Климатроник - Мондео МК2 въпрос
- sangals
- Потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
- Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006 - Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Колеги,климатроника охлажда перфектно(скоро е зареждан и обслужен),НО само на LO(най-силното)и 18градуса охлажда!Вдигна ли градусите 19,20,21..... започва да духа топло!Явно има някаква грешка!Каква може да е,как се лекува и т.н.?това ми е въпроса.Ако някой е патил и оправил проблема,моля да разкаже!Благодаря!
-
- потребител
- Мнения: 291
- Регистриран: 27 авг 2008, 14:27
- Модел на автомобила: Mondeo 93' 2.0 16v Mondeo ST220 2,5Т
Corsa 99" 1.0 12v
Mondeo 99" 2.0 16v - Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: Климатроник Мондео МК2 въпрос
Виж първо това :
momo76 написа:Пусни един тест на климатроника и виж дали ще даде някаква грешка.
Тук пише как http://www.mirez.co.uk/Tests.htm
-
- потребител
- Мнения: 119
- Регистриран: 03 фев 2009, 21:47
- Модел на автомобила: Ford fiesta mk3 1.4 avtomatik 90g.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник Мондео МК2 въпрос
Колега ходи да тия закачат на компютарен стенд така нищо няма да разбереш климатроника е много по сложен от климатика всепак е с отделе компютар.
Най-добрият "ФОРД" е продаденият.
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Re: Климатроник Мондео МК2 въпрос
Някой може ли да го преведе това за да се облажим и ние дето не шпрехем английскиby_cec написа:Виж първо това :momo76 написа:Пусни един тест на климатроника и виж дали ще даде някаква грешка.
Тук пише как http://www.mirez.co.uk/Tests.htm
- sangals
- Потребител
- Мнения: 240
- Регистриран: 25 ное 2007, 00:13
- Модел на автомобила: KA 1 2006 1.3i 60 PS
Mondeo MK ІІІ 2.0 TDCI Ghia Clipper(комби) 2006 - Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Re: Климатроник Мондео МК2 въпрос
И аз нищо не разбрах и нищо не направих!Седя и чакам,но и на стенд не ми се ходи!все с парите напред е неприятно!Ако някой добронамерен знаещ колега ни го преведе и "смели",ще опитам.Искам и да благодаря на отзовалите се до момента!
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Климатроник Мондео МК2 въпрос
SATC панела за управление на климатика за пръв път е използван в Mondeo през 1998г. и е второто поколение за управление на климата в купето на компанията Ford. Вградената диагностика (ODB) е интегрирана в панела с цел лесно откриване на грешки – тестовите режими изискват температура в купето да бъде над 10 градуса ( ще се получат грешни резултати ако не е).
Запалете двигателя и го оставете да работи на празен ход, нагласете температурата на 21 градуса (заб.: ако сваляте от “HI” трябва да изчакате 30 секунди преди да продължите !). Нагласете вентилатора на “AUTO” и посоката на въздуха “Windscreen”(предно стъкло).Сега натиснете бутона “A/C” и едновременно с него червения бутон “Увеличаване на температурата”, отпуснете и натиснете веднага синия бутон “Намаляване на температурата”(б.п. Предполагам при отпускането на + и натискането на – трябва да се държи натиснат “А/C”). В този момент SATC ще премине в ODB режим и индикацията на дисплея ще се промени в ... , което показва, че тестовете се изпълняват.Тестовете продължават между 20 секунди и 3 минути, през което време не трябва да натискате нищо! Когато теста приключи на дисплея ще започнат да премигват кодове на грешките индикацията на код “88” означава липса на грешки в системата. Ако има повече от един код за грешка, кодовете ще се индицират последователно, един след друг.
Запалете двигателя и го оставете да работи на празен ход, нагласете температурата на 21 градуса (заб.: ако сваляте от “HI” трябва да изчакате 30 секунди преди да продължите !). Нагласете вентилатора на “AUTO” и посоката на въздуха “Windscreen”(предно стъкло).Сега натиснете бутона “A/C” и едновременно с него червения бутон “Увеличаване на температурата”, отпуснете и натиснете веднага синия бутон “Намаляване на температурата”(б.п. Предполагам при отпускането на + и натискането на – трябва да се държи натиснат “А/C”). В този момент SATC ще премине в ODB режим и индикацията на дисплея ще се промени в ... , което показва, че тестовете се изпълняват.Тестовете продължават между 20 секунди и 3 минути, през което време не трябва да натискате нищо! Когато теста приключи на дисплея ще започнат да премигват кодове на грешките индикацията на код “88” означава липса на грешки в системата. Ако има повече от един код за грешка, кодовете ще се индицират последователно, един след друг.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Климатроник Мондео МК2 въпрос
Продължение ....
· 20 22 Късо съединение в системата за управление на мотора на клапата (за отопл./охл.)
· 24 25 Повреда в системата за управление на мотора на клапата (за отопл./охл.)
· 30 Късо съединение в температурния сензор в купето
· 31 Прекъсване(високо съпротивление) в температурния сензор в купето
· 40 42 Късо съединение във веригата на външният температурен сензор
· 41 43 Прекъсване(високо съпротивление) във веригата на външният температурен сензор
· 50 52 Късо съединение във веригата на сензора за слънчево греене
· 53 59 стойността на сензора за слънчево греене е извън обхват
· 60 62 повреда в температурния сензор на вентилатора в купето.
· 63 69 стойността на температурния сензор на вентилатора в купето е извън обхват
· 70 72 късо съединение във веригата за следене температурата на охладителя (air conditioning)
· 71 73 Прекъсване(високо съпротивление) във веригата за следене температурата на охладителя (air conditioning)
· 88 NFF (Няма грешки)
· 90 99 Вътрешна (неизяснена) грешка
За излизане от тестовия режим натиснете бутона “A/C” с изтриване на грешките от паметта, или “Recirc” за излизане без изтриване на грешките.
Б.П.: Старал съм се превода да е максимално точен, но не съм изпробвал горните процедури защото нямам такъв панел на Мондеото аз съм си с обикновен климатик. Ако някой колега с по-добри познания има забежки да ми ги прати на ЛС за да коригирам текста.
· 20 22 Късо съединение в системата за управление на мотора на клапата (за отопл./охл.)
· 24 25 Повреда в системата за управление на мотора на клапата (за отопл./охл.)
· 30 Късо съединение в температурния сензор в купето
· 31 Прекъсване(високо съпротивление) в температурния сензор в купето
· 40 42 Късо съединение във веригата на външният температурен сензор
· 41 43 Прекъсване(високо съпротивление) във веригата на външният температурен сензор
· 50 52 Късо съединение във веригата на сензора за слънчево греене
· 53 59 стойността на сензора за слънчево греене е извън обхват
· 60 62 повреда в температурния сензор на вентилатора в купето.
· 63 69 стойността на температурния сензор на вентилатора в купето е извън обхват
· 70 72 късо съединение във веригата за следене температурата на охладителя (air conditioning)
· 71 73 Прекъсване(високо съпротивление) във веригата за следене температурата на охладителя (air conditioning)
· 88 NFF (Няма грешки)
· 90 99 Вътрешна (неизяснена) грешка
За излизане от тестовия режим натиснете бутона “A/C” с изтриване на грешките от паметта, или “Recirc” за излизане без изтриване на грешките.
Б.П.: Старал съм се превода да е максимално точен, но не съм изпробвал горните процедури защото нямам такъв панел на Мондеото аз съм си с обикновен климатик. Ако някой колега с по-добри познания има забежки да ми ги прати на ЛС за да коригирам текста.
- jvspasov
- потребител
- Мнения: 237
- Регистриран: 12 юни 2008, 19:29
- Модел на автомобила: Renault Clio Sport 2.0 16V 00 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатроник Мондео МК2 въпрос
Но си пропуснал че температурата на околната среда трябва да е над 10 градуса за теста и колата трябва да е с запален двигател - да така се парави теста за климатроника отнема около 2 минутки като теста е проверка на всички възли и разбира се всички режими на климатроника. 

Дигитален широкоформатен печат, рязане по контур на винил, рекламни материали, сувенири и други свързани с рекламата!
- Ceko
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 20 окт 2006, 09:45
- Модел на автомобила: fiesta 96'-techno 1.25i 16v;75hp;Mondeo Mk2, 1,8TD GHIA
- Местоположение: Козлодуй
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Приятел оправиха ли се нещата, моляте напиши,защото и аз имам същия проблем, от Козлодуй съм, може да се видиме да уточниме нещата
"и форд е кола , но за мен е нещо повече''
- Xayc
- потребител
- Мнения: 96
- Регистриран: 13 юни 2011, 15:36
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК II
- Местоположение: добрич
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
направих го този тест и ми изписа 24 25 Повреда в системата за управление на мотора на клапата (за отопл./охл.).. какво правим от тук нататък
моля помогнете . Благодаря предварително : )

- Xayc
- потребител
- Мнения: 96
- Регистриран: 13 юни 2011, 15:36
- Модел на автомобила: Ford Mondeo МК II
- Местоположение: добрич
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
направих го този тест и ми изписа 24 25 Повреда в системата за управление на мотора на клапата (за отопл./охл.).. какво правим от тук нататък моля помогнете . Благодаря предварително : )
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Здравейте колеги. Правя леко допълнение-теста стартира като натиснеш А/С и червеното копче за повишаване на температурата заедно,след което пускаш и двете копчета и веднага натискаш синьото копче за понижаване на температурата. Преди малко го направих този тест,че пък при мен не искаше да обръща на топло. Излезе грешка 24,но след като излязох от теста с натискане на копчето А/С (излизане и изтриване на грешките),се оправи сама (не знам как),но започна да обръща на топло и студено и в колата ставаше баня за нула време като го оставя на ''HI''. Знам добре английски и според мен текста е преведен перфектно с малката грешка за стартирането на теста с копчетата. Хиляди благодарности на колегата Edinuser за труда.
Поздрави
П.П. Сега се сещам да питам и аз нещо колегите с климатроници-нормално ли е като сложа копчето за въздушния поток да духа само на предния прозорец да се включва климатроника и да не мога да го изключа от копчето А/С ?
Поздрави
Поздрави

П.П. Сега се сещам да питам и аз нещо колегите с климатроници-нормално ли е като сложа копчето за въздушния поток да духа само на предния прозорец да се включва климатроника и да не мога да го изключа от копчето А/С ?
Поздрави
- alexxx
- потребител
- Мнения: 395
- Регистриран: 13 май 2006, 00:26
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 1998г.
- Местоположение: София,Люлин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
И при мен е така,на стъклото винаги е включен климатика.
- ayhan81
- потребител
- Мнения: 362
- Регистриран: 28 юли 2010, 20:12
- Модел на автомобила: Ford Eskort 1.8D 1991 SW
VW Polo 1.4MPI 2001
Renault Laguna 1.9 dci 2003 SW - Местоположение: гр.Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
На мен ми изписа 71 което значи 71 73 Прекъсване(високо съпротивление) във веригата за следене температурата на охладителя (air conditioning)
какво ще рече това и къде да търся проблема.
какво ще рече това и къде да търся проблема.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Сигурно заводско са го направили това,но не ми харесва така. Зимата винаги на Ескорт-а слагах да духа топло към предния прозорец за да го изсушава и да топи ледовете около чистачките. Знам,че климатика изсушава стъклата,но зимата ти трябва топъл въздух а не климатик да духа студено и да карам с ушанка и ръкавици. Б.си тъпотията.alexxx написа:И при мен е така,на стъклото винаги е включен климатика.
За колегата с грешка 71-това може би е някой датчик заминал,но не твърдя че съм прав. Мога довечера да погледна в Аутодата дали ще излезе нещо.
Поздрави
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Всички са така и щом са го направили значи има защо. Това че работи компресора и климатика незначи че ще духа студено. Като си го сложил на 24-5 градуса няма да духа студено, просто духа топло в комбинация с въздух от климатика. Въздуха минал през изпарителя изсушава по-добре затова и са го направили като пуснеш на предния джам да се пуска и компресора. Не са толкова тъпи хората за колкото ги мислишmi6o написа:Сигурно заводско са го направили това,но не ми харесва така. Зимата винаги на Ескорт-а слагах да духа топло към предния прозорец за да го изсушава и да топи ледовете около чистачките. Знам,че климатика изсушава стъклата,но зимата ти трябва топъл въздух а не климатик да духа студено и да карам с ушанка и ръкавици. Б.си тъпотията.alexxx написа:И при мен е така,на стъклото винаги е включен климатика.
Поздрави

- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Здравейте. Благодаря за отговорите. Не мисля,че съм по-умен от инженерите направили колата и далеч не ги мисля за тъпи-напротив. Просто щеше да е добре ако имаше и опция да спираш климатроника ако искаш,нищо че копчето е сложено да духа само на предния прозорец. А и доколкото разбрах от други теми,тия климатроници на Мондео МК 2 не могат да отопляват,а само охлаждат та за това се заблудих
. Като отворя Аутодата дава ''ръчен температурен контрол'' и ''полу-автоматичен температурен контрол'' и не пише нищо за отопление от климатроника,което се покрива от мненията на колегите по другите теми. Досега не съм имал кола с какъвто и да е климатроник и не знаех,но има чудесен форум,има нет и Аутодата,информация има,трябва само четене и така
Поздрави
П.П. Оп забравих-до колегата ayhan81. В Аутодата излиза тази информация по твоя проблем- engine coolant temperature (ECT) sensor-wiring,sensor (сензор или датчик за температурата на антифриза и като проблем-самия сензор или окабеляването. Картинката от Аутодата я снимах с телефона и не е много ясна,но става-като я уголемиш се вижда екстра. Като я гледам ECT датчика (номер 11) трябва да се намира някъде зад мотора,по кората зад него или при моторчето за чистачките или около
Дано да съм ти помогнал.
Поздрави



Поздрави

П.П. Оп забравих-до колегата ayhan81. В Аутодата излиза тази информация по твоя проблем- engine coolant temperature (ECT) sensor-wiring,sensor (сензор или датчик за температурата на антифриза и като проблем-самия сензор или окабеляването. Картинката от Аутодата я снимах с телефона и не е много ясна,но става-като я уголемиш се вижда екстра. Като я гледам ECT датчика (номер 11) трябва да се намира някъде зад мотора,по кората зад него или при моторчето за чистачките или около

Поздрави

Последна промяна от mi6o на 03 юни 2013, 22:29, променено общо 1 път.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Е то за това е "Климатроник", защото и топли, иначе щеше да е климатик. Как искаш да го усетиш,- изведнъж да стане 25 градуса ли. Върши си работата перфектно, стига да е в изправност.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Климатроник - Мондео МК2 въпрос
Аз останах с друго впечатление от една тема,но нямам време да я изровя сега. Там почти всички пишеха,че не топлят тия нашите климатроници,а са обикновен климатик,но с електронно управление или нещо такова (сега не се сещам точно). Ще я прочета по основно-може да съм изпуснал нещо
Поздрави

Поздрави
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта