Страница 1 от 2

изключване на възд. възглавници

Публикувано: 23 яну 2008, 19:14
от mondeo 2
На някои коли има указващи лепенки за изключване на възд. възгвавници ако на предната седавка се вози дете в детска седалка. Имам мондео 99 г. Не намерих бутон на обичайното място отдясно на таблото. Има ли въобще такава възможност?

Публикувано: 23 яну 2008, 19:48
от paci
Па аз що съм виждал все такива на които пише да НЕ тургаш дете със столче там, точно заради Възглавниците!

Публикувано: 23 яну 2008, 20:01
от doctordre
лепенките са точно за това, указано е да не слагаш детско столче на предната седалка по посока на движение, слага се обратно

Публикувано: 23 яну 2008, 20:44
от mondeo 2
Добре де може ли да се изключват или не? FORD MONDEO '99 1.8 TD TURNIER. Дано е достатъчно.

Публикувано: 23 яну 2008, 20:49
от demiro
Не,дано е достатъчно :wink:

Публикувано: 23 яну 2008, 21:12
от AX!S
Всъщност защо се отваря еърбега при положение, че има датчик в седалката, който следи дали на нея има човек? Или може би засича детското столче като пътник? :?

Публикувано: 23 яну 2008, 21:14
от Dundee
Датчикът е в закопчалката на колана. Ако си без колан възглавницата не се отваря.

Публикувано: 23 яну 2008, 21:21
от debug
В случаите, когато не може да се изключва предната възглавница за пътника, там не трябва да се слага детско столче! Вози си детето отзад...

Публикувано: 24 яну 2008, 09:15
от mrdds
Dundee написа:Датчикът е в закопчалката на колана. Ако си без колан възглавницата не се отваря.
напротив.
точно в седалката е,ако си забелязал в нея влиза сноп кабели, които често са обект на въпроси тип "за какво са кабелите в седалката като нямам отопляеми седалки"?
МИ ето за това :D
Незнам в закопчлката да има ел инсталация,дори кабели.

Публикувано: 25 яну 2008, 21:44
от Dundee
Аз не съм забелязал кабели да влизат в седалката. А съм я свалял и оглеждал доста пъти. Има една двойка, която отива в мотора за вдигане и сваляне на седалката и друга двойка, която отива в пиропатрона под закопчалката. Дясната седалка има кабели само към патрона. Други не съм забелязвал.

Изображение
Изображение

Публикувано: 26 яну 2008, 17:23
от Kocko
Хмм... наистина ли Мондеотата нямат ключ, който да изключва ербезите. Аз примерно не намирам за необходимо да се отварят в градски условия при моето ежедневно каране. Не карам доста бързо.

Ако моята имаше ербези, бих ги пускал само на извънградско.

Странна работа...

Re: изключване на възд. възглавници

Публикувано: 26 яну 2008, 18:27
от msotiroff
mondeo 2 написа:...
Пич, защо просто не махнеш бушона на ЕрБега, така няма да работи и готово. А пък ако толкова държиш да има бутонче може да се прекъсне "+" на ЕрБега посредством ключе-прекъсвач, което да се изведе на достъпно място...

Публикувано: 26 яну 2008, 19:01
от pepy1
чудя се защо едно нещо ,което е създадено за безопасност трябва да бъде премахнато
предпазния колан също служи за безопасност ,ако нямаше закон и глоба за неслагането му без колан ли ще карате?
автомобилните инженери се чудят как да създадат по безопасен автомобил за за тези които са в него и за тези които са извън него ,а вие как да премахнете системите за безопасност

Публикувано: 26 яну 2008, 21:03
от Bijutera
pepy1 написа:чудя се защо едно нещо ,което е създадено за безопасност трябва да бъде премахнато
предпазния колан също служи за безопасност ,ако нямаше закон и глоба за неслагането му без колан ли ще карате?
автомобилните инженери се чудят как да създадат по безопасен автомобил за за тези които са в него и за тези които са извън него ,а вие как да премахнете системите за безопасност
знаеш ли каква е целта на колана-като се треснеш поне да останеш цел :lol: :lol: :lol:

Публикувано: 26 яну 2008, 22:32
от HACKO
Bijutera написа:
pepy1 написа:чудя се защо едно нещо ,което е създадено за безопасност трябва да бъде премахнато
предпазния колан също служи за безопасност ,ако нямаше закон и глоба за неслагането му без колан ли ще карате?
автомобилните инженери се чудят как да създадат по безопасен автомобил за за тези които са в него и за тези които са извън него ,а вие как да премахнете системите за безопасност
знаеш ли каква е целта на колана-като се треснеш поне да останеш цел :lol: :lol: :lol:
Не съм съгласен с това. Лично съм присъствал на две ПТП при които, ако бяха с колани водачите без съмнение щяха да са между живите, даже драскотини нямаше да имат (писал съм го и друг път но от повтаряне няма лошо).

Публикувано: 26 яну 2008, 23:10
от Kocko
НАСКО, при цялото ми уважение... не мога да се съглася.

Коланът спасява живот при ниски скорости наистина, но при високи, значително намалява шансовете за оцеляване. (в този момент чукнах на дърво и сипнах малко за близките...)

Преди години 4 души с БМВ 5та серия, на слизане от планиснки път, при нелепи обстоятелства излизат, от шосето и отсичат дърво. Частите на колата бяха пръснати във вероятно 500 метра диаметър. При този инцидент, двама души с колани загиват на място. Между тях - мой приятел и момче, което не познавах. Момче и момиче излитат по някакъв начин извън колата от задните седалки и са живи и здрави. Все още се виждаме от време на време за по ракия, без да се споменава този инцидент...

Не е въпрос на налагане на мнения, и не бих подходил по този начин никога. Няма прав, няма крив. При високи скорости, почти нищо не спасява. Трябва да си имаш Ангел пазител, за да те предпази. При скорост до 100км/ч в стена или при 50 челен, коланът и ербега биха те спасили несъмнено.

Идеята ми зад изключване на ербезите в градски условия се базира на фактът, че лек удар отзад (каквито се случват редовно), би отворил ербега и пръснал волана/таблото на колата, докато щетите по задницата са минимални. Освен това, друг мой приятел с Ауди А4, се прибра със счупен нос, след като при скорост 10ина км/ч бе ударен от преуморен таксиджия. Разбира се, Аудито получи нов волан след това, но какво търсене беше, не е истина.

Та, това са разумните за мен причини за спиране на ербези. Да... разбира се, на дълъг път се включват, при жена/дете в колата, задължително колани и всички останали методи, подпомагащи пасивна+активна безопасност.

Мерцедес имат масово копчета на централната конзола за спиране на ербеговете. Дали има резон зад това, или просто са праснали едно копче на конзолата... да има.

Публикувано: 27 яну 2008, 01:10
от HACKO
Kocko, най-малко аз искам да налагам мнение, още повече че аз лично много рядко слагам колан. В нашия регион почти никой не ги ползва.
Тези аргументи ги виждам почти всекидневно. Да ти кажа преди време, автомобил с 4 момичета излезе от пътя и се удари в дърво, едното момиче излетя от задната седалка и почина, от останалите тази която беше до шофьора и най-близко до удара със счупена ръка другите без драскотина. Всяка катастрофа е уникална, не може от един случай да правим заключения.
А ако имам въздушни възглавници не бих ги изключил. Във градски условия също може да нанесеш/получиш много сериозни удари.
В краен случай всеки решава за себе си, не искам да влизам в дискусии.

Публикувано: 27 яну 2008, 08:48
от divxstore
Съгласен съм с Наско, въпреки, че и аз в Димитровград рядко слагам колан, но тръгна ли да карам извънградско или в друг град коланът е винаги закопчан. Еърбеците никога не бих се и опитал да ги изключвам, в нашата страна трябва да си самоубиец за да си изключиш еърбега. Аз специално си взех последната колата защото вече търсих по-голяма сигурност - да има повече еърбеци, да се представя и добре в краш тестовете и всичко това защото ако не дай си боже стане нещо да имам по-голям шанс, а и най- вече заради детето което чакаме с жена ми.

Публикувано: 27 яну 2008, 13:07
от Kocko
Правилно, няма еднакви случаи...
Всеки прави каквото прецени :)

Аз наскоро бях в Ямбол и всички ми се чудиха защо карам постоянно с колан... А аз така съм си свикнал от години. Дори едни полицаи ме питаха как съм знаел че са там, за да сложа колана. Явно там не е модерно да се кара така...

Както и да е. Да сме живи и здрави и да не се налага да ни спасяват колана и ербезите на колата. Не искам да ги виждам в действие.

Публикувано: 27 яну 2008, 13:50
от Mondeo18TDI96
Kocko написа:...Идеята ми зад изключване на ербезите в градски условия се базира на фактът, че лек удар отзад (каквито се случват редовно), би отворил ербега и пръснал волана/таблото на колата, докато щетите по задницата са минимални. ...
май нямаш и идея как работят - вземи се ограмоти малко преди да пишеш подобни глупости !