Страница 1 от 1
Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 09 яну 2011, 23:41
от zoriniki9
МОЛЯ АКО НЯКОЙ ЗНАЕ КАК СЕ СВАЛЯ ВЕНТИЛАТОРА НА ПАРНОТО НА ФИЕСТА 95 ГОДИНА ДА ПОМОГНЕ - БББЛАГОДАРЯЯЯЯЯ........
Моля, ако някой знае как се сваля вентилатора на парното да помогне!
Автомобила е Фиеста 95
Уважаеми колега, като за първо пост, ви давам примерен изглед на запитването Ви.
Писането с главни букви не се посреща добре от останалите участници - означава един вид крещене.
Моля, Имайте го предвид!
Възползвайте се и от търсачката!
kefi
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 10 яну 2011, 00:01
от zoriniki9
благодаря- наистина съм тук за 1 път и още се ориентирам бавно.
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 10 яну 2011, 09:10
от HACKO
Вдигаш капака на д-ля, сваляш преградната ламарина, между д-ля и отсега в който са разположени чистачките и вентилатора на парното(купето). След като свалиш преградата имаш директен достъп до вентилатора, той самия се държи с два болта от двата края (ще ги видиш).
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 13 яну 2011, 17:28
от zoriniki9
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 07 фев 2012, 10:50
от nuHaKoJIaga
Ще се възползвам от темата на колегата да попитам, как се сваля преградната ламарина. От известно време вентилатора ми бръмчеше много силно в студа, а от време на време дори виеше и днес просто спря да работи. Та къде е захваната ламарината, понеже не успях да видя ? Търся снимки в интернет, но все пак смятам, че с обяснения също ще ги намеря.
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 07 фев 2012, 14:29
от kEFi
nuHaKoJIaga написа:Ще се възползвам от темата на колегата да попитам, как се сваля преградната ламарина. От известно време вентилатора ми бръмчеше много силно в студа, а от време на време дори виеше и днес просто спря да работи. Та къде е захваната ламарината, понеже не успях да видя ? Търся снимки в интернет, но все пак смятам, че с обяснения също ще ги намеря.
На Ескорта се маха гумената лента върху преградната стена, откача се изолацията на коша и след това се виждат панелите за демонтаж. Сглобяване в обратен ред. За достъп се демонтират чистачки + декоративната решетка по тях.
Незнам дали и за Фиеста важи същото.
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 07 фев 2012, 14:32
от HACKO
На винтове е, огледай и ще ги видиш. Сваля се и комутатора. Нищо сложно, а като свалиш вентилатора ще се ужасиш колко боклуци има върху радиатора. На Фиестата е много по-лесно отколкото на Ескорта.
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 07 фев 2012, 14:39
от nuHaKoJIaga
Май ще чакам да се позатопли, но не е сигурно. Междудругото успях да бръкна и да достигна перката и тя се върти много трудно. Преди няколко дена я се въртеше по-лесно, но от време на време се чуваше звук сякаш опира някъде, но не усетих да има луфт и да се клати. Явно е блокирала(дано е блокирала перката), но е възможно и моторчето да си е заминало.
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 07 фев 2012, 14:50
от HACKO
Вала е на втулки, които са се натъпкали с мизерии, затова се върти тежко.
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 08 фев 2012, 14:13
от nuHaKoJIaga
Така, разглобихме всичко, сега остана да отделим перката от мотора(който за щастие работи). Как точно става отделянето?
едит: Както и да е, не ги разделихме да почистим, а през перката колкото можахме(нямахме ВД40, така че използвахме машинно масло, за да ги смажем). Проблема беше ръжда. Мотора явно е сменян, защото кабелите бяха свързани много зле(а и първите цифри на номера бяха 89, което не знам дали не е годината). Сложихме го на колата и вече работи почти без проблем. Останаха само 1-2 неща - Клапата, която отваря/затваря вътешния кръг не работи и никога не е работила от както имам колата. Дори нямам идея кое я задейства нея. Второто нещо е, нормално ли е като пусна да духа студено, въздушната струя да е поне 2 пъти по-силна от тази, като пусна да духа топло? А и от къде минава въздуха, когато е затворен пътя към радиатора(демек е пуснат студения въздух) - аз си мисля, че минава през радиатора на климатика, но може и да се лъжа ?
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 08 фев 2012, 21:11
от HACKO
Не знам как е с климатик, но и на Фиестата и на Ескорта се получава същото като е на студено духа по-силно, дори и ката съм почистил питата на радиатора. Клапа за вътрешна циркулация нямам, при тебе ако има може би е заради климатика (стандартно това купе няма клапа).
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 08 фев 2012, 21:29
от nuHaKoJIaga
Да, най-вероятно е заради климатика(той радиатора на климатика се пада над жабката, под еърбега. В жабката има един капак, който се сваля и се вижда радиатора, та лятото и хладилна жабка има

). А и пуста междинка, всичките и части са особени, всичко по 2 пъти купувам, защото толкова са и компетентни в повечето магазини.
Та мерси за помощта, определено беше полезна, защото иначе до пролетта тая кола нямаше да се кара.
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 09 фев 2012, 13:28
от kEFi
HACKO написа:Не знам как е с климатик, но и на Фиестата и на Ескорта се получава същото като е на студено духа по-силно, дори и ката съм почистил питата на радиатора. Клапа за вътрешна циркулация нямам, при тебе ако има може би е заради климатика (стандартно това купе няма клапа).
На ескорта клапата за регулиране/затваряне на външния въздух май е вързана за регулатора топло/студено. В крайно дясно захлопва, а на крайно ляво е максимално отворен...и на фиеста мисля, че е така.
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 11 фев 2012, 12:29
от HACKO
Така де, ама винаги смуче отвън, не може да върти въздуха в купето.
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 11 фев 2012, 21:50
от GeMGeorgiev
nuHaKoJIaga написа:Да, най-вероятно е заради климатика(той радиатора на климатика се пада над жабката, под еърбега. В жабката има един капак, който се сваля и се вижда радиатора, та лятото и хладилна жабка има

). А и пуста междинка, всичките и части са особени, всичко по 2 пъти купувам, защото толкова са и компетентни в повечето магазини.
Та мерси за помощта, определено беше полезна, защото иначе до пролетта тая кола нямаше да се кара.
Добре дошъл в клуба на нестандартните коли

И аз, като ходя да пазарувам части първо свалям старата и с нея в магазина за да съм сигурен, че ще взема точно това, което ми трябва. В началото и на мен ми се е случвало за една част да ходя по 2-3 пъти за да взема точната.
Re: Демонтаж парно на Фиеста
Публикувано: 10 апр 2012, 20:54
от dreadx
HACKO написа:Вала е на втулки, които са се натъпкали с мизерии, затова се върти тежко.
А някой да има идея каква смазка е подходяща за тези втулки? - двигателно масло, трансмисионно масло, графитна грес, вазелин, друго?
Имам една водоустойчива грес на "Верила" - може би ще пробвам с нея, но ми се иска да знам с какво е правилно да се смазват втулките.