Страница 1 от 1

Проблем с климатроника на Мондео МК3

Публикувано: 24 юли 2010, 17:03
от nike
Здравейте колеги!

Искам да попитам дали някой има подобен проблем? Преди няколко дни в жегата се прибирам и съм си пуснал климатика.Бях изминал около3-4 км коагто спрях но не загасих двигателя. направи ми впечатление че не чувам да се включва компресора на климатика въпреки че бутона му беше натиснат. след малко усетих странен мириз на изгоряло.загасих двигателя и вдигнах капака обаче нищо не се вижда само мирише на изгоряла гума.Отново стартирах двигателя и ми направи впечатление че когато се опита да стартира климатика шайбата на компресора преплъзва.Пуснах го на авто и въпреки че стартира компресора в купето започна да влиза студен въздух и си работеше нормално.Направи ми впечатление че като натисна бутона а/с и след извесно време пак се появи този мирис и шайбата на няколко пъти преплъзва и после тръгва.Става въпрос за ролката където е минава ремъка и за алтернатора. тази ролка постоянно ли се върти ?Предполагам, че заяжда нещо компресора и като се стартира понякога ролката преплъзва. Но не забелязах да го прави когато е включен на авто режим въпреки че влиза студен въздух.Дайте съвет какво да я правя?

Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3

Публикувано: 26 юли 2010, 16:17
от TED
Имах същият проблем на мондеото, от престараване (а както знаем всяко престараване води до насиране) бях сложил повече фреон без да го тегля. Едно че изключваше климатика при обороти над 3000 заради високото налягане над 25 атм. (има си датчик за него) ами и така превърташе за момент съединителя. Естествено и миризмата на изгорял бакелит я имаше.

Ако скоро си дозареждал климатика скоро отиди да ти го проверят наново, повечето т.нар. майстори следят само ниското налягане в системата. За високото не им пука, но ако ти е презареден или имаш запушване някъде в системата то се вдига и съответно се товари компресора. Едно че нямаш климатик, а може да си развалиш съединителя му или даже да скъсаш пистов ремък.

Моят проблем си го реших като изпуснах малко фреон и високото налягане се върна в нормите. Е разширих и озоновата дупка с 1 мм....

Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3

Публикувано: 26 юли 2010, 16:53
от Alexi
фреон се долива само на везна по табелката в коша ! всичко друго е риск за компресора и недобре работещ климатик

Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3

Публикувано: 29 юли 2010, 20:58
от nike
Днес я закарах на майстор,каза че трябвало да се свали компресора за да се смени лагера на шайбата...Ще я карам другаде да видим.ще пиша...

Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3

Публикувано: 05 авг 2010, 16:34
от chefo_ukr
А пистовия ремък сменян ли е някога?

Re: Проблем с климатроника на Мондео МК3

Публикувано: 06 авг 2010, 16:51
от nike
chefo_ukr написа:А пистовия ремък сменян ли е някога?
На 10 000км е ремъка.
Свалихме компресора, съединителя почти се разпадна в ръцете,същото се случи и с лагера а бобината беше в ужасно състояние.смених всичко естествено и нов ремък че стария въпреки че си беше нов от преплъзгането е започнал да се разрошва.Мисля че сега всичко е ок.