Страница 1 от 1
"Steering Position Sensor" на Мондео
Публикувано: 21 фев 2008, 20:52
от NightRider
Колата ми е Мондео '93, интересното за такава стара кола e, че има активно окачване (Adaptive Damping System). Лошото обаче е че не работи. Лампата на таблото стои постоянно светната, което ще рече спортен режим и вози твърдо (според моите представи). Намерих схема на системата и в нея има един датчик наречен "Steering Position Sensor". Аз си го представям като сензор за позицията на волана. Би трябвало да представлява ротационен енкодер.
Въпроса е някои да е чувал за нещо подобно? Най-много ще ме зарадва този който каже каде се намира въпросния сензор.

Публикувано: 21 фев 2008, 21:14
от ivo_drifting
Моето мондео е 2.0i Chia '93 седан и това звучи доста интересно,каква лампа по точно ти свети.Дали и моето мондео го има това

Публикувано: 23 фев 2008, 12:10
от NightRider
Лампата е на таблото долу вдясно. Ако го има трябва да има бутон до ръчната (на мястото на улеите за стотинки) за включване/изключване. Като цяло мисля че системата доста рядко се среща.
Публикувано: 23 фев 2008, 13:43
от Maikal
Аз в моята книжка на таблото никъде не намирам нещо за такава лампа, от редицата долу са само лампите както следва от ляво на дясно:
Въздушна възглавница; Система против боксуване; SPORT (за автоматична скоростна кутия); "Контролна лампа блокировка на скоростният лост" O/D OFF (за автоматична скоростна кутия) | "Контролна лампа за подгряване при дизел"; За горивото като ще свършва; Фарове за мъгла; Габарити за мъгла
Това е.
Публикувано: 23 фев 2008, 13:59
от cocoff
Таз тема не я ли дъвкахме вече
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 2%E0%ED%E5" onclick="window.open(this.href);return false;
......
Ротационен енкодер звучи добре, но едва ли сензорът е такъв в кола от 1993
Аз си го представям като обикновен контакт, който включва при максимално навиване на волана, при което ЕКУ-то вдига оборотите за да поеме нуждите на хидравличната помпа.
Виж, при Steering Wheel Position Sensor,

койти подава инфо към (PSCM) модула за управление хидравликата на волана, сензорът е ротационен, а цялата система май е предназначена да улеснява връщането на волана при излизане от завой, но мисля, че това е при по-нови возила.
Публикувано: 23 фев 2008, 16:33
от Vaklin
При по-учените коли датчикът за положение на волана е свъзан с няколко неща. Основните са ABS и ESP. За първото е ясно. Така още повече може да се намали минималната скорост при която все още антиблокировъчната система на колелата да може да действа. За второто, без него просто не може. Управлението трябва да знае какво в момента искаш да правиш за да ти помага да не ти се поднася колата. Като навиеш волана до край трябва да се разтовари хидравликата, а не да се вдигат оборотите. Това се прави или с байпасен клапан, или с електромагнитен ... или както при опела ми на който клапанът не работи баш с приплъзване на ремъка.
За адаптивно окачване на мондео съм чувал, но то май няма много общо със самото окачване. Не ми се чете, защото системата е стара и няма бизнес в това.
Публикувано: 23 фев 2008, 18:32
от cocoff
При мен, при въртене на волана оборотите определено се вдигат. Мисля, че това е една от първите връзки "волан-ЕКУ".
Публикувано: 23 фев 2008, 20:18
от Vaklin
Не е така. На зетек двигателите си има датчик за налягането в хидравликата. При спадане на налягането, оборотите се вдигат. Контактът е нормално затворен. При нормално налягане се отваря и оборотите се контролират по другите параметри на двигателя.
Публикувано: 24 фев 2008, 10:10
от cocoff
Аха, ясно...Мерси

Публикувано: 24 фев 2008, 11:00
от Vaklin
Винаги на Вашите услуги!
Публикувано: 24 фев 2008, 18:16
от NightRider
cocoff написа:
Ротационен енкодер звучи добре, но едва ли сензорът е такъв в кола от 1993
Ротационния енкодер е нещо много просто. Има го много преди 1993 г. Старите мишки с топче работят на този принцип.
Аз в моята книжка на таблото никъде не намирам нещо за такава лампа, от редицата долу са само лампите както следва от ляво на дясно:
Въздушна възглавница; Система против боксуване; SPORT (за автоматична скоростна кутия); "Контролна лампа блокировка на скоростният лост" O/D OFF (за автоматична скоростна кутия) | "Контролна лампа за подгряване при дизел"; За горивото като ще свършва; Фарове за мъгла; Габарити за мъгла
При мен лампата за горивото е на борд компа, а Фаровете и габаритите за мъгла са над въртока за включването на фаровете. В случая ако си го представям правилно тази лампа за окачването е на мястото на твоята лампа за горивото.