Страница 1 от 2

Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 01 ное 2009, 10:27
от Void
Колеги, здравейте!

Искам да се консултирам с вас. Откакто сви студа, според уреда на таблото колата загрява доста бавно. Вчера от единия край на София до другия едва стигна до N стрелката (вярно, нямаше трафик). Та се чудя дали датчика за температурата, самия уред или термостата не са в ред или всичко си е ОК и може да си живея спокойно.

Иначе парното идва много бързо и определено е много силно. Запалих я и на място, в първите 10-на минути работа тръбата към радиатора е студена, после изведнъж загрява, когато се отвори термостата. Обаче... стрелката с мъка качва до N, само в задръстване стига до M. Лятото качваше до L почти преди да се пусне вентилатора.

Поздрави!

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 04 ное 2009, 02:38
от stoy@n
Колега,
Според ме всичко си е наред.Все пак говорим за лятото 35 градуса а сега е 5.Няма как стрелката да ти стигне там където е стигала лятото.И при мен е така,но все пак наблюдавай може и да има нещо.....понякога и при два еднакви модела има разлики в показанията.Това е много относително... :roll:

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 07 ное 2009, 19:11
от jvspasov
Днес поради същата причина смених термостата - сега вече е друго - седи стрелката по средата не мърда на никаде независимо дали е пуснат климатика или не, дали парното е на HI или не - като застудее ще видя и как загрява - или по скоро ще е утре сутринта :P

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 08 ное 2009, 21:08
от Void
Моята днес си беше в норма, в унисон с времето :D

Не знам, мисля си, че по-скоро проблема ми е в датчика и/или уреда, защото на старата ми Фиеста имах същия проблем. Искам да ви попитам, тъй като колата ми е от скоро, къде е точно се намира той (датчика, уредът е на таблото ;-) )? И да попитам колегата - колко струваше термостата?

Благодаря!

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 08 ное 2009, 23:29
от gorskiq
Моят термостат - моторкрафт го купих за 35,00 лв., а датчика за стрелката на температурата на таблото се намира под термостата. Над него е датчика за включване на вентилатора на радиатора.

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 11 ное 2009, 19:50
от jvspasov
Void написа:Моята днес си беше в норма, в унисон с времето :D

Не знам, мисля си, че по-скоро проблема ми е в датчика и/или уреда, защото на старата ми Фиеста имах същия проблем. Искам да ви попитам, тъй като колата ми е от скоро, къде е точно се намира той (датчика, уредът е на таблото ;-) )? И да попитам колегата - колко струваше термостата?

Благодаря!

Смени си термостата - всичко което описваш е от него - зарежи датчика си работи - ще се родиш - днес му беше първия по голям преход след смяната на термостата - закова си на средата стрелката и не мръдна - пусках я доста по инерция и това което преди се наблюдаваше с истиване сега го няма - ТЕРМОСТАТ винаги е хубво да е новичък _friends_

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 14 ное 2009, 22:05
от Void
Колега, ти си напълно прав... :oops:

Купих термостат от Мото Пфое ~34лв + гарнитура за 4.50. След смяната стрелката "закова" в нормата все едно си е утринта на август месец.

Това е, доволен съм! >:D<:

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 14 ное 2009, 22:32
от jvspasov
Void написа:Колега, ти си напълно прав... :oops:

Купих термостат от Мото Пфое ~34лв + гарнитура за 4.50. След смяната стрелката "закова" в нормата все едно си е утринта на август месец.

Това е, доволен съм! >:D<:

Аз като не вярвам пробвам _friends_ Радвам се че съм ти помогнал да не ходиш по мъките и мойте толкова излезнаха от мотопфое - да ни е честито топлото и на мотора да му е добре и на нас също...

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 17 ное 2009, 18:30
от didon80
А бе тея термостати на мондето явно всичките стават доста тромави след толкова години на експлоатация. Моята ги прави същите мизерии, загрява но бавно, инъче парното идва бързо и е силно, но стрелката рядко стига вертикално положение, макар че е стигала лятото в жегите до края на нормал и на място съм гледал че вентилаторите тръгват. Имаше преди и други подобни теми по въпроса, но сега при вас проблема се решава след смяна на термостата, а преди нямаше такъв резултат! Имате ли кора под двигателя? Тя е много важна тъй като предпазва картера, скоростната кутия и двигателя като цяло от прекомерно охлаждане при движение с висока скорост, както и от вода при преминаване през локви. Аз си търся такава кора понеже моята я няма и смятам да проверя дали след монтирането и температурата ще стои в нормата независимо от условията. И все пак явно термостата работи, но не както трябва и може би и аз ще сменя моя и ще пиша какъв е резултата. Прави ми впечатление че при движение в града когато скоростта е ниска колата загрява и си държи температурата, но на дълъг път при скорост 90-100 км/ч много бързо се връща в началото на нормал и остава там.

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 17 ное 2009, 20:12
от lyub4o777
колеги а при дизелово мондео каде трябва да държи температурата.Смених термостата но няма голяма промяна държи стрелката преди N може би термостата е менте или колата така е направена незнам.Дайте мнения ?

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 17 ное 2009, 22:24
от Void
Колеги, според мен ще е твърде тъпо да са го направили да се разчита толкова много на някаква кора за преохлаждането... Все пак термостата би трябвало да изолира големия кръг... Датчика също играе основна роля за показанието на уреда. При мен той се намира точно над термостата. Нямам ясна идея как точно е "топнат" вътре, но ще ми е интересно да разбера.

Пак искам да кажа, че на Фиестата имах проблем и той се оказа именно от датчика - обаче там пък вентилатора ми се пускаше в средата, някъде около R-то. На Мондеото през лятото ми се е пускал в края, близо до L-то, така че предполагам е ОК. И на последно място идва самия уред...

Мнението ми е да сменяте термостата за що годе евтино успокоение на съвестта и после да си свиркате - този уред е явно "мижи да те лажем".

П.С. И аз нямам кора

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 18 ное 2009, 12:48
от jvspasov
didon80 написа:А бе тея термостати на мондето явно всичките стават доста тромави след толкова години на експлоатация. Моята ги прави същите мизерии, загрява но бавно, инъче парното идва бързо и е силно, но стрелката рядко стига вертикално положение, макар че е стигала лятото в жегите до края на нормал и на място съм гледал че вентилаторите тръгват. Имаше преди и други подобни теми по въпроса, но сега при вас проблема се решава след смяна на термостата, а преди нямаше такъв резултат! Имате ли кора под двигателя? Тя е много важна тъй като предпазва картера, скоростната кутия и двигателя като цяло от прекомерно охлаждане при движение с висока скорост, както и от вода при преминаване през локви. Аз си търся такава кора понеже моята я няма и смятам да проверя дали след монтирането и температурата ще стои в нормата независимо от условията. И все пак явно термостата работи, но не както трябва и може би и аз ще сменя моя и ще пиша какъв е резултата. Прави ми впечатление че при движение в града когато скоростта е ниска колата загрява и си държи температурата, но на дълъг път при скорост 90-100 км/ч много бързо се връща в началото на нормал и остава там.
_friends_ - термостатче - след смяната му при мен всички описани от вас симптоми изчезнаха - сега стрелката се залепя посредата доста бързо и си остава там независимо от режимите на каране и дали е пуснато парното на макс или климатика работи :drink:

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 06 дек 2009, 21:19
от didon80
Има и нещо друго, което съм забелязал - понякога като загрее повече явно антифриза се изпарява през клапана на капачката на разширителния съд, защото има следи от антифриз и нивото в съда спада и светва лампата на борд компа и от време на време се налага да доливам. Мисля си че може би термостата е останал в някакво средно положение и хем загрява бавно двигателя, хем не може да се охлажда добре ако загрее....
Така ли е? Някой друг да е забелязал това на колата си?

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 06 дек 2009, 22:03
от gorskiq
На термостата трябва да се гледа явно като на консуматив и да се сменя на определено време, както маслата и филтрите, а не като резервна част.
Колега didon 80, вече шеста година карам мондео - преди МК1 сега МК2 и никога нивото на антифриза в казанчето не е падало до толкова, че да светне лампата, даже бих казал, че почти не съм доливал.

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 08 дек 2009, 10:42
от by_cec
За да е максимално полезна темата предлагам колегите сменили термостат да дадат подробна информация за времето за загряване,пробега и условията при отчитане за да можем да сравняваме. Ето ви моите данни от днес:излизане от гараж 8 C° вътре,на таблото светна оранжева звезичка. След 2мин компа обърна на газ(настроен е на 30 C°), пробег около километър. След още един километър климатроника си пусна вентилатора и започна да топли. Щеше ми се да почне по-рано защото след още 1км спирам на паркинга до службата. Стелката на термометъра е в началото на сектора "норамална" (нямам букви на таблото на това Монди). Става дума за второто от подписа. Не съм сменял термостат. Вие сте на ход.

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 08 дек 2009, 15:12
от Ceko
Ще ме извиняваш , ама климатроника на мондеото нее като климатика ти вкъщи, той само може да охлажда.

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 08 дек 2009, 15:30
от by_cec
Моят пък(в колата) се грижи и за отоплението.

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 13 яну 2010, 16:05
от didon80
Днес си купих термостат и оплътнение. Английски е, производство на QHA : http://www9.qha.com/uk/products/cooling.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - тук в сайта има каталог от който излиза, че за бензиновите двигатели с 4 цилиндъра модела е един и отваря на 92 градуса, а този за турбодизела е друг и на 88 градуса. В магазина ми дадаха за 88 градуса. Съответно след като проверих в нета информацията от производитела отидах пак в магазина за да разбера дали няма грешка. Оказа се че има 2 каталога, в по-стария е на 88, а в новия който е и в сайта е на 92. Гледахме и на други производители в една програма според оригиналния номер на термостата от Микрокат и излиза, че всеки производител го прави на различни градуси 88 и 92. Тия дни ще гледам да го сменя и ще видя какво пише на оригиналния като го махна. Вие на колко градуса си купихте и какъв беше заводския?
Ето и един разказ с картинки от братята англичани: http://www.btinternet.com/~madmole/HowD ... Thermostat" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 13 яну 2010, 17:34
от stoy@n
Моят като го смених беше отворен около 2-3мм.Колата ми загряваше бавно иначе парно си имах...Когато спусках надолу изстиваше за отрицателно време.Сега съм със 88 градусов термостат.И старият беше такъв.Колата загрява значително по-бързо,парното духа по-топло и като пускам по надолнище стрелката едва помръдва от "O" на надписа " NORMAL"
Така или иначе термостатите имат определен живот (като всяко нещо) и след време се налага смяна

Re: Термостат на Мондео - въпрос

Публикувано: 15 яну 2010, 19:07
от didon80
Днес сложих новия термостат и мога да кажа, че не мога да си позная колата. Трябвало е да го сменя още преди 2 години. Сега разбирам какво е да имаш парно за отрицателно време и стрелката на уреда да стои вертикална между Р и М на НОРМАЛ. Стария термостат е на 88 градуса, видимо изглежда като нов, дори гумения О-ринг е запазен, но не знам какво производство е. Доволен съм от крайния резултат, макар че беше доста трудно да се развие долния болт на корпуса и да се демонтират и монтират скобите на маркучите. Сега ще следя и как ще се отрази на разхода на гориво. 8)