Страница 1 от 1
Странности с клиематика
Публикувано: 25 май 2006, 15:50
от PlamenJ
Имам странен проблем с климатика... ако някой има идея за какво става дума нека да даде акъл!!!
Климатика си работи, духа студено и т.н. Като го включа усещам как компресора и перката на радиатора започват да бръмчат и тогава, 10-тина секунди след включването се чува един звук като от удар на голям камък някъде отдолу по коша или по окачването.
Не мога да определя точно от къде идва тоя звук, но ми се струва че е от шофьорската страна.
Удара е само един и освен това не се проявява винаги. Ако спра и пусна пак климатика няма да се чуе отново. Трябва да е минало известно време без климатика да работи и тогава се проявява.
Фреон съм пълнил миналото лято....
Публикувано: 29 май 2006, 09:39
от PlamenJ
бре!
пълна липса на мнения. май ми е много странен проблема.
ОК, като се наканя ще ида на сервиз да го погледнат и после ще пиша та да се знае

Публикувано: 29 май 2006, 10:24
от nikolovvd
Колега не съм много запознат с проблема, но ще се опитам да те насоча.
Ако чукането е там където е изпарителя или минават тръбите, много е вероятно в момента, в който налягането на газа (а той тогава е втечнен) тръгне по тръбите към изпарителя те да мърдат и да чуваш този удар. Това не е нормално, тъй като тръбите трябва да са езолирани с специални маншони от пореста гума. Възможно е от тези удари или от нещо друто тази изолация да се е скъсала, и което е още по лошо там да се образува лед.
Така че проследи си тръбите от компресора до изпаритела. Нормално са две. Едната по-тънката прекарва втечнения фреон, а другата с по-голям диаметър връща газа обратно към компресора. И двете трябва да са изолирани по цялата дължина много добре еначе удря по джоба в жегите.
Re: Странности с клиематика
Публикувано: 30 май 2006, 06:48
от 1.8d
PlamenJ написа:Имам странен проблем с климатика... ако някой има идея за какво става дума нека да даде акъл!!!
Климатика си работи, духа студено и т.н. Като го включа усещам как компресора и перката на радиатора започват да бръмчат и тогава, 10-тина секунди след включването се чува един звук като от удар на голям камък някъде отдолу по коша или по окачването.
Не мога да определя точно от къде идва тоя звук, но ми се струва че е от шофьорската страна.
Удара е само един и освен това не се проявява винаги. Ако спра и пусна пак климатика няма да се чуе отново. Трябва да е минало известно време без климатика да работи и тогава се проявява.
Фреон съм пълнил миналото лято....
А ти климатика как го включваш??Нали знаеш че климатика се включва само на ниски обороти,ако го включваш по време на движение когато си на скорост познай вътре в компресора какво зацепване става.Той се зацепва от мини-съединител и ако изведнъж му се подадат към 2000 и нагоре оборота,много вероятно е този удар да идва от там.
Преди 2-3 години като пуснаха в Ст.Загора Калос-сите за таксита и на шофьорите провеждаха специално инструктаж - как се пуска и се работи с климатика
Публикувано: 30 май 2006, 09:50
от PlamenJ
nikolovvd, мерси за съвета! ще огледам да видя дали няма нещо не по реда си по тръбите.
А по отношение на въпроса ти , 1.8d, за включването - проблема става при свободен ход на двигателя. Може и да съм включвал климатика при по-високи обороти някой път, но това удряне се появи при градско каране в задръстванията по светофарите.
Публикувано: 10 юни 2006, 22:05
от Jinxy
Един въпрос. Споменатия съединител зацепва оста на климатика към шаибата с ремъка - това добре.Когато компресора достигне определено налягане изключва и съединителя освобождава оста. Е я ми обяснете тогава при кола на магистралата и обороти около 3000 данеби някой да следи кога се вкл. и изкл. компресора та да пуска газта.
Съединителя е електромагнитен от "приплъзващ тип" и работи еднакво добре и при високи и при ниски обороти. Съгласен съм, че при ниски приплъзва, и съответно се износва по-малко, но при нормална експлоатация на колата в повечето случай работи ( вкл. и изкл. компресора ) при високи обороти. Климатика е ефективен при обороти над 2500 - 3000. За да е сигурен съединителя е с доста мощен ел. магнит ( консумира до 10А).
Публикувано: 10 юни 2006, 22:11
от demiro
Jinxy написа:Един въпрос. Споменатия съединител зацепва оста.................

Ей тука се съгласих напълно с тебе колега.
