Страница 1 от 1

Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 08 юни 2010, 17:53
от bai_Petko
Привет колеги,

Купих нов радиатор за климатика и реших да го сменям (Мондео МК1). В един сервиз на Сливница (известен по форумите) ми поискаха 80лв за смяната. Видя ми се безумна цена за 20 мин работа. Проклетото радиаторче се държи на 2 гайки и като се развият само се повдига и излиза самичко под колата. Има обаче 2 връзки за фреона, които не знам как да направя. Съдейки по новия радиатор, сглобката е проста - нанизват се едно в друго и се слага един ограничителен пръстен, обаче ми се вижда слабичко да издържи това налягане. Някой сменял ли е такъв радиатор сам, или пък да ми препоръчате някой майстор около Люлин който не взима 240лв на час за труд?

Поздрави.

Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 10 юни 2010, 15:38
от bai_Petko
Колеги никой ли не е сменял радиатор на климатик сам? Днес втори сервиз ми обяви безумна цена за 20 мин работа - този път 70лв :)
Поспорихме малко със собственика и му пожелах приятен ден.
От това което прочетох, останах с впечатлението че сглобките на тръбичките за фреона са на "клик", но все пак някой може ли да потвърди?

Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 10 юни 2010, 15:49
от Edinuser
Колега инсталирай и си отвори "FORD TIS" програмата - там има подробни описания на операциите за почти всякакви ремонти, в секцията "Workshop manuals"
Със сигурност трябва има и за радиатор-чето.

Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 10 юни 2010, 17:20
от bai_Petko
Благодаря колега, в ТИС-а доста лаконично е показано, че тръбичките просто се дърпат в противоположни посоки. Ще ги напъна пък да видим.
Поздрави.

Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 11 юни 2010, 00:14
от Edinuser
От това което прочеох в TIS-a има си специално инструментче (34-001) за разкачане на тръбичките.
Освен това пише да се сменят о-пръстените (зелени ???).
От системата трябва да се източи фреона преди да се прави тази операция.

Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 11 юни 2010, 09:14
от bai_Petko
О-пръстените наистина са зелени, също трябва и да се намажат с маслото за фреона преди да се прикачат тръбичките. За инструмент не ми стана ясно - показано е на картинката 34-001, но инструмент ли е или някакъв номер на планките не зная.

Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 11 юни 2010, 23:33
от Edinuser
Инструмент е (приспособление) 34-001.
Не съм го виждал на живо и не знам какво представлява.

Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 21 юни 2010, 18:01
от aaleks
bai_Petko написа:Привет колеги,

Купих нов радиатор за климатика и реших да го сменям (Мондео МК1). В един сервиз на Сливница (известен по форумите) ми поискаха 80лв за смяната. Видя ми се безумна цена за 20 мин работа. Проклетото радиаторче се държи на 2 гайки и като се развият само се повдига и излиза самичко под колата. Има обаче 2 връзки за фреона, които не знам как да направя. Съдейки по новия радиатор, сглобката е проста - нанизват се едно в друго и се слага един ограничителен пръстен, обаче ми се вижда слабичко да издържи това налягане. Някой сменял ли е такъв радиатор сам, или пък да ми препоръчате някой майстор около Люлин който не взима 240лв на час за труд?

Поздрави.
И седем лева няма да им даваш тяхната мама *00142* , на един му давах 100 лв. да дойде до В.Търновския край /то е от софия/с тия скоби да ми свали единия маркуч и радиаторчето и след 3-4 часа да ги сглоби. Парите исках даже предварително да ги изпратя, за да е спокоен че ще платя, отказа.

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=10&t=3657" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Дано не съм закъснял :-SS: , как не я видях по-рано тази тема, що глупост изписах тези дни, любимата ми тема съм я отървал.
За фордаджийската солидарност _friends_ :drink: и безтакива крайности *00110*

p.s. :( но при мен за смяна на външния/големия радиатор на климатика тия съединения ги рязаха и после заваряваха "нови" от старото ми вътрешно радиаторче в Русе, защото бяха бая клеясали и не мръднаха прожинките въобще. Ако искаш опитай с накисване и човъркане да освободиш място на къде да се разтволи прожинката . Дано си ме разбрал.
УСПЕХ, ако има нещо звънка 0887710554 , 0878771283 или ми дай тел бтк или вивасом там съм безплатен.

Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 22 юни 2010, 13:25
от bai_Petko
Мерси за отговора колега, а и темата ти е супер. Явно има какво да пазят "майсторите" на климатици, за толкова лева на час си е жива далавера "занаята". Жалкото при мен е, че не помръдват тия съединия.. май ще отиде на вариант да я дам в сервиз :(

Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 27 юни 2011, 11:05
от mutant
bai_Petko, как се справи с този проблем? На мен ми предстои смяна или ремонт на климатичния радиатор, но преди да се впусна в това приключение реших да проверя каква информация има по темата. И на мен един ми обяснява, че демонтажът бил много сложен макар да се въздържа да посочи конкретна цена. Другия ми въпрос е има ли разлика в радиаторите при автоматик и ръчка? Гледам в този сайт: http://www.avto.bim.bg/m174/t24/FORD/MO ... radiatori/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; са различни. При теб каква е ситуацията? С нов ли смени или завари стария?

Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 27 юни 2011, 12:00
от tropper
Здравей!
Не мисля че смяната е кой-знае колко сложна... при положиение че тия дни си инсталирах климатик на Мондео, което си нямаше 8)

За да се смени климатичния радиатор се прави следното:

1) Източване на фреона от системата, ако не е избягал сам - това се прави при майстор с машина
2) Демонтаж предпазна кора под бронята - 7 винта "торкс"
3) Демонтаж маска между фарофете - два винта "торкс"
4) Демонтаж предна броня - 4 гайки №13 - по две от двете страни, намират се от вътрешната страна на рогата, достъпът е много шибан
4а) Може да се наложи да свалите фаровете и мигачите за по-лесен достъп, но може и да не се наложи
5) Откачане двата маркуча от воден радиатор и източване на антифриза - съберете си го и ако не е мътен си го използвайте отново. Имайте предвид, че изхвърлянето му в комуналната канализация се води забранено.
6) Откачане на връзките на климатичния радиатор. За целта е най-добре да се сдобиете със специалните инструменти за такива връзки. Комплекта струвал около 10-15лв и се продавал навсякъде.... аз така и не успях да ги намеря, но не съм и търсил много. И с пластинки става, но доста по-трудно, особено ако са запекли уплътненията. Имайте предвид, че от по-дебелата тръба често изпада и се губи пружинката, която е от "мъжката" страна
7) Откачвате буксите от перката(перките) и от резистора на перката - намира се в долния ъгъл от страната на шофьора
8.) Отвивате две гайки №10, които държат панела на перката за водния радиатор. Внимавайте да не изгубите болтовете, закрепени на радиатора, че те са със специфични квадратни глави
9) Издърпвате панела с перката леко нагоре за да излезне от жлебовете в които се държи в долната част
10) Навеждате се и развивате болтовете на двете стойки, които поддържат радиаторната сглобка отдолу. Тук е хубаво да имате втори човек или поне да ползвате някакви подпори под радиаторите
11) Избутвате перката максимално към двигателя и внимателно изкарвате двата радиатора заедно надолу. Тук трета и четвърта ръка също биха били полезни
12) Климатичният радиатор се държи за водния мисля че с два винта от долната страна, а от горната влиза в два жлеба. Не съм 100% сигурен, т.к. на тази позиция аз приспособявах разни работи...

13) Ако "мъжките" части от сглобките на климатичните тръби са надрани при отварянето (все пак много внимавайте да не са, че веднага става потенциално слабо място), трябва да се почистят внимателно с водна шкурка повече от 600. Аз ползвах 600 и след нея полирах с 1200. НЕ СЕ ИЗПОЛЗВА ВОДА. Почиствате с WD40 и/или спирт за горене и изчаквате да се изпари напълно.
14) Гумените О-пръстени задължително се сменят с нови.

15) Повтаряте от 12 до 1 в обратен ред.

НАМЕРЕТЕ СИ ПОДХОДЯЩИ ТАПИЧКИ ЗА ЗАПУШВАНЕ НА ТРЪБИТЕ, ДОКАТО СА РАЗКАЧЕНИ :!: Ако системата стои разхерметизирана повече от 15 мин. трябва да се смени дехидратора и там най-евтиния вариант е 110лв марка Nissens.

_friends_

Re: Как се сменя радиатор на климатик на Мондео мк1

Публикувано: 27 юни 2011, 12:49
от mutant
Колега tropper,
Много благодаря за изключително подробното описание и навременния отговор.
Ако живота ни срещне някой ден задължително ще почерпя най-малкото за дето си си направил труда да обясниш всичко с такива детайли. След като прочетох инструкцията обаче окончателно се отказах да свърша тая работа сам. За мен цялата тази работа не ми се вижда толкова проста. Отделно че съществува вероятност дори и да го направя сам след зареждането с фреон да се окаже, че системата изпуска и тогава икономисаното от труда за майстора заминава на кино. Ще си разпечатам обаче твоя manual за да запозная майстора със стъпките по операцията - със сигурност ще му е от полза.
Още веднъж благодаря!