Сълзене на антифриз
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Сълзене на антифриз
Пак проблеми...
Някои от вас знаят, че от извистно време наблюдавам едни много слаб теч на антифриз (доливам 100-200ml за седмица).
Теча мокри кожуха на съединителя. Отгоре е термостата. Когато колата е загряла всичко е сухо.
Когато двигателя изстине кожуха се омокря, но малко... Като опипам тялото на термостата от долу маркуча отиващ към водната помпа има капка и датчика за показанията на температурата на таблото има капка. Струва ми се, че датмика е по-мокър от маркуча. И двете (маркуча и датчика) са сменени, което беше предизвикано именно от този теч. Както се досещата тези смени не доведоха до желания резултат, поради което се усъмних и в уплътнението между двигателя и тялото на термостата... Е, и него смених - резултата е същия, а именно продължава да мокри кожуха
.
Единственото в което не съм 100% сигурен е колко трябва да е натегнат датчика, защото попаднах в хайнеса на информация, че се стяга с 8 Nm. Понеже нямам динамометричен ключ стягах така, сигурен съм, че съм го стегнал доста повече от предписаното (На този диаметър 8 Nm са приблизително 1/8 оборота, стува ми се, след като престане да се върти на ръка), та аз съм го стегнал почти до последно... Така че съм склонен да вярвам, че не тече от датчика. Мислих за капака на самия термостат - проверих натегнатостта на болтовете стегнати са до безобразие, а на самия капак по принцип няма уплътнение.
И така след толкова обширното изложение на проблема се надявам някой да ми даде идея откъде би могло да сълзи толкова досадно?
Някои от вас знаят, че от извистно време наблюдавам едни много слаб теч на антифриз (доливам 100-200ml за седмица).
Теча мокри кожуха на съединителя. Отгоре е термостата. Когато колата е загряла всичко е сухо.
Когато двигателя изстине кожуха се омокря, но малко... Като опипам тялото на термостата от долу маркуча отиващ към водната помпа има капка и датчика за показанията на температурата на таблото има капка. Струва ми се, че датмика е по-мокър от маркуча. И двете (маркуча и датчика) са сменени, което беше предизвикано именно от този теч. Както се досещата тези смени не доведоха до желания резултат, поради което се усъмних и в уплътнението между двигателя и тялото на термостата... Е, и него смених - резултата е същия, а именно продължава да мокри кожуха

Единственото в което не съм 100% сигурен е колко трябва да е натегнат датчика, защото попаднах в хайнеса на информация, че се стяга с 8 Nm. Понеже нямам динамометричен ключ стягах така, сигурен съм, че съм го стегнал доста повече от предписаното (На този диаметър 8 Nm са приблизително 1/8 оборота, стува ми се, след като престане да се върти на ръка), та аз съм го стегнал почти до последно... Така че съм склонен да вярвам, че не тече от датчика. Мислих за капака на самия термостат - проверих натегнатостта на болтовете стегнати са до безобразие, а на самия капак по принцип няма уплътнение.
И така след толкова обширното изложение на проблема се надявам някой да ми даде идея откъде би могло да сълзи толкова досадно?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Сълзене на антифриз
Щях да кажа водно съединение, но казваш че си го сменил. Много ме учуди че капака на термостата няма уплътнение, според мене трябва да има. Няма да е зле да се намаже със силикон и внимавай със тези зверски стягания че ще ревеш.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сълзене на антифриз
От натяганията ще рева, когато тръгна да сменям терчостата. Но на това съм му измислил цаката - ще сваля цялото тяло и ако трябва ще резна главите на болтовете, после нови болтове.
Самия термостата съм го сменял преди 2 години и от капака му не е текло, нито преди смяната, нито след нея.
И мен тогава ме учуди, че няма уплътнение там, но се оказа, че няма и в microcat не се дава там да има уплътнение.
Относно водните съединения - това съединение, което влиза от другата страна в термостата е сухо и здраво.
Самия термостата съм го сменял преди 2 години и от капака му не е текло, нито преди смяната, нито след нея.
И мен тогава ме учуди, че няма уплътнение там, но се оказа, че няма и в microcat не се дава там да има уплътнение.
Относно водните съединения - това съединение, което влиза от другата страна в термостата е сухо и здраво.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Сълзене на антифриз
Я си провери гумените съединения към радиаторчето за отоплението в купето.
При мен имаше подобен на твоя ефект и когато слагахме АГУ на мондеото се оказа че тези съединения имат дупки ... и при определни условия през тях хвърля малко антифриз и все ми мокреше кожуха на скоростната кутия, а не се забелязваше като оглеждах ДВГ за течове.
Оказа се че тези съединения са сигурно оригиналните произведени 1992 година и монтирани 1993 ... а вечни гумени съединения няма.
Веоятно хвърля по малко антифриз когато двигателя позагрее и вдигне по-високо налягане в охлаждащата система, налягането поспада и като изтине двигателя засмуква малко въздух ( на мястото на изхвърления антифриз.
Не гарантирам че е това, но при мен това беше причината.
При мен имаше подобен на твоя ефект и когато слагахме АГУ на мондеото се оказа че тези съединения имат дупки ... и при определни условия през тях хвърля малко антифриз и все ми мокреше кожуха на скоростната кутия, а не се забелязваше като оглеждах ДВГ за течове.
Оказа се че тези съединения са сигурно оригиналните произведени 1992 година и монтирани 1993 ... а вечни гумени съединения няма.
Веоятно хвърля по малко антифриз когато двигателя позагрее и вдигне по-високо налягане в охлаждащата система, налягането поспада и като изтине двигателя засмуква малко въздух ( на мястото на изхвърления антифриз.
Не гарантирам че е това, но при мен това беше причината.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сълзене на антифриз
Ще ги погледна и тях за всеки случай.Edinuser написа:Я си провери гумените съединения към радиаторчето за отоплението в купето.....
Ако е от тях може би ще мокри, но кожуха от към купето... Имам в предвид, че ефекта може би ще е същия, но от задната страна (когато гредаш колато отпред, т.е. откъм купето). А при мен капе върху предната част на кожуха - от към предната броня, освен това датчика се мокри...
Последователно изключвам вероятните причини - датчик, малкучето към водната помпа, капака на термостата, уплътнението между тялото на термостата и двигателя. Както съм казал вече гумените съединения са нови. Маркуча от термостата към радиатора дори е оригинален, в комплект с свете скоби.
Почвам да си мисля, че скобата именно на този маркуч не уплътнява достатъчно добре, защото колкото и невероятно да звучи другите потенциални причинители смятам, че съм ги елиминирал...
Утре ще сложа скобата с винт(болтче) и ще видя как се резвива теча.
-
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 26 авг 2007, 15:43
- Модел на автомобила: Форд Ескорт 1.8 16 V 105 Hp.
- Местоположение: София Красна Поляна
- Status: Извън линия
Re: Сълзене на антифриз
И аз имах същия проблем.Оказа се,като смених антифриза и ми протече между капачката на термостата и самия термостат.Закарах я на сервиз и се оказа напукана гарнитура.Вече подменена със силикон и грам не ми капе.Също и ми даде фира датчика.99.9% е от тожа,което ти казвам.
-
- потребител
- Мнения: 543
- Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г. - Местоположение: гр Сопот
- Status: Извън линия
Re: Сълзене на антифриз
Аз имах подобен проблем...Любо написа:Пак проблеми...
Някои от вас знаят, че от извистно време наблюдавам едни много слаб теч на антифриз (доливам 100-200ml за седмица).
Теча мокри кожуха на съединителя. Отгоре е термостата. Когато колата е загряла всичко е сухо.
Когато двигателя изстине кожуха се омокря, но малко... Като опипам тялото на термостата от долу маркуча отиващ към водната помпа има капка и датчика за показанията на температурата на таблото има капка. Струва ми се, че датмика е по-мокър от маркуча. И двете (маркуча и датчика) са сменени, което беше предизвикано именно от този теч. Както се досещата тези смени не доведоха до желания резултат, поради което се усъмних и в уплътнението между двигателя и тялото на термостата... Е, и него смених - резултата е същия, а именно продължава да мокри кожуха.
Единственото в което не съм 100% сигурен е колко трябва да е натегнат датчика, защото попаднах в хайнеса на информация, че се стяга с 8 Nm. Понеже нямам динамометричен ключ стягах така, сигурен съм, че съм го стегнал доста повече от предписаното (На този диаметър 8 Nm са приблизително 1/8 оборота, стува ми се, след като престане да се върти на ръка), та аз съм го стегнал почти до последно... Така че съм склонен да вярвам, че не тече от датчика. Мислих за капака на самия термостат - проверих натегнатостта на болтовете стегнати са до безобразие, а на самия капак по принцип няма уплътнение.
И така след толкова обширното изложение на проблема се надявам някой да ми даде идея откъде би могло да сълзи толкова досадно?
1-ят път беше от маркуча...беше леко пукнат от долната страна и те4еше леко...
2 - сменях даткича за температурата, който е монира нан тялото на термостат и бях го презатегнал в следствие на което се беше спукало тялото....мазах с лепила не стана, ново тяло...
3 - при монтажа на новото тял осе оказа че не мога да сменя уплътнението между тялото и двигателя в следствие на което тече от там....
4 - намазах със силикон въпросното место от 3 но течеше отново оказа се, че разтоянието е доста и тънък силиконов слой не е достатъчен..сваляш тялото и мажеш много дебело контактната повърхност така че като го прилепиш към двг и започнеш да стягаш....от предната долна част да се покаже силикон....от там обикновенно е теча...
оставяш да засъхне.....няколко часа наливаш и палиш....
Уплътнение на капака на термостата няма защото термостата се продава по принцип комплект с един опръстен, който при монтажа уплътнява между капака и самия термостат....
Понеже си сменял водното съединение...намаза ли с грес ?
Ако не си е възможно да капе от там когато е нов маркуча....
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 28 сеп 2008, 11:56
- Модел на автомобила: Ford Mondeo '97 1,8 Zetec 115hp
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Сълзене на антифриз
Същия така описан проблем го имах и аз и той се появи 4 дена след смяната на термостата. От начало помислих, че е водното съединение но след двапъти сваляне оглеждане и поставяне се оказа, че то е здраво. Скобата го захваща здраво. Нама нужда от намазване с накаква твърда смазка т.к. корпуса на термостата е пластмасов. А както знаете пластмасата е лош проводник на топлина и няма да се получи т.н. "запичане". Този начин на поставяне на водните съединения е ефектен ако те се поставят в/у някакъв вид метал, както е при по старите автомобили. та оглеждайки внимателно корпуса на термостата, пипайки от долната страна имах чуството, че капи от датчика. имах чуството, че се е пробил. След свалянето се оказа здрав. След толкова чудене, сваляне и поставяне на водни съединения, датчици и др. там работи, запали автомобила и отрих повредата - от всички страни на капака на корпуса на термостата почнаха да излизат мехурчета. След като двигателя загря те спряха да излизат. Сваляне на капачето и както бе описал по горе колегата - много силикон. Други път ще сменям термостата (ако се наложи) с корпуса. Та колега съветвамте запали колата и огледаи хубаво корпуса на термостата и водните съединения. Антифриза започва да прокапва когато е студено защото се свива и през най малката пролука - капе. Топло ли е няма капене(лятно време).
Живота е като компота - всеки се бори за по-голяма праскова(на едни е цяла, а на други сцепена)
-
- потребител
- Мнения: 115
- Регистриран: 24 окт 2007, 11:22
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 '98
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сълзене на антифриз
И аз да питам тук. Нормално ли е да се губи някакво количество антифриз? Примерно аз за една година съм долял около литър. Това нормално ли е?
http://bluelemon3d.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Сълзене на антифриз
Ами не е.Вероятно губи по малко от някъде....
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Сълзене на антифриз
За тази 1 година кара ли я или стоя на паркинга?bluelemon написа:И аз да питам тук. Нормално ли е да се губи някакво количество антифриз? Примерно аз за една година съм долял около литър. Това нормално ли е?
Лятото беше доста горещо и ако си навъртял доста километри особенно пък и ако са в града е нормално според мен.
-
- потребител
- Мнения: 115
- Регистриран: 24 окт 2007, 11:22
- Модел на автомобила: Ford Focus 2.0 '98
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Сълзене на антифриз
Ами всеки ден я карам. За едната година съм навъртял около 9000км.
http://bluelemon3d.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта