Проблем с климатика или някаде другаде ???
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Проблем с климатика или някаде другаде ???
Здравейте, имам проблем с климатика на Форд Фиеста 1.25 97-година. Когато съм на обороти и е пуснат климатика започват едни постоянни подскоци на оборотите падат на 500-600 и веднага скачат на 1200-1500 и след малко пак падат на 500-600 и отново на горе. Колата ми е с ГИ, но проблема е и на бензин и на газ. Та въпроса ми е, дали нещо климатика не се е прецакал (примерно някакъв лагер да се е прецакал или нещо такова), няма никакъв странен звук да се чува? На дълъг път нямам никакви проблеми с климатика освен лекото омаляване на колата в баирите (все пак си е 75 кс. а климатика си иска някаква мощност). На някой случвало ли се е подобно нещо ?
P.S. да не е от някой датчик пък в климатика ?
P.S. да не е от някой датчик пък в климатика ?
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Има ли фреон в климатика?
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Миналата година като го проверяваха казаха че има. Иначе на дълъг път си хлади много добре, така че си мисля че не се е изпарил.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Миналата година си е било за миналата година.
Иди го провери.
И моя хладеше добре със 190 гр фреон от нужни 740гр.
Провери наличноста на фреон и тогава рови на друго място.
Без климатика наред ли си е работата на двигателя?
Иди го провери.
И моя хладеше добре със 190 гр фреон от нужни 740гр.
Провери наличноста на фреон и тогава рови на друго място.
Без климатика наред ли си е работата на двигателя?
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Ами наред наред не играят оборотите. Иначе като е студена малко глъхне като настъпя педала на гаста вместо да се форсира. Като загрее няма никакви проблеми. Търсих пради време проблема, дори тук в една тема четох за няколко човека имащи тоя проблем, но не можах да го оправи и съм се примирил.
P.S. Paci а като ти беше малко фреона така ли се държеше колата, като при мен ???
P.S. Paci а като ти беше малко фреона така ли се държеше колата, като при мен ???
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
ДА!!hunter написа:P.S. Paci а като ти беше малко фреона така ли се държеше колата, като при мен ???
Особенно ако не Аресва бензина беше някакъв кошмар.
V-power 95, RAcing простотии ... 100 октанов от ЕКО ... неще и неще.
Хълца, пърди, боде муцина и аха да тръгна по майстори и заредих на една Лукойлска тук до нас и се нормализира.
Климатика направо блъскаше при 1вото палене за деня и добре, че не послушах малоумниците от МП да хвърлям пари.
След няколко дена се върнах отново при тях и се оказа, че климатика ми е работил почти празен.
Напълниха го и всичко стана много гладко. Въобще не усещаш просъствието му (климатика) освен по зимата която настава в купето.
Сега пак се опитва да прави магарии с оборотите от време на време, но минаха към 2 години и пак си е за проверка.
Намери кадърен сервиз за климатици и си провери наличието на фреон.
Колкото и да ми се изакаха на колата в МП поне от пълненето на климатика нямам оплаквания, та ако искаш можеш да ги навестиш да го проверят.
Цената им беше добра тогава и имат добра апаратура.
Мисля, че се окачват 2 маркуча и колкото и да си малоумен няма какво да омешаш.
Машината сама прави всичко.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Ама не разбрах нещо. Това винаги ли е било така при теб тогава? В смисъл пуснат - спрян климатик, все играят оборотите ???paci написа:ДА!!hunter написа:P.S. Paci а като ти беше малко фреона така ли се държеше колата, като при мен ???
Особенно ако не Аресва бензина беше някакъв кошмар.
V-power 95, RAcing простотии ... 100 октанов от ЕКО ... неще и неще.
Хълца, пърди, боде муцина и аха да тръгна по майстори и заредих на една Лукойлска тук до нас и се нормализира.
Климатика направо блъскаше при 1вото палене за деня и добре, че не послушах малоумниците от МП да хвърлям пари.
След няколко дена се върнах отново при тях и се оказа, че климатика ми е работил почти празен.
Напълниха го и всичко стана много гладко. Въобще не усещаш просъствието му (климатика) освен по зимата която настава в купето.
Сега пак се опитва да прави магарии с оборотите от време на време, но минаха към 2 години и пак си е за проверка.
Намери кадърен сервиз за климатици и си провери наличието на фреон.
Колкото и да ми се изакаха на колата в МП поне от пълненето на климатика нямам оплаквания, та ако искаш можеш да ги навестиш да го проверят.
Цената им беше добра тогава и имат добра апаратура.
Мисля, че се окачват 2 маркуча и колкото и да си малоумен няма какво да омешаш.
Машината сама прави всичко.
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Паци е влязъл в някъв филм тея дни
.
Предполагам колата има дроселова клапа. Дори и да не ти се вярва, изваждаш я, почистваш я отвътре до блясък, слагаш, разкачаш акумулатора за няколко минути и пак пробваш.Това би трябвало да помогне.

Предполагам колата има дроселова клапа. Дори и да не ти се вярва, изваждаш я, почистваш я отвътре до блясък, слагаш, разкачаш акумулатора за няколко минути и пак пробваш.Това би трябвало да помогне.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
тя тази дроселова клапа започва да действа само когато е пуснат климатика ...ewgeny написа:Паци е влязъл в някъв филм тея дни.
Предполагам колата има дроселова клапа. Дори и да не ти се вярва, изваждаш я, почистваш я отвътре до блясък, слагаш, разкачаш акумулатора за няколко минути и пак пробваш.Това би трябвало да помогне.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Колеги извинявам се, но наистина не мога да хвана какво общо има дроселовата клапа с климатика и подскачащите ниски обороти. Може би моторчето за ниските да ми прави проблеми, но преди няма един месец съм го свалял и почиствал с WD-40.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Питай Евгени за клапатаhunter написа:Колеги извинявам се, но наистина не мога да хвана какво общо има дроселовата клапа с климатика и подскачащите ниски обороти. Може би моторчето за ниските да ми прави проблеми, но преди няма един месец съм го свалял и почиствал с WD-40.

С WD-40 съм се опитвал да чистя и моя клапан за празен ход, но абсолютно нищо не става с него.
Чисти се с обезмаслител. Писано е из форума.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Така почистих пак машинката за празни обороти както беше описано във форума с напълване с обезмаслител и подсушаване после. Сложих го днес и изненадата ми беше, че колата студена държа 2000 об./мин. (такова нещо само в най-големите студове е ставало
), въпреки че не излязоха кой знае много боклуци (тъмен беше обезмаслителя), но както и да е. Затоплих колата пускам климатикати и пак подобна работа, може би с една идея по-малко подскачане на оборотите (според мен дължащо се на по-хладното време може би). Та явно проблема е може би друг.
Някаква друга идея за дадения проблем ???

Някаква друга идея за дадения проблем ???
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Не съм в час с бензинките/газ и климатика, но говориш когато си на мяста/на празен ход правилно ли съм разбрал до тук.hunter написа:Здравейте, имам проблем с климатика на Форд Фиеста 1.25 97-година. Когато съм на обороти и е пуснат климатика започват едни постоянни подскоци на оборотите падат на 500-600 и веднага скачат на 1200-1500 и след малко пак падат на 500-600 и отново на горе. Колата ми е с ГИ, но проблема е и на бензин и на газ. Та въпроса ми е, дали нещо климатика не се е прецакал (примерно някакъв лагер да се е прецакал или нещо такова), няма никакъв странен звук да се чува? На дълъг път нямам никакви проблеми с климатика освен лекото омаляване на колата в баирите (все пак си е 75 кс. а климатика си иска някаква мощност). На някой случвало ли се е подобно нещо ?
P.S. да не е от някой датчик пък в климатика ?
Ако е така, то при дизела с влючване на клима на празен ход се задейства и един "компенсатор" който подава допълнително газ и оборотите ми от 750-800 отиват на 950-1000 при празен ход и включен климатик .
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=38864" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; това е за дизел, но идеята за компенсиране на оборотите трябва да го има и при бензина. Ама как е изпълнено

Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Ами и при бензин/газ трябва да е нещо подобно. Миналото лято като пуснех климатика леко просто качваше оборотите на да кажем 1000 и така си стоят. А сега просто си подскачат и доста се тресе двигателя като паднат на 500-600 и се осещат едни вибрации все едно угасва и се форсира на 1200-1300-1500 след 2-3 сек. пак пада на 600 и пак претрисва и пак на 1200-1500. Това според мене значи, че явно някой датчик е отказал и не подава постоянно малко повече гориво за да държи оборотите на 1000 за да подържа и консумацията на мощност от климатика. Или другия по-лош случай, който смятам за вероятен е някакъв лагер на климатика да е разбит и да заклинва за момент и за това като заклини да падат оборотите, а като отпусне форсирането, но понеже не знам устройството на автоклиматика тук само гадая.aaleks написа:Не съм в час с бензинките/газ и климатика, но говориш когато си на мяста/на празен ход правилно ли съм разбрал до тук.hunter написа:Здравейте, имам проблем с климатика на Форд Фиеста 1.25 97-година. Когато съм на обороти и е пуснат климатика започват едни постоянни подскоци на оборотите падат на 500-600 и веднага скачат на 1200-1500 и след малко пак падат на 500-600 и отново на горе. Колата ми е с ГИ, но проблема е и на бензин и на газ. Та въпроса ми е, дали нещо климатика не се е прецакал (примерно някакъв лагер да се е прецакал или нещо такова), няма никакъв странен звук да се чува? На дълъг път нямам никакви проблеми с климатика освен лекото омаляване на колата в баирите (все пак си е 75 кс. а климатика си иска някаква мощност). На някой случвало ли се е подобно нещо ?
P.S. да не е от някой датчик пък в климатика ?
Ако е така, то при дизела с влючване на клима на празен ход се задейства и един "компенсатор" който подава допълнително газ и оборотите ми от 750-800 отиват на 950-1000 при празен ход и включен климатик .
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 10&t=38864" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; това е за дизел, но идеята за компенсиране на оборотите трябва да го има и при бензина. Ама как е изпълненопри вас незнам.
P.S. не знам дали има връзка, но от няколко месеца колата държи около 1000 оборота винаги (преди беше около 850-900) а на техническия преглет ми казаха, че колата ми работи с бедна смес което предполага леко заминала ламбда сонда(човека ми каза че е нормално за кола на 120 000 км.). Да не би сега да си е заминала и от там да се появява този проблем ???
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
А ти търка ли или само го остави накиснат?hunter написа:Така почистих пак машинката за празни обороти както беше описано във форума с напълване с обезмаслител и подсушаване после. Сложих го днес и изненадата ми беше, че колата студена държа 2000 об./мин. (такова нещо само в най-големите студове е ставало), въпреки че не излязоха кой знае много боклуци (тъмен беше обезмаслителя), но както и да е. Затоплих колата пускам климатикати и пак подобна работа, може би с една идея по-малко подскачане на оборотите (според мен дължащо се на по-хладното време може би). Та явно проблема е може би друг.
Някаква друга идея за дадения проблем ???
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
В смисъл, какво да търкам. То е капсуловано и има само две дупки по 10 мм. Налях вътре обезмаслител след 1:30 ч. изплакнах пак налях и пак 1:30 - 2 часа, после промих обилно с вода и оставих да изсъхне. То няма с какво да се бръкне и да се търка, а и от задната страна кадето е буталцето клапан е някаква пласмаса, която ако се пробвам с нещо остро да чистя може да се пробие и да стане по-зле.ewgeny написа: А ти търка ли или само го остави накиснат?
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Явно не си разбрал правилно. Нямам предвид почистване на моторчето, а имам предвид почиставане на самия дросел. Големия отвор с клапата вътре. И на мен ми правеше така Аудито, като го отворих само беше зацапано, но след като го почистих и оборотите спряха да играят. Има доста теми по въпроса в нета. Но има предвид,че само пръскане не помага. Трябва и с парцал да се почисти до блясък. Незнам при теб дали ще стане, но ти давам идея, при липса на други.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Благодаря за идеята. Ще разгледам из програмката ми да намеря каде е дросела и как се разглабя и ще пробвам събота-неделя да го почистя, че да не стане сега да не мога да я сглобя, защото ми е единствено превозно средствоewgeny написа:Явно не си разбрал правилно. Нямам предвид почистване на моторчето, а имам предвид почиставане на самия дросел. Големия отвор с клапата вътре. И на мен ми правеше така Аудито, като го отворих само беше зацапано, но след като го почистих и оборотите спряха да играят. Има доста теми по въпроса в нета. Но има предвид,че само пръскане не помага. Трябва и с парцал да се почисти до блясък. Незнам при теб дали ще стане, но ти давам идея, при липса на други.

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Питах те дали имаш проблеми без да е пуснат климатика и каза НЕ!
Какво я ровиш тогава?
И в МП искаха да сменят всичко което е по пътя на пистовия ремък за да ми решат проблема на цена към 500 лв, а се оказа, че климатика ми е празен.
Добре, че не ги послушах.
Казах ти, че тези дни пак от време на време ми прави въртели с оборотите и пуснат климатик.
Без климатик нямаше проблеми до вчера.
Вчера на няколко пъти когато трябва да хване празния ход на мотора, тя направо си гасне.
Прибрах се и свалих клапана за празен ход.
С обезмаслител излезе страшна гняс от вътре.
Измих го, подсуших го и го сложих.
Паля и тя се форсира като малоумна до 3000 оборота.
Загря бързо и ги свали на 1500.
Свалих отново клапана, измих го още веднъж и излезе още малко.
Седя цяла нощ да съхне и сутринта го сложих.
Пак същата работа и то закономерно вдига и държи 3000 оборота и като загрее ги сваля на 1500.
Хм ....
Последва рестарт на компа и се оправи.
Днес като покарам и ако има нещо нередно ще пиша.
Ааа имало подробности като повишени обороти на празен ход.
След 3 дена може да се сетиш да ни кажеш още нещо което може би (за теб) е важно
Сваляй клапана, измии го пак, остави го да изсъхне добре.
През това време ако не те бърка може да си разкачил акумулатора.
Монтирай клапана, закачи акумулатора и карай.
В началото трябва да се държи малко олигофренски докъто се обучи компа.
Какво я ровиш тогава?
И в МП искаха да сменят всичко което е по пътя на пистовия ремък за да ми решат проблема на цена към 500 лв, а се оказа, че климатика ми е празен.
Добре, че не ги послушах.
Казах ти, че тези дни пак от време на време ми прави въртели с оборотите и пуснат климатик.
Без климатик нямаше проблеми до вчера.
Вчера на няколко пъти когато трябва да хване празния ход на мотора, тя направо си гасне.
Прибрах се и свалих клапана за празен ход.
С обезмаслител излезе страшна гняс от вътре.
Измих го, подсуших го и го сложих.
Паля и тя се форсира като малоумна до 3000 оборота.
Загря бързо и ги свали на 1500.
Свалих отново клапана, измих го още веднъж и излезе още малко.
Седя цяла нощ да съхне и сутринта го сложих.
Пак същата работа и то закономерно вдига и държи 3000 оборота и като загрее ги сваля на 1500.
Хм ....
Последва рестарт на компа и се оправи.
Днес като покарам и ако има нещо нередно ще пиша.
Ааа имало подробности като повишени обороти на празен ход.
След 3 дена може да се сетиш да ни кажеш още нещо което може би (за теб) е важно

Сваляй клапана, измии го пак, остави го да изсъхне добре.
През това време ако не те бърка може да си разкачил акумулатора.
Монтирай клапана, закачи акумулатора и карай.
В началото трябва да се държи малко олигофренски докъто се обучи компа.
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатика или някаде другаде ???
Ами не знам, май друго няма. Иначе за свалянето и промиването не е проблем. За откачане на акомулатора не знам дали ще има ефект (Аз съм с газов инжекцион) и май компа после не се учи. А за ламбда сондата се сетих вчера все пак прегледа беше март >:D<: , но се надявах да не е вярно твърдението и съм го забравил, ама при проблем ти се връщат мислите на зад 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта