Страница 1 от 1
Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 11 мар 2010, 11:55
от zoro70
Здравейте, от известно време имам странен проблем:
-при пътуване на 4 и 5 -та скорост над 100км/час колата започва бързо да качва температура /стрелката отива до червената зона/ и също така бързо да я сваля, когато пусна газта и съм на 80. В града няма проблеми-стрелката е на средата. Става само по магистралата, например.
Преди време смесих малко червен и син антифриз-възможно ли това да е причина? Колата е на газ.
Мислех да сменя антифриза, но незнам дали това е причината или е нещо по сериозно.
Re: Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 11 мар 2010, 14:09
от vargala81
От август 1998 г. при новите автомобили FORD се
използва антифриз Motorcraft Super Plus 2000. Можете
да разпознаете този антифриз по оранжевия му
цвят. Не бива да го бъркате със синьо-зеления Super
Plus 4, защото могат да възникнат тежки повреди
по двигателя и охладителната уредба.
Ако по невнимание с т е долели погрешен вид антифриз
в разширителното казанче, трябва да
източите всичкия антифриз и да изплакнете цялата
охладителна уредба с чиста вода. Накрая напълнете
охладителната уредба с използвания преди концентрат.
Re: Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 11 мар 2010, 14:41
от zoro70
Смятате ли, че това е причината за проблема? Дали няма и други възможности? Все пак ми е странно, защо в града при ниски скорости това не се случва. Какво може да е обяснението?
Re: Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 11 мар 2010, 16:05
от paci
zoro70 написа: Все пак ми е странно, защо в града при ниски скорости това не се случва. Какво може да е обяснението?
Запушено гърне (катализатор)
Re: Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 11 мар 2010, 16:55
от vargala81
zoro70 написа:Смятате ли, че това е причината за проблема? Дали няма и други възможности? Все пак ми е странно, защо в града при ниски скорости това не се случва. Какво може да е обяснението?
колега дори и да не е това причината незабавно си промий системата и си налей червен антифриз ,това не си го измислих аз ,това го пише в опътването за ремонт и експлоатация.Според мен можеш да караш със син,зелен,червен,но никога не трябва да се смесват,но това си е лично мое мнение ,за това най-добре си сложи червен.
Re: Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 01 сеп 2010, 14:12
от yon4ev
И аз имах подобен проблем, след смяна на термостат. Моят е focus 1.6 zetec. Термостата не отваряше голямият кръг, и колата загрявяше. На пръв поглед всичко е наред, има парно, водата минава покрай термостата но не и през голямият кръг. Оказа се фабричен дефект, който не позволява обезвъздошаване. Дефекта е за 1.4 и 1.6 98-2001г. В моя случай, 270 лв.нов комплект(казанче, капачка, маркуч, термостат74гр. и 2 скоби)и 140 лв.за смяната им в Мото Пфое. Както и 10 дни чакане.
Re: Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 14 дек 2010, 19:34
от bard
zoro70 написа:Здравейте, от известно време имам странен проблем:
-при пътуване на 4 и 5 -та скорост над 100км/час колата започва бързо да качва температура /стрелката отива до червената зона/ и също така бързо да я сваля, когато пусна газта и съм на 80. В града няма проблеми-стрелката е на средата. Става само по магистралата, например.
Колата е на газ.
И аз имам същия проблем от една седмица, само че моя антифриз не е мешан, а след смяна на водна помпа(преди 10000км.) ми наляха син.
Днес я закарах в Мотопфое на диагностика и казаха, че "предполагат" че термостата отварял късно, щото симптомите били странни

. Иначе парно си има и то яко, загрява си нормално сутрин като я запаля, само като види малко зор и стрелката отива в червеното и като пусна парното на мах. се връща. Някой има ли идея дали е наистина е от термостата?
Re: Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 01 авг 2012, 17:20
от simeon_kostadinov
Колеги, аз съм със същия проблем!

Карам Форд Фиеста 1.8TD. В градски условия - всичко е наред. Като я карам до 100-110 - всичко е наред. Над 110км/ч колата започва да загрява и ако не пусна газта си отива в червено. За да се охлади е достатъчно да намаля скоростта до 80-100 и температурата на водата бързо влиза в норми. Смених термостат поради съмнения, че отваря късно - същото положение. Антифриза ми изглежда чист, но е някакъв зеленикаво-жълт. Мислех да мия радиаторите, но като ги гледам не са чак толкова задръстени. Ако някой е направил пробив в решаването на проблема моля да сподели опит

Re: Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 02 авг 2012, 21:28
от canevplamen
Също и при мен така на магистралата с около 140 изведнъж светна лампа за t.,като отпуснах газта под 120 угасна,климатика работеше на 6,не знам дали това има отношение

Re: Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 03 авг 2012, 01:32
от kingralf
Re: Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 06 авг 2012, 10:59
от simeon_kostadinov
Благодаря за препратката. Четох го това, и може би трябва да пробвам да сменя термостата с някой, който отваря при по-ниска температура. В момента карам с термостат на 92 градуса.Дали има подходящ на по-ниска температура? Освен това, проблемите които са описани са при Фокус (1.4 и 1.6), докато никой не е споменал да има ядове с дизелов двигател. Антифриза, с който карам е червен на цвят ( а не зелен както съм писал по-горе). Вчера проверих до колко загрява колата и като понатоварих мотора водата достигна до 118градуса. След това измих радиаторите (отвън) и колата загрява по-малко, но проблема още го има.
Re: Проблем с охлаждането на Форд Фокус 1.4
Публикувано: 08 авг 2012, 15:13
от simeon_kostadinov
Колеги, вчера след поредната смяна на термостат ми направи впечатление, че на маркуча, който влиза горе в разширителния съд има кранче. Маркуча идва от радиатора, минава през кранчето и влиза в казанчето - предполагам е за обезвъздушаване. На всичкото отгоре кранчето беше затворено. Отворих го на загрял двигател и нивото на антифриза падна с 300-400 мл в казанчето - изглежда е имало въздушна възглавница в радиатора. Някой знае ли каква е функцията на кранчето точно там?
