Здравей!
Не мисля че смяната е кой-знае колко сложна... при положиение че тия дни си инсталирах климатик на Мондео, което си нямаше
За да се смени климатичния радиатор се прави следното:
1) Източване на фреона от системата, ако не е избягал сам - това се прави при майстор с машина
2) Демонтаж предпазна кора под бронята - 7 винта "торкс"
3) Демонтаж маска между фарофете - два винта "торкс"
4) Демонтаж предна броня - 4 гайки №13 - по две от двете страни, намират се от вътрешната страна на рогата, достъпът е много шибан
4а) Може да се наложи да свалите фаровете и мигачите за по-лесен достъп, но може и да не се наложи
5) Откачане двата маркуча от воден радиатор и източване на антифриза - съберете си го и ако не е мътен си го използвайте отново. Имайте предвид, че изхвърлянето му в комуналната канализация се води забранено.
6) Откачане на връзките на климатичния радиатор. За целта е най-добре да се сдобиете със специалните инструменти за такива връзки. Комплекта струвал около 10-15лв и се продавал навсякъде.... аз така и не успях да ги намеря, но не съм и търсил много. И с пластинки става, но доста по-трудно, особено ако са запекли уплътненията. Имайте предвид, че от по-дебелата тръба често изпада и се губи пружинката, която е от "мъжката" страна
7) Откачвате буксите от перката(перките) и от резистора на перката - намира се в долния ъгъл от страната на шофьора
8.) Отвивате две гайки №10, които държат панела на перката за водния радиатор. Внимавайте да не изгубите болтовете, закрепени на радиатора, че те са със специфични квадратни глави
9) Издърпвате панела с перката леко нагоре за да излезне от жлебовете в които се държи в долната част
10) Навеждате се и развивате болтовете на двете стойки, които поддържат радиаторната сглобка отдолу. Тук е хубаво да имате втори човек или поне да ползвате някакви подпори под радиаторите
11) Избутвате перката максимално към двигателя и внимателно изкарвате двата радиатора заедно надолу. Тук трета и четвърта ръка също биха били полезни
12) Климатичният радиатор се държи за водния мисля че с два винта от долната страна, а от горната влиза в два жлеба. Не съм 100% сигурен, т.к. на тази позиция аз приспособявах разни работи...
13) Ако "мъжките" части от сглобките на климатичните тръби са надрани при отварянето (все пак много внимавайте да не са, че веднага става потенциално слабо място), трябва да се почистят внимателно с водна шкурка повече от 600. Аз ползвах 600 и след нея полирах с 1200. НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА ВОДА. Почиствате с WD40 и/или спирт за горене и изчаквате да се изпари напълно.
14) Гумените О-пръстени задължително се сменят с нови.
15) Повтаряте от 12 до 1 в обратен ред.
НАМЕРЕТЕ СИ ПОДХОДЯЩИ ТАПИЧКИ ЗА ЗАПУШВАНЕ НА ТРЪБИТЕ, ДОКАТО СА РАЗКАЧЕНИ

Ако системата стои разхерметизирана повече от 15 мин. трябва да се смени дехидратора и там най-евтиния вариант е 110лв марка Nissens.
