Проблем с климатроника на Мондео МК3

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
nike
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 сеп 2009, 16:24
Модел на автомобила: mondeo
Местоположение: на пътя
Status: Извън линия

Проблем с климатроника на Мондео МК3

Мнение от nike » 24 юли 2010, 17:03

Здравейте колеги!

Искам да попитам дали някой има подобен проблем? Преди няколко дни в жегата се прибирам и съм си пуснал климатика.Бях изминал около3-4 км коагто спрях но не загасих двигателя. направи ми впечатление че не чувам да се включва компресора на климатика въпреки че бутона му беше натиснат. след малко усетих странен мириз на изгоряло.загасих двигателя и вдигнах капака обаче нищо не се вижда само мирише на изгоряла гума.Отново стартирах двигателя и ми направи впечатление че когато се опита да стартира климатика шайбата на компресора преплъзва.Пуснах го на авто и въпреки че стартира компресора в купето започна да влиза студен въздух и си работеше нормално.Направи ми впечатление че като натисна бутона а/с и след извесно време пак се появи този мирис и шайбата на няколко пъти преплъзва и после тръгва.Става въпрос за ролката където е минава ремъка и за алтернатора. тази ролка постоянно ли се върти ?Предполагам, че заяжда нещо компресора и като се стартира понякога ролката преплъзва. Но не забелязах да го прави когато е включен на авто режим въпреки че влиза студен въздух.Дайте съвет какво да я правя?

Потребителски аватар
TED
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3

Мнение от TED » 26 юли 2010, 16:17

Имах същият проблем на мондеото, от престараване (а както знаем всяко престараване води до насиране) бях сложил повече фреон без да го тегля. Едно че изключваше климатика при обороти над 3000 заради високото налягане над 25 атм. (има си датчик за него) ами и така превърташе за момент съединителя. Естествено и миризмата на изгорял бакелит я имаше.

Ако скоро си дозареждал климатика скоро отиди да ти го проверят наново, повечето т.нар. майстори следят само ниското налягане в системата. За високото не им пука, но ако ти е презареден или имаш запушване някъде в системата то се вдига и съответно се товари компресора. Едно че нямаш климатик, а може да си развалиш съединителя му или даже да скъсаш пистов ремък.

Моят проблем си го реших като изпуснах малко фреон и високото налягане се върна в нормите. Е разширих и озоновата дупка с 1 мм....
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн

Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06

Потребителски аватар
Alexi
потребител
потребител
Мнения: 1559
Регистриран: 18 май 2008, 22:50
Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
Местоположение: Шумен
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3

Мнение от Alexi » 26 юли 2010, 16:53

фреон се долива само на везна по табелката в коша ! всичко друго е риск за компресора и недобре работещ климатик

Потребителски аватар
nike
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 сеп 2009, 16:24
Модел на автомобила: mondeo
Местоположение: на пътя
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3

Мнение от nike » 29 юли 2010, 20:58

Днес я закарах на майстор,каза че трябвало да се свали компресора за да се смени лагера на шайбата...Ще я карам другаде да видим.ще пиша...

Потребителски аватар
chefo_ukr
потребител
потребител
Мнения: 718
Регистриран: 15 юни 2008, 09:30
Модел на автомобила: ФОРД МОНДЕО 2.0ТДДИ
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3

Мнение от chefo_ukr » 05 авг 2010, 16:34

А пистовия ремък сменян ли е някога?
Изображение

Потребителски аватар
nike
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 27 сеп 2009, 16:24
Модел на автомобила: mondeo
Местоположение: на пътя
Status: Извън линия

Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3

Мнение от nike » 06 авг 2010, 16:51

chefo_ukr написа:А пистовия ремък сменян ли е някога?
На 10 000км е ремъка.
Свалихме компресора, съединителя почти се разпадна в ръцете,същото се случи и с лагера а бобината беше в ужасно състояние.смених всичко естествено и нов ремък че стария въпреки че си беше нов от преплъзгането е започнал да се разрошва.Мисля че сега всичко е ок.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост