Страница 1 от 1
Включи ли климатика падат оборотите
Публикувано: 11 сеп 2008, 23:50
от pmpv
От 10 мецеца съм собственик на Escort 1.6 16V 66кв 1997г и още при покупката климатика и парното не работеха, оказа се че изходната писта на таблото с бушонете бе прогуряла и ключа нямаще захранване. Проблема бе решен с един мос от бущона до захранващия кабел. Климатика заработи но се яви друг пролем, вчлючили и оборотите на празен ход в покой макар и високи 1000-1200 падат до 500-600 а някога и гасне. Някои можели да ме насочи къде да търся проблема. Има ли връзката на климатика с ЕКУ-то та да регулира оборотите. Предварително благодаря.
Re: Включи ли климатика падат оборотите
Публикувано: 15 сеп 2008, 13:38
от Ianaki
Аз съм със ескорт 1.8тди и също като пусна климатика оборотите ми падат от около 900 до към 700 и малко тресе,но ми се струва нормално.
Re: Включи ли климатика падат оборотите
Публикувано: 15 сеп 2008, 14:05
от askoTAS
небих казал че е нормално! по принцип като го включиш първо падат но след това се вдигат с около 200, нали затова колата харчи уш повече

.
Re: Включи ли климатика падат оборотите
Публикувано: 15 сеп 2008, 15:35
от Ianaki
Тогава излиза ,че имам и аз проблем.Търси се решение.
Re: Включи ли климатика падат оборотите
Публикувано: 16 сеп 2008, 11:03
от tankovbg
На празен ход при включване на товар (климатика) е възможно за момент оборотите да паднат, но веднага трябва да се възстановят на стандартните (850-950).
Оборотите на двигателя на празен ход са софтуерно заложени в ECU-то, то получава информация за тях от датчика за положението (ъгъла) на коляновия вал СКР (поне при Фиеста).
Този датчик се намира където е кожуха на съединителя и получава импулси от въртенето на маховика.
Когато се включи товар на празен ход оборотите спадат, ECU-то веднга компенсира спада с подаване на по-вече гориво и известно отваряне на байпасния клапан за празен ход. MAF-а оптимизира състава на горивовъздушната смес според дебита на въздуха.
Според мен - почистване на байпасния клапан за празен ход, почистване на клемите на конектора на датчика за положението (ъгъла) на коляновия вал.
Но това не изключва още ред неща, така че еднозначен отговор не може да се даде.
Re: Включи ли климатика падат оборотите
Публикувано: 16 сеп 2008, 23:23
от pmpv
tankovbg написа:На празен ход при включване на товар (климатика) е възможно за момент оборотите да паднат, но веднага трябва да се възстановят на стандартните (850-950).
Оборотите на двигателя на празен ход са софтуерно заложени в ECU-то, то получава информация за тях от датчика за положението (ъгъла) на коляновия вал СКР (поне при Фиеста).
Този датчик се намира където е кожуха на съединителя и получава импулси от въртенето на маховика.
Когато се включи товар на празен ход оборотите спадат, ECU-то веднга компенсира спада с подаване на по-вече гориво и известно отваряне на байпасния клапан за празен ход. MAF-а оптимизира състава на горивовъздушната смес според дебита на въздуха.
Според мен - почистване на байпасния клапан за празен ход, почистване на клемите на конектора на датчика за положението (ъгъла) на коляновия вал.
Но това не изключва още ред неща, така че еднозначен отговор не може да се даде.
Да, смятам че имаш право.
Днес отново проверявах клапана за празен ход и след замервания ипроби заедно с един колега (електричар) консатирахме че бобината (12.5 ома) и захранването (12.75v) са наред, но на лице е механичен проблем в самия клапан заради който не фонкционира

и вероято имам тези проблеми.
Ще съм много благодарен ако ме ориентирате от къде в раьона на Ловеч или Плевен ще мога да го купя изключая МотоПфое.

Re: Включи ли климатика падат оборотите
Публикувано: 17 сеп 2008, 10:23
от Edinuser
Опитай първо да го почистиш клапана, че май беше солидна цифра.
Из форума имаше доста писано за това как се чисти.
На един приятел го чистихме и с ултразвук - имаше подобрение.
Re: Включи ли климатика падат оборотите
Публикувано: 17 сеп 2008, 23:11
от pmpv
Edinuser написа:Опитай първо да го почистиш клапана, че май беше солидна цифра.
Из форума имаше доста писано за това как се чисти.
На един приятел го чистихме и с ултразвук - имаше подобрение.
Клапана е почистен отлично но

......
А цените са от 167 до 300 лв за нов и 60 лв и нагоре за втора ръка но немога да намеря.

Re: Включи ли климатика падат оборотите
Публикувано: 18 сеп 2008, 08:57
от tankovbg
И как е почистен, във форума е писано че трябва да се кисне доста защото мръсотията става като цимент. Купуваш си обезмаслител за почистване на печки има го в домашни потреби, потапяш го целия часове (3-4) да стои, след това измиваш обилно с вода, подсушаваш със сешуар и пробваш.
Re: Включи ли климатика падат оборотите
Публикувано: 18 сеп 2008, 10:45
от samsung_bg
pmpv написа:
Клапана е почистен отлично но

......
А цените са от 167 до 300 лв за нов и 60 лв и нагоре за втора ръка но немога да намеря.

Не бързай да се хвърляш да купуваш друго моторче. Огледай хубаво маркучи на вакуума, да няма някой напукан. Почисти си и потенциометъра на дроселовата клапа и МАФ-а, направи един ресет и след това обучение на комп-а. Ще ти отнеме само време, без никакви средства.
Re: Включи ли климатика падат оборотите
Публикувано: 02 окт 2008, 23:46
от pmpv
ПРОБЛЕМА РЕШЕН с нов бойпасен клапан празен ход.
Но сега при движение на свободна държи високите според мен 1500 обр.м. като спра падат на 950-1000, дали VSS-датчик не си прави някакакви шеги

,може ли да се почиства
