло
така както описа звучи по-лесно

Публикувано: 15 ное 2007, 21:30
от mitaka_s_fordaka
колеги,оправих проблема.на следващия ден реших че не може така да мразна и реших да пробвам да сваля радиаторчето.след доста гърчене успях да го сваля и при свалянето се оказя че цялата кутия на радиаторчето е пълна с листа

.почистих листата,промих за всеки случаи радиаторчето.сложих го и сега имам парно-нямам думи.благодаря на всички отзовали се които искаха да ми помогнат с проблема.

Публикувано: 15 ное 2007, 23:37
от borko 30
Наско,ако сваля таблото лесно ли ще може да оправя проблема !Мене от работа ме не страх само да не направя друга беля!Значи да купя силикон за лепене!То така не е работа,одеве едва се прибрах,другите коли стъклата им идеално прозрачни -мойто мъгла ,не сварвам да трия ,то пък като трия се размазва -абе изобщо.....!Ми долу на краката що не духа

Публикувано: 22 ное 2007, 15:39
от blowfish

Привет на всички в този форум.
И моя милост има проблем с парното на моята Форд Фиеста 1.1 90-та година. Пускам парното , духа около 1 минута топло и след това започва един "приятен" хладък бризззз

и дотука. Викам си , термостата може да се е прецакал, смених го, обезвъздуших цялата система, пускам пак същата работа. Реших да проверя тръбите как са, на малкия кърг врели , като отвори големия кръг пак врели , само дето тръбата, която е след водната помпа беше топла до половината

, а към парното студена. Викам си , значи не съм я обезвъздушил хубаво. След около 10-15 минути успях да я обезвъздуша напълно. Влизам вътре и ...... пак същата работа. Това което ми остана да пробвам, беше да сваля радиатора и да го продухам. Изпадаха доста прекрасни неща оттам, което не ме учуди, разбира се. След като го монтирах отново, почна да си духа прилично топло, но пък ми протече водната помпа. В събота ще се боря да я сменя , и се надявам да не се налага да купувам радиатор.
Ако някой има някакви други предложения , ще се радвам да ги чуя.