Проблем с климатроника на Мондео МК3
- nike
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 27 сеп 2009, 16:24
- Модел на автомобила: mondeo
- Местоположение: на пътя
- Status: Извън линия
Проблем с климатроника на Мондео МК3
Здравейте колеги!
Искам да попитам дали някой има подобен проблем? Преди няколко дни в жегата се прибирам и съм си пуснал климатика.Бях изминал около3-4 км коагто спрях но не загасих двигателя. направи ми впечатление че не чувам да се включва компресора на климатика въпреки че бутона му беше натиснат. след малко усетих странен мириз на изгоряло.загасих двигателя и вдигнах капака обаче нищо не се вижда само мирише на изгоряла гума.Отново стартирах двигателя и ми направи впечатление че когато се опита да стартира климатика шайбата на компресора преплъзва.Пуснах го на авто и въпреки че стартира компресора в купето започна да влиза студен въздух и си работеше нормално.Направи ми впечатление че като натисна бутона а/с и след извесно време пак се появи този мирис и шайбата на няколко пъти преплъзва и после тръгва.Става въпрос за ролката където е минава ремъка и за алтернатора. тази ролка постоянно ли се върти ?Предполагам, че заяжда нещо компресора и като се стартира понякога ролката преплъзва. Но не забелязах да го прави когато е включен на авто режим въпреки че влиза студен въздух.Дайте съвет какво да я правя?
Искам да попитам дали някой има подобен проблем? Преди няколко дни в жегата се прибирам и съм си пуснал климатика.Бях изминал около3-4 км коагто спрях но не загасих двигателя. направи ми впечатление че не чувам да се включва компресора на климатика въпреки че бутона му беше натиснат. след малко усетих странен мириз на изгоряло.загасих двигателя и вдигнах капака обаче нищо не се вижда само мирише на изгоряла гума.Отново стартирах двигателя и ми направи впечатление че когато се опита да стартира климатика шайбата на компресора преплъзва.Пуснах го на авто и въпреки че стартира компресора в купето започна да влиза студен въздух и си работеше нормално.Направи ми впечатление че като натисна бутона а/с и след извесно време пак се появи този мирис и шайбата на няколко пъти преплъзва и после тръгва.Става въпрос за ролката където е минава ремъка и за алтернатора. тази ролка постоянно ли се върти ?Предполагам, че заяжда нещо компресора и като се стартира понякога ролката преплъзва. Но не забелязах да го прави когато е включен на авто режим въпреки че влиза студен въздух.Дайте съвет какво да я правя?
- TED
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 30 ное 2004, 23:31
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8 '94
Ford Cougar 2.5 '00
Ford Mustang GT '07 - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3
Имах същият проблем на мондеото, от престараване (а както знаем всяко престараване води до насиране) бях сложил повече фреон без да го тегля. Едно че изключваше климатика при обороти над 3000 заради високото налягане над 25 атм. (има си датчик за него) ами и така превърташе за момент съединителя. Естествено и миризмата на изгорял бакелит я имаше.
Ако скоро си дозареждал климатика скоро отиди да ти го проверят наново, повечето т.нар. майстори следят само ниското налягане в системата. За високото не им пука, но ако ти е презареден или имаш запушване някъде в системата то се вдига и съответно се товари компресора. Едно че нямаш климатик, а може да си развалиш съединителя му или даже да скъсаш пистов ремък.
Моят проблем си го реших като изпуснах малко фреон и високото налягане се върна в нормите. Е разширих и озоновата дупка с 1 мм....
Ако скоро си дозареждал климатика скоро отиди да ти го проверят наново, повечето т.нар. майстори следят само ниското налягане в системата. За високото не им пука, но ако ти е презареден или имаш запушване някъде в системата то се вдига и съответно се товари компресора. Едно че нямаш климатик, а може да си развалиш съединителя му или даже да скъсаш пистов ремък.
Моят проблем си го реших като изпуснах малко фреон и високото налягане се върна в нормите. Е разширих и озоновата дупка с 1 мм....
"Здравият разум е колекция от предрасъдъци, събрана до 18-годишна възраст."
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
А. Айнщайн
Ford Mondeo 1.8 16V MK1 '94
Ford Cougar 2.5 v6 '00
Ford Mustang GT '06
- Alexi
- потребител
- Мнения: 1559
- Регистриран: 18 май 2008, 22:50
- Модел на автомобила: '06 Mondeo 2.2 TDCI Ghia ,'08 Transit Connect 1.8 TDCI
- Местоположение: Шумен
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3
фреон се долива само на везна по табелката в коша ! всичко друго е риск за компресора и недобре работещ климатик
- nike
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 27 сеп 2009, 16:24
- Модел на автомобила: mondeo
- Местоположение: на пътя
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3
Днес я закарах на майстор,каза че трябвало да се свали компресора за да се смени лагера на шайбата...Ще я карам другаде да видим.ще пиша...
- nike
- потребител
- Мнения: 11
- Регистриран: 27 сеп 2009, 16:24
- Модел на автомобила: mondeo
- Местоположение: на пътя
- Status: Извън линия
Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3
На 10 000км е ремъка.chefo_ukr написа:А пистовия ремък сменян ли е някога?
Свалихме компресора, съединителя почти се разпадна в ръцете,същото се случи и с лагера а бобината беше в ужасно състояние.смених всичко естествено и нов ремък че стария въпреки че си беше нов от преплъзгането е започнал да се разрошва.Мисля че сега всичко е ок.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост