Страница 1 от 1

Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 31 юли 2009, 19:39
от Ianaki
Здравейте. От известно време имам нещо като проблем, по-скоро бих казал странност. Колата е Ескорт 96г. комби. Вентилаторът работи на пушка и на 3-те степени, климатикът през духалките пуска +4 градуса. Интересното е когато тръгна на дълъг път - отначало пускам климата да духа на 2 и вътре става хладилник, като покарам обаче например 1ч. естествено без да гася климата дебита на въздуха от решетките постепенно намалява! Не усещам по звук вентилаторът да върти по-слабо, но факт вече не духа така силно както в началото. Ако загася колата за 2-3мин. после пак се оправя. Какъв е проблема? Въобще това проблем ли е? Не знам много странно! Ако някой има идеи или и той е забелязал подобно нещо нека пише. Ще бъда благодарен. Поздрави!

Re: Вентилаторът на купето не духа силно след 1ч. работа=50км!

Публикувано: 10 авг 2009, 00:28
от djbastard
Ако правилно съм разбрал, това е вентилатора на парното във купето. Климатика също го ползва. Намери модула със жичните съпротивления обикновенно е по средата над парното като отвориш капака на двигателя и на него има 3 съпротивления жични и идно нещо по малко като бушенче , при мен го одрязех и със много дебел проводник на късо просто го заменяш. и тръгва. Но имай предвит че перката тоест мотора има голяма консумация и е възможно някой от захващанията на жичните с-я да прави ликж като се натовари на по бавна степек, ще забележиш ,че те не са запоени а просто прещипани на ламаринка която е доста дебеличка. Това е защото греят на бавна скорост на вентилатора. Дано съм ти помогнал....

Re: Вентилаторът на купето не духа силно след 1ч. работа=50км!

Публикувано: 25 авг 2009, 19:01
от Ianaki
Благодаря.И аз си мислех за тези съпротивления.А ти сигурен ли си, ч е в това е проблема, защото найстина е много странно само да загася колата за 2 мин и всичко се управя.

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 27 май 2010, 20:05
от Ianaki
Да напиша малко развитие по темата.Явно проблемът наъстина е в това съпротивление.Как разбра ли?Ами много просто след като намали въздушния поток (климата е работил около 30 мин.) пускам парното и постепенно потока се усилва до нормалното положение за не повече от 30сек. :shock: Трябва да кажа, че вече смених целия модул със съпротивленията с друг, и ефекта е същия.Остава енинствено преди да премахна термосъпротивлението да разбера за какво точно служи.Ако някой знае моля да ми каже. :D

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 10 юни 2012, 20:34
от Ianaki
Здравейте отново. Вдигам темата с надежда за помощ. Още не мога да разбера на какво се дължи това поведение?

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 22 юни 2012, 11:40
от Nebhotep
Да не би клапанчето за рециркулация да прави мизерийки? Примерно да затваря постепенно притока на външен въздух и да върти в купето, тогава въздушната струя е по- слаба. Това клапанче работи на вакумен принцип и може да не прави необходимото налягане в системата, а като загасиш и запалиш да се възстановява вакума. Друг възможен проблем е вентилатора на купето да има вече нужда от профилактика, дано не е така, защото се разрових из нета е се оказва адски трудно да се извади тялото на вентилатора без да се разкачат тръбите към изпарителя на климатика и съответно да се източи фреона преди това! Успех!

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 01 юли 2012, 22:20
от Ianaki
И аз мисля за клапата, но интересното е, че като превключа на вътрешно или външно и повдигна капака се вижда, че лостчето се движи. От друга страна, точно като я загася клапата автоматично преминава в затворено положение и после при палене отново се връща в отворено. Това ме навежда на мисълта, че може и в нея да е проблема, ще правя още експерименти и ще пиша за резултата.

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 09 сеп 2012, 16:24
от Ianaki
Развитие по темата. Проблемът не е в клапата за циркулация на въздуха. Откачих буксата, която я управлява и си карах така известно време. Резултатът беше, че при по-висока скорост без да съм пуснал вентилаторът духаше от отворите. За съжаление обаче при пуснат вентилатор след около 1 ч. каране въздушната струя отново намаля. Направо не знам какво може да е.

Следващото нещо, което ще направя е да сменя пак резисторния блок с друг, а след това ще премахна термо-съпротивлението, като го заменя с 2.5кв. кажел.

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 09 сеп 2012, 20:28
от HACKO
Износени са втулките на ротора на вентилатора и затова се получава така. Не издава ли и гадни звуци?

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 10 сеп 2012, 20:33
от Ianaki
От време на време прискърцва, но след около 1 минута се оправя.

Наско, вече съм свикнал да ти вярвам за всичко, но ще ми обясниш ли защо се получава така. Какво като са износени?!

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 11 сеп 2012, 11:15
от HACKO
Случва се със всички електромотори, които са на втулки, като се износи втулката се пълни с боклуци и като поработи мотора затяга. Проблема е най-ясно изразен в кухненските аспиратори. Почистването е временно решение.

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 11 сеп 2012, 20:17
от Ianaki
Разбирам те. Защо обаче като изгася колата за около 1-2 мин. и се оправя? После пак си духа нормално.

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 11 сеп 2012, 20:40
от Nebhotep
Я виж в тази тема да не би да е подобен проблема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=57657" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 11 сеп 2012, 21:01
от Ianaki
По-нагоре съм писал, че проблемът не е във вакума, защото го изключих и карах известно време само на отворена клапа - резултатът е същия.

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 06 дек 2012, 19:01
от opex
преглеждах раздела и въпреки, че няма отговор от доста време, а въпроса изглежда нерешен реших да вкарам свойте 2 стотинки: никой не помисли за калпавото табло с предпазителите. При хлабава връзка в началото докато е студена дава хубаво напрежение, постепенно хлабавата връзка се загрява, вдига и се съпротивлението и става като товар, напрежението към вентилатора пада и се получава този ефект.

Re: Вентилация купе - Ескорт `96 - странен проблем?

Публикувано: 20 дек 2012, 01:01
от traper2504
Абе той Наско убаво ти каза ама ти.......Затягат втулките на ротора на ел. двигателя /понякога без скърцащ звук/. От , което загряват леглата на ротора лагеруващи във втулките разширяват се и затягат. След ,като изгасиш за известно време леглата отново изстиват свиват се и ел двигателя отново развърта за известно време. П. п. Поне ги смажи.