Проблеми Форд Пума

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Проблеми Форд Пума

Мнение от bateto113 » 20 юни 2009, 16:39

Здравейте колеги,вчера след много мерак и желяние си закупих Форд пума 1,7.купих е от Русе.за да имам време да се прибера в пловдив навреме не е огледах добре.Грешка.започвам да ви изреждам проблемите по-нея е,някой ще каже ти си луд да е вземеш.да луда съм.направих бартер с доплащане за моята стара фиеста мк4.с която за 80 лв бензин едва минах 500 км.и за 500 км и долях 1,5 литра масло.факт.с две думи бързах и да се оттърва от нея.така по-Пумата...естествено очаквам и идеи от какво аджеба може да е :
1.Климатика не работи-лампичката на копчето свети но не иска да залепи електромагнита.може би е празен или?
2.Педала на съединителя ако се натисне до най долно положение в повечето случай си остава там.иска вдигане с крака.ако се натиска до половината си включва без проблеми и си се връща на място.искам да кажа че не хъркат скоростите,не увлича съединителя.пружината на педала си стои.идеи от какво може да е.........?
3.Не ми показва прибора за температурата на водата(предложение от къде може да е) и започвам да си мисля че е умишлено спрян.на 35 км.от Русе вече се прибирам усетих миризмата на антифиз(замръзнах)спрях погледнах антифриза си е там,барнах маркучите-надути.отворих съвсем леко капачката маркучите омекнаха и се прибрах със страх да не изхвърли водата.е изхвърли е но вече си се бях прибрал(то тоя да е пробва,оня да е пробва)с две думи надува и завира антифриза.перката си се включва.след като угасих колата поне 5 минути се чуваше бълбукане по-маркучите.ето тук се плаша най много да не отида за смяна на гарнитура на главата.
оборотите ми играят но благодарение на Samsung_bg съм в час къде и какво да се погледне.(дано да помня всичко-приятелю)
4.Примигва ми лампичката която е и за ръчната-казаха ми че предните дискове са със феродови накладки с датчик-за износване-???
За сега спираме до тук...другото са дребни работи
Колеги с коментари и идеи мисля че ще се оправя.аз и на идея си нямам.

Потребителски аватар
Ianaki
потребител
потребител
Мнения: 1097
Регистриран: 09 авг 2007, 21:55
Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8TD 96г. Turnier лека полека върви към всички екстри
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от Ianaki » 20 юни 2009, 17:11

Първо-правописа ти е за корекция.Второ приготви си доста пари, ако си решил да я стягаш.Сега по проблемите:за спирачките трябва непремено да провериш състоянието на накладките, дисковете, спирачната течност.За уреда за отчитане на темперетурата.Първо се проверчва датчикът за темперетурата.Намираш го къде е и го даваш на късо, ако стрелката се вдигне проблема е в него, ако ли не по токовете.Аз мога да помогна с това.Нека другите колеги да се включат, но те предопреждавам, ако си решил найстина да правиш от колата кола трябват много пари на мен ескорта до тук ми е на 6к. лв.

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от bateto113 » 21 юни 2009, 17:04

Благодаря,проверих предните накладки-като нови са,и не видях да има някакви жици или датчици!Така или иначе ще ровя да видя за тази светлина.Смятам да е ремонтирам каквото и да ми струва,ще се допитам с някои майстори,дали няма да дойде по евтино да сменя целия мотор.Сега отивам да видя уреда за водата.А,относно климатика,вчера влизах под нея и установих че едната тръба излизаща от компресора на климатика е скъсана.Парчето естествено го няма.някой да ми каже правят ли тези тръби някъде.Относно компресора,дадох му принудително ток и през скъсаната тръба взе да хвърля масло.Поне той работи.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от DigiPro » 21 юни 2009, 18:03

bateto113 написа:4.Примигва ми лампичката която е и за ръчната-казаха ми че предните дискове са със феродови накладки с датчик-за износване-???
Може да ти е намаляла спирачната течност и като се клати по дупките да примигва лампата. На предният модел Фиести МК3 лампата за ръчна и за ниво на спирачна течност е обща.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от samsung_bg » 21 юни 2009, 18:58

Не я карай така, отиди най-напред при майстор да се види каква е причината да загрява. Другите неща са бял кахър.
Както ти казват колегите лампата за ръчната при теб светва щом намалее спирачната течност.
Ще си намериш датчика за температурата, който дава инфо на стрелката на таблото(под термостата е) и ще го дадеш накъсо.
Тази скъсана тръба на климатика може да се оправи, дано да има повечко достъп до нея.
Изображение

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от bateto113 » 22 юни 2009, 08:17

Значи първо да намеря термостата,мисля че под него има датчик но в момента в който го изключа се включва перката,значи не е той!течността в казанчето е с нормално ниво,все пак ще долея още малко...днес отивам на майстор и ще ви информирам какво става по-колата.мерси сигурен съм че ще имам още въпроси.samsung_bg къде точно се намира твоя датчик за прибора на таблото защото като гледам всичко е едно и също с Фиеста MK4

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от samsung_bg » 22 юни 2009, 09:05

Позиция 7 е датчика за температура на антифриза. Като го изключиш и запалиш след секунди завърта перката. Позиция 6 е датчика, който подава инфо на стрелката. Той е отдолу, под термостата.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от bateto113 » 22 юни 2009, 11:26

Ей това вече ще ми свърши работа,samsung_bg в момента в който вкарам колата в приличен вид,идвам и почерпката е от мен.говорих с майстор иска ми около 500 лв. с частите за главата,клапани и съединителя.скъпо ли е ,евтино ли е незнам?

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от samsung_bg » 22 юни 2009, 11:33

Да не те плаша, но ако ще сменяш и съединител, ще ти излезе повечко. Специално за съединителя се препоръчва да се сменя всичко, и феродов, и притискателен диск, и лагер помпата... и то вземай маркови, защото си е сложен ремонт и цената за труд си е цифра.
Изображение

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от bateto113 » 22 юни 2009, 12:43

Така и смятам да направя,обаче приятелю доста хора се кьорихме за този датчик,успях да открия само една единична букса горе-долу до мястото където трябва да е датчика.Ама датчик не открихме!Най вероятно е свален,ама като не знам как изглежда,и не знам какво да търся!Възможно ли е да е само с един кабел датчика?
Този май ще е Изображение
Последна промяна от bateto113 на 22 юни 2009, 12:52, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
samsung_bg
потребител
потребител
Мнения: 1992
Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от samsung_bg » 22 юни 2009, 12:50

Кабела му е само един, завършва с малко гумено маншонче(също както е на датчика за маслото). Може да е откачен и затова не ти отчита стрелката. Изглежда като на картинката, но е заврян отдолу и трудно ще го видиш, пробвай с напипване... точно под другия е.
Изображение

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от bateto113 » 25 юни 2009, 18:09

Да ви кажа до къде стигнах с ремонта..Значи отворихме главата и какво да видим 4 от оригиналните болтове сменени с нашенски обикновени с твърдост 8.8 ,няма смисъл да ви казвам че бяха хлабави и от там недобре стегната глава и от там от свой ред надуване на водата.Буталата са просто повече от стегнати,няма и десета от милиметъра ръб по-ризите.до тук добре,време е за резервните части.Гарнитура глава(метална)-49 лв.Гарнитура изпускателни колектори 30 лв.гарнитура смукателни колектори 123 лв.гумички за клапаните-48 лв комплекта-имаше и от 12 лв.бройката ама по-рабирателни причини предпочетох тези.Датчик масло-5 лв,Датчик за прибора за водата 10лв.4 болта за глава с твърдост 10,9 -12 лева бройката.оригиналните само с поръчка по-16 лв бройката,Семерингите за разпределителните валове малкия-20 лв,големия-59 лв.- всичко това е купено...сега остава най трудно намиращото се - уплътнители за инжекциона където влиза в главата - 4 броя..това ще ми отнеме доста време!!! Дано това инфо е полезно за всички желаещи да карат пума 1,7 125 коня.И да не забравя,шлайфане глава-35 лв,надуване глава-35 лв,и при пасване клапани скромните 70 лв.Да ми е честито.... :((:

Потребителски аватар
georgiyog
потребител
потребител
Мнения: 147
Регистриран: 16 май 2008, 23:08
Модел на автомобила: ford fiesta 1.25 16v
Местоположение: sliven
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от georgiyog » 22 ное 2011, 08:46

здравейте колеги и аз правих ремонт смених гумички клапани,саеденител феродо и притескателен + помпата,излезна ми 440 лв частите са на лукс ! след време горенето на масло не спря след смяната на гумичките от там реших да сменям сегменти смяната на сегментите с 2 гарнитури на главата и на картера ми излезна 380 лв с ремонта с всичко и като ги сметнеш с саеденител гумички клапани помпа саеденител,сегменти гарнитури ми възлиза ремонта 800лв и сега грам не ми пипа масло! 4 години само я карах но на всяко нещо му идва времето.

mitko_nokia
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 10 ное 2012, 19:49
Модел на автомобила: ford puma
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от mitko_nokia » 11 ное 2012, 15:24

как се сменя термостата,и колко струва,и кои е хубав ?

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Проблеми Форд Пума

Мнение от bateto113 » 09 яну 2013, 11:09

Ianaki написа:Първо-правописа ти е за корекция.Второ приготви си доста пари, ако си решил да я стягаш.Сега по проблемите:за спирачките трябва непремено да провериш състоянието на накладките, дисковете, спирачната течност.За уреда за отчитане на темперетурата.Първо се проверчва датчикът за темперетурата.Намираш го къде е и го даваш на късо, ако стрелката се вдигне проблема е в него, ако ли не по токовете.Аз мога да помогна с това.Нека другите колеги да се включат, но те предопреждавам, ако си решил найстина да правиш от колата кола трябват много пари на мен ескорта до тук ми е на 6к. лв.
Правописа ми?????????? ти,Янаки виждал си твоя
-непремено
-темперетурата
-проверчва
-предопреждавам
-найстина
Всичко това само в 3-4 реда?

mod: Добре де, колега, къде се сети сега за това мнение от 20.06.2009??! Или държиш темата ти да бъде опорочена?

Заключена

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта