Страница 1 от 1

Странности с клиематика

Публикувано: 25 май 2006, 15:50
от PlamenJ
Имам странен проблем с климатика... ако някой има идея за какво става дума нека да даде акъл!!!

Климатика си работи, духа студено и т.н. Като го включа усещам как компресора и перката на радиатора започват да бръмчат и тогава, 10-тина секунди след включването се чува един звук като от удар на голям камък някъде отдолу по коша или по окачването. :shock:
Не мога да определя точно от къде идва тоя звук, но ми се струва че е от шофьорската страна.
Удара е само един и освен това не се проявява винаги. Ако спра и пусна пак климатика няма да се чуе отново. Трябва да е минало известно време без климатика да работи и тогава се проявява.
Фреон съм пълнил миналото лято....

Публикувано: 29 май 2006, 09:39
от PlamenJ
бре!
пълна липса на мнения. май ми е много странен проблема.

ОК, като се наканя ще ида на сервиз да го погледнат и после ще пиша та да се знае :)

Публикувано: 29 май 2006, 10:24
от nikolovvd
Колега не съм много запознат с проблема, но ще се опитам да те насоча.
Ако чукането е там където е изпарителя или минават тръбите, много е вероятно в момента, в който налягането на газа (а той тогава е втечнен) тръгне по тръбите към изпарителя те да мърдат и да чуваш този удар. Това не е нормално, тъй като тръбите трябва да са езолирани с специални маншони от пореста гума. Възможно е от тези удари или от нещо друто тази изолация да се е скъсала, и което е още по лошо там да се образува лед.
Така че проследи си тръбите от компресора до изпаритела. Нормално са две. Едната по-тънката прекарва втечнения фреон, а другата с по-голям диаметър връща газа обратно към компресора. И двете трябва да са изолирани по цялата дължина много добре еначе удря по джоба в жегите.

Re: Странности с клиематика

Публикувано: 30 май 2006, 06:48
от 1.8d
PlamenJ написа:Имам странен проблем с климатика... ако някой има идея за какво става дума нека да даде акъл!!!

Климатика си работи, духа студено и т.н. Като го включа усещам как компресора и перката на радиатора започват да бръмчат и тогава, 10-тина секунди след включването се чува един звук като от удар на голям камък някъде отдолу по коша или по окачването. :shock:
Не мога да определя точно от къде идва тоя звук, но ми се струва че е от шофьорската страна.
Удара е само един и освен това не се проявява винаги. Ако спра и пусна пак климатика няма да се чуе отново. Трябва да е минало известно време без климатика да работи и тогава се проявява.
Фреон съм пълнил миналото лято....
А ти климатика как го включваш??Нали знаеш че климатика се включва само на ниски обороти,ако го включваш по време на движение когато си на скорост познай вътре в компресора какво зацепване става.Той се зацепва от мини-съединител и ако изведнъж му се подадат към 2000 и нагоре оборота,много вероятно е този удар да идва от там.


Преди 2-3 години като пуснаха в Ст.Загора Калос-сите за таксита и на шофьорите провеждаха специално инструктаж - как се пуска и се работи с климатика

Публикувано: 30 май 2006, 09:50
от PlamenJ
nikolovvd, мерси за съвета! ще огледам да видя дали няма нещо не по реда си по тръбите.

А по отношение на въпроса ти , 1.8d, за включването - проблема става при свободен ход на двигателя. Може и да съм включвал климатика при по-високи обороти някой път, но това удряне се появи при градско каране в задръстванията по светофарите.

Публикувано: 10 юни 2006, 22:05
от Jinxy
Един въпрос. Споменатия съединител зацепва оста на климатика към шаибата с ремъка - това добре.Когато компресора достигне определено налягане изключва и съединителя освобождава оста. Е я ми обяснете тогава при кола на магистралата и обороти около 3000 данеби някой да следи кога се вкл. и изкл. компресора та да пуска газта.
Съединителя е електромагнитен от "приплъзващ тип" и работи еднакво добре и при високи и при ниски обороти. Съгласен съм, че при ниски приплъзва, и съответно се износва по-малко, но при нормална експлоатация на колата в повечето случай работи ( вкл. и изкл. компресора ) при високи обороти. Климатика е ефективен при обороти над 2500 - 3000. За да е сигурен съединителя е с доста мощен ел. магнит ( консумира до 10А).

Публикувано: 10 юни 2006, 22:11
от demiro
Jinxy написа:Един въпрос. Споменатия съединител зацепва оста.................
ИзображениеЕй тука се съгласих напълно с тебе колега.Изображение