Управление клапа за въздух купе - не работи

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от bateto113 » 22 юни 2009, 17:15

Някой знае ли къде се намира моторчето на Пума с което се затваря притока на въздух от вън.Питам защото като натисна копчето не се чува никакъв шум а,на старата фиеста се чуваше едно бръмчене.

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от bateto113 » 10 юли 2009, 20:06

Никой ли не го е вижда къде точно се намира,някъде под жабката се чуваше на фиестата ама на тази един господ знае!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от paci » 11 юли 2009, 00:17

bateto113 написа:Никой ли не го е вижда къде точно се намира,някъде под жабката се чуваше на фиестата ама на тази един господ знае!
Никой не го е виждал къде е :)
И моята беше блокирала на отворено.
След около година време се сети, че трябва да работи и почна да трака.
Трака при подаване на контакт.
Тогава се мъчи да установи позиция "отворено".
Явно там нещо се е скапало и не може да установи веднага тази позиция.
Трака и когато я отворя ръчно.
Трака няколко секунди и спре.
Не съм ровил къде се намира.
Май ще трябва да се сваля таблото, а това не ми харесва като идея, защото я се е върнало като хората, я не и ще почне да дрънчи.
За сега макар, че потраква си бачка и си върши работата.

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от bateto113 » 11 юли 2009, 15:51

ти ме отчая тотално... :D

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от bateto_toshko » 11 юли 2009, 16:01

мда , табло не съм свалял , но ако е на щифтове като корите на вратите , все ще се счупи някой все пак 10 годишна пластмаса е и то не от най-качествената си мисля аз :roll: , за да не ги счупиш трябва веднъж да си го вадил същото , а ако си го вадил веднъж задължително си го счупил вече...омягьосан кръг
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от tankovbg » 23 юли 2009, 13:58

Не че моята съм я виждал, но щом затваря притока на въздух от вън, трябва да е някъде под поленовия филтър, демек на Фиестата зад жабката. И понеже веднъх си пукнах реброто на прага, като се навирах под таблото на старата Фиеста, вече не гледам.

а4о
потребител
потребител
Мнения: 782
Регистриран: 28 юни 2009, 20:03
Модел на автомобила: fiesta
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от а4о » 23 юли 2009, 18:01

моторчето най-вероятно е отпред под рамената на чистачките заедно с клапата :idea:

Потребителски аватар
bateto_toshko
потребител
потребител
Мнения: 1216
Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS)
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от bateto_toshko » 23 юли 2009, 22:38

bateto113 написа:Никой ли не го е вижда къде точно се намира,някъде под жабката се чуваше на фиестата ама на тази един господ знае!
при мен не трака , но си работи .Сигурен съм щото като отивам към село се минава покрай едно блато , и ако забравя да натисна бутона ще се издуша вътре от миризмата :roll: , натисна ли го всичко си е ок
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста :mrgreen:
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от форд мк2 » 14 окт 2009, 09:09

а4о написа:моторчето най-вероятно е отпред под рамената на чистачките заедно с клапата :idea:
Някой намери ли я тая клапа или по- скоро моторче със сигурност за да знам къде да я търся по- колата _friends_
Be happy

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от jvspasov » 16 окт 2009, 21:42

bateto113 написа:Някой знае ли къде се намира моторчето на Пума с което се затваря притока на въздух от вън.Питам защото като натисна копчето не се чува никакъв шум а,на старата фиеста се чуваше едно бръмчене.
Ако е както виждам привидно испълнението като нашите се намира като свалиш жабката зад нея - в тиса рециклуционото моторче се намира отстрани на целия блок достъпен най лесно след изваждане на жабката принципно при мондеото е на вакум и клапата е видна след махане на жабката - виждам че и при теб е подобно нещо ....
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от tankovbg » 15 дек 2009, 21:01

При мене също започна да трака, налага се да натискам копчето да остане затворена, казвате тук че е достъпна като се извади жабката, да ама не виждам как пък ще се извади тая жабка на Фиестата. Който е разглобил там да напише моля........

Потребителски аватар
bateto113
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
Местоположение: Стамболийски
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от bateto113 » 14 яну 2010, 08:37

Сериозно съм се навил да свалям таблото,вече съм с Форд Пума,въпреки че няма значение.купих си моторчето на старо.другата причина за извършването на тази сложна процедура е че,ми капе вода в краката когато вали.Малко да се затопли времето и Господ да ми е на помощ...Ако не съм много вкиснат ще направя някоя и друга снимка.... :D

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от jvspasov » 19 яну 2010, 10:10

bateto113 написа:Сериозно съм се навил да свалям таблото,вече съм с Форд Пума,въпреки че няма значение.купих си моторчето на старо.другата причина за извършването на тази сложна процедура е че,ми капе вода в краката когато вали.Малко да се затопли времето и Господ да ми е на помощ...Ако не съм много вкиснат ще направя някоя и друга снимка.... :D
Абре за смяната му не се сваля таблото - рекох ти че се намира на достъпно място и винтчетата са от достъпната старана - сваляй жапката и ще го видиш .... За водата в краката си има друга причина - запушени отходни отвори които се намират извън купето - запушват се от листа и ония гадни гадости дето падат от липа, върба и тополите като изсъхнат...
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от paci » 19 яну 2010, 11:11

Нямам флекс за да сваля жабката :)
Май човека говори за Пума и жабката е едно цяло с таблото.

За водата в краката си провери маншона на кабелите.
Вдигаш предния капак и гледаш в отсека под предния джам, в ъгъла пред шофера ще видиш въпросния сноп кабели и маншона към купето.

Потребителски аватар
jvspasov
потребител
потребител
Мнения: 237
Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от jvspasov » 20 яну 2010, 19:57

paci написа:Нямам флекс за да сваля жабката :)
Май човека говори за Пума и жабката е едно цяло с таблото.

За водата в краката си провери маншона на кабелите.
Вдигаш предния капак и гледаш в отсека под предния джам, в ъгъла пред шофера ще видиш въпросния сноп кабели и маншона към купето.

Според това което гледах като снимки в нета и сервизната програма - форд пума си има съвсем нормална жабка с капак и като я гледам си се сваля прилично.. :drink:
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от tankovbg » 16 мар 2010, 17:50

Колеги с Фиестите някой достигна ли до тая пуста клапа, че ми писва да трака, като дам контакт трака десетина пъти и в крайна сметка остава отворена, иначе реагира на бутона за затваряне, затваря се. Демек оставам с убеждението че управлението и не може да установи че е отворена и опитва да я отваря, вероятно някъкъв контакт ли що ли ?
А що се отнася до жабката не виждам как да се свали май си е едно цяло с таблото. А тази клапа сигурно е зад жабката.

Потребителски аватар
tankovbg
потребител
потребител
Мнения: 707
Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
Местоположение: Varna
Status: Извън линия

Как я накарах да млъкне тази клапа

Мнение от tankovbg » 29 апр 2010, 10:54

Писна ми да ми трака, да се свля таблото е хамалогия, издърпах пасажирската седалка назад, легнах на шофьорската седалка и си пъхнах ръката отдолу най вдясно между жабката и пластмасовата кора на колонката, нагоре напипах 2 кабела, малко по нагоре по тях е куплунга на моторчето което върти тази клапа, куплунга се вади като се натисне телената скобка, вече не трака, остава си отворена. Ако някой иска евентуално да си я затваря може единия кабел да се резне и да се сложи лустър клеми и с кабелчета да си изведе ключе на удобно място, като е изключено няма да трака, като се включи клапата може да се затвори, и без това много рядко се ползва затвореното положение.

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от форд мк2 » 01 май 2010, 21:29

Да попитам щото явно термина на английски ми убягва - Това ли е вакум клапата за управление на въздуха в купето вътрешен/външен? Ако имате друга идея как да потърся в микроката на английски споделете _friends_

Изображение
Последна промяна от форд мк2 на 13 май 2010, 10:09, променено общо 1 път.
Be happy

Потребителски аватар
marin16v
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 11 яну 2008, 09:50
Модел на автомобила: Eskort Ghia 1,6 16v `1998 kombi LPG
Местоположение: Dobrich
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от marin16v » 07 май 2010, 12:47

Колеги и аз имам същия проблем с клапата, която спира навлизането на въздух отвън.Когато изключа вентилацията се чуваше едно прихлопване.Още преди около два месеца ми направи впечатление , че това прихлопване изчезна след като изключа вентилацията и въздушният поток не спира.Къде се намира тази клапа? Как може да се оправи?

Потребителски аватар
форд мк2
потребител
потребител
Мнения: 828
Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Управление клапа за въздух купе - не работи

Мнение от форд мк2 » 04 окт 2010, 13:39

форд мк2 написа:Да попитам щото явно термина на английски ми убягва - Това ли е вакум клапата за управление на въздуха в купето вътрешен/външен? Ако имате друга идея как да потърся в микроката на английски споделете _friends_

Изображение

Та опраявих си клапата! При Ескорт процедурата е следната за да се провери дали работи с-смата отворете капака на колата! Трябва Ви асистент. Някой който да запали двиг. и да върти ключа за вътр/външна циркулация от купето. В дясно от акумулатора се намира въпросното ВАКУМ МОТОРЧЕ номер 10 на схемата. Ако всичко е наред при смяна на посоките на ключа то трябва да се движи напред/назад. Обикновено, обаче моторчето ръждясва и зацикля в някакво положение. Вакум моторчето е свързано посредством винтче с лостта /номер 16/, който управлява клапата. Размърдайте на ръка напред назад лоста и ще чуете дали клапата отваря или затваря. Ако не чуете никакво хлопане значи проблема е в таблото / самата клапа вътре в купето/. Ако чуете хлопане значи клапата работи,а мотора е зациклил или няма въздух до него /скъсан маркуч/. Следователно откачете маркуча който свързва моторчето с пластмасовото тяло на изпарителя на климатика / номер 1/ . Вижте дали прави вакум, защото има вероятнсот и да изпуска с-мата от някъде. Най- вероятно обаче моторчето си е изпяло песента и трябва подмяна. Не подлежи на рециклиране. Успех на всички и ако мога да бъда полезен с още нещо на лични моля.
Be happy

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта