Управление клапа за въздух купе - не работи
- bateto113
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
- Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
- Местоположение: Стамболийски
- Status: Извън линия
Управление клапа за въздух купе - не работи
Някой знае ли къде се намира моторчето на Пума с което се затваря притока на въздух от вън.Питам защото като натисна копчето не се чува никакъв шум а,на старата фиеста се чуваше едно бръмчене.
- bateto113
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
- Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
- Местоположение: Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
Никой ли не го е вижда къде точно се намира,някъде под жабката се чуваше на фиестата ама на тази един господ знае!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
Никой не го е виждал къде еbateto113 написа:Никой ли не го е вижда къде точно се намира,някъде под жабката се чуваше на фиестата ама на тази един господ знае!

И моята беше блокирала на отворено.
След около година време се сети, че трябва да работи и почна да трака.
Трака при подаване на контакт.
Тогава се мъчи да установи позиция "отворено".
Явно там нещо се е скапало и не може да установи веднага тази позиция.
Трака и когато я отворя ръчно.
Трака няколко секунди и спре.
Не съм ровил къде се намира.
Май ще трябва да се сваля таблото, а това не ми харесва като идея, защото я се е върнало като хората, я не и ще почне да дрънчи.
За сега макар, че потраква си бачка и си върши работата.
- bateto113
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
- Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
- Местоположение: Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
ти ме отчая тотално... 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
мда , табло не съм свалял , но ако е на щифтове като корите на вратите , все ще се счупи някой все пак 10 годишна пластмаса е и то не от най-качествената си мисля аз
, за да не ги счупиш трябва веднъж да си го вадил същото , а ако си го вадил веднъж задължително си го счупил вече...омягьосан кръг

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
Не че моята съм я виждал, но щом затваря притока на въздух от вън, трябва да е някъде под поленовия филтър, демек на Фиестата зад жабката. И понеже веднъх си пукнах реброто на прага, като се навирах под таблото на старата Фиеста, вече не гледам.
-
- потребител
- Мнения: 782
- Регистриран: 28 юни 2009, 20:03
- Модел на автомобила: fiesta
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
моторчето най-вероятно е отпред под рамената на чистачките заедно с клапата 

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
при мен не трака , но си работи .Сигурен съм щото като отивам към село се минава покрай едно блато , и ако забравя да натисна бутона ще се издуша вътре от миризматаbateto113 написа:Никой ли не го е вижда къде точно се намира,някъде под жабката се чуваше на фиестата ама на тази един господ знае!

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
Някой намери ли я тая клапа или по- скоро моторче със сигурност за да знам къде да я търся по- колатаа4о написа:моторчето най-вероятно е отпред под рамената на чистачките заедно с клапата

Be happy
- jvspasov
- потребител
- Мнения: 237
- Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
- Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
Ако е както виждам привидно испълнението като нашите се намира като свалиш жабката зад нея - в тиса рециклуционото моторче се намира отстрани на целия блок достъпен най лесно след изваждане на жабката принципно при мондеото е на вакум и клапата е видна след махане на жабката - виждам че и при теб е подобно нещо ....bateto113 написа:Някой знае ли къде се намира моторчето на Пума с което се затваря притока на въздух от вън.Питам защото като натисна копчето не се чува никакъв шум а,на старата фиеста се чуваше едно бръмчене.
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
При мене също започна да трака, налага се да натискам копчето да остане затворена, казвате тук че е достъпна като се извади жабката, да ама не виждам как пък ще се извади тая жабка на Фиестата. Който е разглобил там да напише моля........
- bateto113
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 17 окт 2008, 09:04
- Модел на автомобила: Ford Puma 1,7
- Местоположение: Стамболийски
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
Сериозно съм се навил да свалям таблото,вече съм с Форд Пума,въпреки че няма значение.купих си моторчето на старо.другата причина за извършването на тази сложна процедура е че,ми капе вода в краката когато вали.Малко да се затопли времето и Господ да ми е на помощ...Ако не съм много вкиснат ще направя някоя и друга снимка.... 

- jvspasov
- потребител
- Мнения: 237
- Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
- Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
Абре за смяната му не се сваля таблото - рекох ти че се намира на достъпно място и винтчетата са от достъпната старана - сваляй жапката и ще го видиш .... За водата в краката си има друга причина - запушени отходни отвори които се намират извън купето - запушват се от листа и ония гадни гадости дето падат от липа, върба и тополите като изсъхнат...bateto113 написа:Сериозно съм се навил да свалям таблото,вече съм с Форд Пума,въпреки че няма значение.купих си моторчето на старо.другата причина за извършването на тази сложна процедура е че,ми капе вода в краката когато вали.Малко да се затопли времето и Господ да ми е на помощ...Ако не съм много вкиснат ще направя някоя и друга снимка....
Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
Нямам флекс за да сваля жабката 
Май човека говори за Пума и жабката е едно цяло с таблото.
За водата в краката си провери маншона на кабелите.
Вдигаш предния капак и гледаш в отсека под предния джам, в ъгъла пред шофера ще видиш въпросния сноп кабели и маншона към купето.

Май човека говори за Пума и жабката е едно цяло с таблото.
За водата в краката си провери маншона на кабелите.
Вдигаш предния капак и гледаш в отсека под предния джам, в ъгъла пред шофера ще видиш въпросния сноп кабели и маншона към купето.
- jvspasov
- потребител
- Мнения: 237
- Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
- Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
paci написа:Нямам флекс за да сваля жабката
Май човека говори за Пума и жабката е едно цяло с таблото.
За водата в краката си провери маншона на кабелите.
Вдигаш предния капак и гледаш в отсека под предния джам, в ъгъла пред шофера ще видиш въпросния сноп кабели и маншона към купето.
Според това което гледах като снимки в нета и сервизната програма - форд пума си има съвсем нормална жабка с капак и като я гледам си се сваля прилично..

Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
Колеги с Фиестите някой достигна ли до тая пуста клапа, че ми писва да трака, като дам контакт трака десетина пъти и в крайна сметка остава отворена, иначе реагира на бутона за затваряне, затваря се. Демек оставам с убеждението че управлението и не може да установи че е отворена и опитва да я отваря, вероятно някъкъв контакт ли що ли ?
А що се отнася до жабката не виждам как да се свали май си е едно цяло с таблото. А тази клапа сигурно е зад жабката.
А що се отнася до жабката не виждам как да се свали май си е едно цяло с таблото. А тази клапа сигурно е зад жабката.
- tankovbg
- потребител
- Мнения: 707
- Регистриран: 23 фев 2008, 16:14
- Модел на автомобила: Fiesta Techno 1.25 Zetec 16 V, юли 1998
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Как я накарах да млъкне тази клапа
Писна ми да ми трака, да се свля таблото е хамалогия, издърпах пасажирската седалка назад, легнах на шофьорската седалка и си пъхнах ръката отдолу най вдясно между жабката и пластмасовата кора на колонката, нагоре напипах 2 кабела, малко по нагоре по тях е куплунга на моторчето което върти тази клапа, куплунга се вади като се натисне телената скобка, вече не трака, остава си отворена. Ако някой иска евентуално да си я затваря може единия кабел да се резне и да се сложи лустър клеми и с кабелчета да си изведе ключе на удобно място, като е изключено няма да трака, като се включи клапата може да се затвори, и без това много рядко се ползва затвореното положение.
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
Да попитам щото явно термина на английски ми убягва - Това ли е вакум клапата за управление на въздуха в купето вътрешен/външен? Ако имате друга идея как да потърся в микроката на английски споделете



Последна промяна от форд мк2 на 13 май 2010, 10:09, променено общо 1 път.
Be happy
- marin16v
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 11 яну 2008, 09:50
- Модел на автомобила: Eskort Ghia 1,6 16v `1998 kombi LPG
- Местоположение: Dobrich
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
Колеги и аз имам същия проблем с клапата, която спира навлизането на въздух отвън.Когато изключа вентилацията се чуваше едно прихлопване.Още преди около два месеца ми направи впечатление , че това прихлопване изчезна след като изключа вентилацията и въздушният поток не спира.Къде се намира тази клапа? Как може да се оправи?
- форд мк2
- потребител
- Мнения: 828
- Регистриран: 11 фев 2005, 12:24
- Модел на автомобила: ex. Escort VII Turnier 1.8 td 90hp; ex. Renault 19 TD;
Skoda Octavia 1.9TDI; Skoda Fabia 1.9 SDI; Fiat Multipla JTD - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Управление клапа за въздух купе - не работи
форд мк2 написа:Да попитам щото явно термина на английски ми убягва - Това ли е вакум клапата за управление на въздуха в купето вътрешен/външен? Ако имате друга идея как да потърся в микроката на английски споделете![]()
Та опраявих си клапата! При Ескорт процедурата е следната за да се провери дали работи с-смата отворете капака на колата! Трябва Ви асистент. Някой който да запали двиг. и да върти ключа за вътр/външна циркулация от купето. В дясно от акумулатора се намира въпросното ВАКУМ МОТОРЧЕ номер 10 на схемата. Ако всичко е наред при смяна на посоките на ключа то трябва да се движи напред/назад. Обикновено, обаче моторчето ръждясва и зацикля в някакво положение. Вакум моторчето е свързано посредством винтче с лостта /номер 16/, който управлява клапата. Размърдайте на ръка напред назад лоста и ще чуете дали клапата отваря или затваря. Ако не чуете никакво хлопане значи проблема е в таблото / самата клапа вътре в купето/. Ако чуете хлопане значи клапата работи,а мотора е зациклил или няма въздух до него /скъсан маркуч/. Следователно откачете маркуча който свързва моторчето с пластмасовото тяло на изпарителя на климатика / номер 1/ . Вижте дали прави вакум, защото има вероятнсот и да изпуска с-мата от някъде. Най- вероятно обаче моторчето си е изпяло песента и трябва подмяна. Не подлежи на рециклиране. Успех на всички и ако мога да бъда полезен с още нещо на лични моля.
Be happy
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта