Страница 1 от 2
Проблем с вентилатора в купето
Публикувано: 19 сеп 2005, 12:58
от gaden
Здравейте.
От една година и половина карам Мондео МКII 2.0 комби.
От известно вреве забелязах,че вентилатора които е вътре в купето не духа много добре, а от вчера направо ме изненада че въздушен поток се усеща само на най-високата 4-та степен.
Какво да правя?
Че, идва такав сезон при който досте духане от духалките ще падне,

а на 4-та степен става доста шумно вътре.
Публикувано: 19 сеп 2005, 14:44
от Brock
Ами смени си филтъра на вентилатора /така наречения поленов филтър/.

Публикувано: 19 сеп 2005, 17:30
от petkoff_pl
Предварително се извинявам ако въпроса ви се стори глупав но Фиестита 92 г. има ли такъв филтър и ако има къде се намира и как се сменя.
Публикувано: 19 сеп 2005, 17:38
от Brock
Не - няма

Публикувано: 19 сеп 2005, 21:15
от knite
Хей Брок това да не е т.нар. филтър на климатика? защото си купих нов и ще трябва да го сменям
Едва ли е филтъра.
Публикувано: 19 сеп 2005, 22:11
от kujo
Мойе да е съпротивлението за скоростите, или проблен с коплунзите - да се губи контакт по веригата.
Проблема се е появил внезапно и едва ли се дължи на филтъра.
Все пак ложе да го смениш с нов, като предвид наближаващата зима сложиш обикновен противопрахов, а не поленов. разликата в цената е чувствителна!
Публикувано: 20 сеп 2005, 10:37
от Brock
knite написа:Хей Брок това да не е т.нар. филтър на климатика? защото си купих нов и ще трябва да го сменям
Да - същото е.
kujo написа:Мойе да е съпротивлението за скоростите, или проблен с коплунзите - да се губи контакт по веригата.
Ако е това, въобще нямаше да духа на бавните степени, а само на бързите.
Най лесно се проверява дали е филтъра, като се включи на макс. скорост и въздух отвън. След това пускаш на макс. с въздух отвътре /само от купето/ и ако духа по-силно, значи ти е заминал филтъра и трябва да се смени.

Публикувано: 20 сеп 2005, 20:24
от gaden
Сега да поясня, след като прочетох постовете до тук направих едни опити с вентилатора и ето какво става.
Като пусна да вее на 4-та степен се чува звук от веене но вятър няма некъде по духалките

, независимо дали е от вън или само обръща въздуха в купето.
На по-малките скорости 3,2 и 1 даже не се чува движение на въздух.
Значи провери клапите.
Публикувано: 21 сеп 2005, 09:29
от kujo
От това което описваш, проблема мойе да е в клапите, който определят посоката на въздуха в купето, може да е ключа или нещо в пневматиката на задвижването.
Публикувано: 21 сеп 2005, 10:10
от toko
И аз имам подобен проблем, но се появява само при дъжд и то не всеки път. Още не съм разбрал какво е, но не съм и сменял нищо.
Re: Значи провери клапите.
Публикувано: 21 сеп 2005, 15:57
от gaden
kujo написа:От това което описваш, проблема мойе да е в клапите, който определят посоката на въздуха в купето, може да е ключа или нещо в пневматиката на задвижването.
Аха, сега да питам ако е от клапите не трябва ли все пак да се чуда движение на въздуха. Ако пък е от ключа (поне според мен) не трябва ли поне в едната посока да работи (той сега действа само на 4-ка)
Как може да се изключат една по една възможностите, че днес ходих до София и тоя вентилатор ми наду ушите, а пък без него вътре се запотяват стъклата за нула време.
Публикувано: 21 сеп 2005, 16:20
от MEFFISTO
Провери задължително поленовия филтър- става сравнително лесно. Предполагам, че е здраво клеясал, а даже може да е сложено на негово място някакъв заместител, който да се спекъл тотално и всъщност ти да имаш парче картон или гума, през което да минава въздуха! След тази проверка мисли за клапи и др.! След смяна на филтъра просто ще се родиш.
Публикувано: 21 сеп 2005, 16:42
от Brock
Нещо много объркано стана
Значи..... това което аз разбрах е следното:
вентилатора работи само на 4-та степен

което означава, че ти е изгоряло термосъпротивлението и сега имаш само най-бързата скорост
откъдето и да духа - все е слабо

което най-вероятно говори за проблем по клапите, а не че ти е запушен филтъра
Ако нещо греша или съм пропуснал кажи, че нещо съвсем се омешах с твойте обяснения

Публикувано: 21 сеп 2005, 21:51
от gaden
Нещо много объркано стана
Значи..... това което аз разбрах е следното:
вентилатора работи само на 4-та степен което означава, че ти е изгоряло термосъпротивлението и сега имаш само най-бързата скорост
откъдето и да духа - все е слабо което най-вероятно говори за проблем по клапите, а не че ти е запушен филтъра
Значи - ДА-работи само на 4-та степен.
НЕ - не духа от никъде другаде или поне не се усеща на дланта.
Сега къде се намира термосъпротивление и как да се провери дали е изгоряло.
Бе най-добре ми кажете при какъв майстор да ида -жичкаджия или някакъв друг.
И ако някой случайно познава такъв във Враца направо да казва че ми е напрегнато с тоя проблем.
Публикувано: 22 сеп 2005, 20:15
от knite
"Gaden" виж какво -днес бях при едни жичкаджии и на мен като и на теб вентилатора работеше само на 4 степан. Мини от страната до шофьорското място и бракни под жабката или малко по в ляво. Там има една пластмасова схема на която има разни крачета. Ако ти се е стопила -значи това е проблема. аз си платих 10 лева и сега си брамча доволен.
тук е мястото да благодаря и на БРОК щото ми спести други 10-15 лева със това как се сменя филтъра на климатика. Сега си духа, че направо ще настина. Благодарности и чао, засега. Утре бръмча към Варна
Публикувано: 22 сеп 2005, 20:39
от gaden
knite написа:"Gaden" виж какво -днес бях при едни жичкаджии и на мен като и на теб вентилатора работеше само на 4 степан. Мини от страната до шофьорското място и бракни под жабката или малко по в ляво. Там има една пластмасова схема на която има разни крачета. Ако ти се е стопила -значи това е проблема. аз си платих 10 лева и сега си брамча доволен.
тук е мястото да благодаря и на БРОК щото ми спести други 10-15 лева със това как се сменя филтъра на климатика. Сега си духа, че направо ще настина. Благодарности и чао, засега. Утре бръмча към Варна
Утре като стана първо това ще проверя.
Мерси.
ще пиша какво е станало.
Публикувано: 23 сеп 2005, 14:28
от gaden
gaden написа:knite написа:"Gaden" виж какво -днес бях при едни жичкаджии и на мен като и на теб вентилатора работеше само на 4 степан. Мини от страната до шофьорското място и бракни под жабката или малко по в ляво. Там има една пластмасова схема на която има разни крачета. Ако ти се е стопила -значи това е проблема. аз си платих 10 лева и сега си брамча доволен.
тук е мястото да благодаря и на БРОК щото ми спести други 10-15 лева със това как се сменя филтъра на климатика. Сега си духа, че направо ще настина. Благодарности и чао, засега. Утре бръмча към Варна
Утре като стана първо това ще проверя.
Мерси.
ще пиша какво е станало.
Здравейте
Днес като станах проверих и не видях никаква схема.
Между другото ми направи впечатление че при преместването в различните позиций за насочване на въздухо-потока не се чува нищо, преди се чуваше едно леко изжужаване.
Публикувано: 27 сеп 2005, 23:36
от demiro
То
gaden
Ето я "схемата",махаш жабката и вляво до вентилатора се намира за да може да се охлажда. И в тая връзка,ако филтъра на салона е мръсен,по малко въздух за охлаждане на резистора и от там той прогаря
Тъпите Англичани как включват скоростите с тоя десен волан не знам

Публикувано: 28 сеп 2005, 00:09
от demiro
Самия резистор изгаря по принцип много трудно,проблема ти според мен е в контактите на клемата/както е видно от сн.№3/.Почисти ги,виж дали правят хубав контакт,ако трябва ги припои отново и воала.Понеже мотора на вентилатора е само с една намотка,намаляването на скороста на въртене става посредством тоя резистор,ако той не работи моторчето върти само на най-бързата четвърта скорост.
Публикувано: 03 окт 2005, 21:07
от gaden
Здравейте,
днес най-накрая ми остана време и отидох при един майстор и той за 10-ина минути оправи работата.
Значи както ми обясни-там под жабката има една малка пластмасова кутийка и в нея има някакъв термо-датчик (това една щуротийка като диод-дребна една такава) от нея идвал проблема.Та човека я махна, нещо запой, ала бала (аз нищо не разбирам) и сега всичко е на шест.
Пича обясни че не съм нито първият нито последният и да не се притеснявам.