Страница 1 от 1
Малко необичаен проблем с климатика
Публикувано: 24 апр 2008, 17:31
от bobsan81
Здравейте колеги имам малко необичаен проблем склиматика на моя форд. Проблема е следния като пусна климатика оборотите леко падат и след 30-40 секунди започва да духа студеното и до тук всичко е нормално, проблема започва след 5-6 минути точно когато започва да става хладно в колатаи климатика спира и неще да се пусне поне 20 минути.Приемам всякакви идеи от каво може да се получава така.Според мен доколкото разбирам от коли и климатици се получава така нареченото високо налягане в радиатора на климатика сиреч вдига висока температура и някакъв дадчик или реле изклучва климатика. Причината за това високо налягане е че перката не се пуска за да охлажда радиатора. Давайте идеи къде може да бъде този дадчик или някъква друга причина защо перката не се пуска,само да поясня че перката на радиатора на климатика и радиатора на двигателя е една и съща и че перката се пуска когато се вдига тепературата на двигателя.
Re: Малко необичаен проблем с климатика
Публикувано: 24 апр 2008, 18:24
от ewgeny
Много добре си се насочил. Виж перката дали работи, ако не, трябва да се оправи или климатика ще работи само на дълъг път. Ако обаче и на дълъг път прави същия проблем, пиши да го додиагностицираме проблема.
Re: Малко необичаен проблем с климатика
Публикувано: 28 апр 2008, 18:25
от fiestazetec
Може ли и аз да се включа, като кажа, че имам подобен проблем с климатика. При мен след пълнене на климатика с фреон, проверка за течове, но не и за компресора и/или перката не ще сега да се включи...Дори и на дълъг път.
Дано да разрешим проблема, не исках да отварям нова тема.
Re: Малко необичаен проблем с климатика
Публикувано: 28 апр 2008, 20:40
от ewgeny
Това че не са намерили теч, не означава че няма.
Re: Малко необичаен проблем с климатика
Публикувано: 19 май 2008, 21:36
от skakaletca
Явно е че проблема идва от перката. Всяка климатична инсталация има пресостат ниско налягане (LP) и пресостат високо налягане (HP) който предпазват системата от повреди. Ако не ти работи перката налягането в кондензатора се повишава до големи размери над 26bar. и пресостата спира компресора. Провери си перката здрава ли е, тя тръгва заедно с компресора на първа скорост ако налягането се повиши или колата загрее превключва на втора. Проблема ти е по скоро електрически. Понеже се занимавам с климатици (промишлени , IP помещения) и много ме дразни спирането на компресора по време на движение на колата и повторното му пускане с пауза от 2,3 секунди което от своя страна скапва съединителя , шайбата и бобината на компресора и се опитвам да разбера защо спира но немога да намеря ел. схемата на климатика .
Re: Малко необичаен проблем с климатика
Публикувано: 19 май 2008, 22:57
от Edinuser
Има ел. схема на климатика в наръчника на Хайнес - в края са ел схемите там има и за различните варианти климатик и "климатроник".
Ако откриеш нещо пиши
