Страница 1 от 2

Климатика ми краде прекалено много коне...

Публикувано: 01 юли 2006, 00:50
от racer11
Колата, както се вижда от подписа е ескорт 1.8 зетек 115 к.с. - доста пъргава. При пуснат климатик обаче нещата стават зле - динамиката си заминава, колата върви като 1.4, само над 4500 rpm има добра тяга. Карал съм доста коли с климатици / повечето нови наистина/ и при тях не се губи толкова мощност при пуснат климатик, даже и при по-слаби двигатели. Споделете това нормално ли е или имам проблем? Подозирам, че входа за въздух на изпарителя е пълен с листа ипречи на нормалното засмукване на въздух, възможно ли е това да оказва влияние в/у динамиката? Климатика си работи перфектно, даже повечето пътници се оплакват от студ

Публикувано: 01 юли 2006, 01:10
от Georgiev
Моята е 1.8TD .Същото е .Съвсем нормално е да е така. И при мен колата става малко по тромава .Разликата е в разхода на гориво.И при новите е така карал съм съвсем нов дизел като пуснеш климата и колата се поспъва. Все пак това е допълнително натоварване, да върти този компресор.Не се притеснявай.Според мен е нормално да е така.

Публикувано: 01 юли 2006, 01:19
от demiro
О...,тука ме удари по болното място :lol: Колата ми е 130 коня,като включа климатика имам чувството,че 50-60 от тях отиват да пасът във вечните ловни полета :lol: :lol:
Оня ден в темата за новата кола на Паци,питах дали има чувство,като пусне климатика,че му се отваря парашут отзад като на изтребителите,а някои си помислиха,че се бъзикам :lol:
За разлика от теб,не съм карал друга кола с климатик,поне не толкова,че да правя съпоставки. С прясно зареден климатик съм,пролетта като се цапнах съм сменил и радиатора му,така че всичко по системата е ОК :cry:
Оня ден карах една Астра 2.0 TD 2000г.,вярно карах я на градско и не съм я напъвал,но беше с постоянно вкл.климатик,тъй че не можах да направя сравнение :cry: Но пък ми направи впечетление,че вътре от климатика се чува леко бучене,а вън е много по-тихо от Мондеото,при него е обратно,вън шуми,но вътре не се чува :wink:
Спъва ме много пустия му климатик,особенно при нужда от рязко набиране,моторна спирачка си е и толкоз.И това на 130 коня,а как ли е при по-малките мотори,а :?: :wink:

Публикувано: 01 юли 2006, 01:35
от racer11
явно новите климатици са по-ефективни... карал съм например фокус 1-ва генерация с двигател 1.6 100 к.с, доста по-слаб от ескорта, но при него пуснатия климатик се усеща предимно при потегляне - получава се нещо като турбо-дупка, но над 2000-2500 rpm почти не се усеща. а при мен... мъкааааа, и аз се ядосвам и гаааааз за да намеря загубената мощност и почват едни разходи от 10-12 градско и тогава пак мъкааааа

Публикувано: 01 юли 2006, 11:58
от ikov_vr
абе не че искам да се хваля но за сега мойта неправи нищо такова.
ама един приятел с КА да знаете ква мъка беше като тръгне да изпреварва и гаси климатика че нема шанс :lol:

Публикувано: 01 юли 2006, 12:36
от BadAngel
ikov_vr написа:абе не че искам да се хваля но за сега мойта неправи нищо такова.
ама един приятел с КА да знаете ква мъка беше като тръгне да изпреварва и гаси климатика че нема шанс :lol:
е все пак става дума за КА ебати :)

Публикувано: 01 юли 2006, 16:30
от chains
Това е проблим за всички коли с "малки" двг и клими /на МБ 500 въобще не се усеща, че е вкл климатроника/ и отосно него вече десетина години жълтите работят върху въпроса а клима задвижвана с ел. компресор, като по този начин ще се намали прякото натоварване в/у двигателя, но май и те още не са се справили с производството на много мощен ел. мотор, който да е с ниска консумация на ток.

Публикувано: 01 юли 2006, 20:53
от racer11
климатроника не се усеща и на по-малки двг. при климатика е проблема

Публикувано: 01 юли 2006, 22:06
от demiro
racer11 написа:климатроника не се усеща и на по-малки двг. при климатика е проблема
Нещо не мога да хвана логиката в горното :!: :?: :roll:

Публикувано: 01 юли 2006, 22:51
от Jinxy
Ами защото няма такава....

Публикувано: 04 юли 2006, 00:16
от kotyo
При мен положението е като при гореописания фокус 1. Като потеглям имам чувството, че двигателя не реагира, след което се изстрелва и влиянието на климатика при по-високите обороти е поносимо малко. Все пак компресора не би трябвало да краде повече от 1-2 коня( а то мощността на двигателя при ниски обороти/празен ход не е много повече).
И все пак колата си е по-пъргава без климатик :) ,ама голяма жега напоследък, та машинката е страшно удобство...

Публикувано: 04 юли 2006, 04:27
от 1.8d
Какви 1-2 коня бе,тя направо се дърпа назад като магаре на лед :D .Казаха ми че някъде си,в разни книжки за автоклиматици пишело,че климатика дърпал между 7-10 киловата от мощността на двигателя,и съм склонен да го вярвам това,като съдя по моята кола.
10х1.36= *00135* коня

Публикувано: 04 юли 2006, 11:47
от nikolovvd
Така е. Лукса иска жертви. Безплатен обяд НЯМА! *00130*

Публикувано: 04 юли 2006, 12:51
от valboy
Ако си карате колите нормално, а не спортно не би трябвало да усещате голяма разлика в мощността. :-B:
Я, спортна кола с климатик не съм виждал още!? *00147*

Публикувано: 04 юли 2006, 12:57
от BadAngel
valboy написа:Ако си карате колите нормално, а не спортно не би трябвало да усещате голяма разлика в мощността. :-B:
Я, спортна кола с климатик не съм виждал още!? *00147*
? повечето спортни съвремени модели са сериино с климатроник... няма как да дадеш 250 000 лв за СЛ 55 амг примерно и да се потиш в жегата...

Публикувано: 04 юли 2006, 13:57
от pepy1
да ама за 250 000 лв имаш кола с над 200 конски сили и принципно е трудно дори невъзможно да усетиш намляване на мощноста от включен климатик или климатроник а ако имаш кола с 60 или 75 коня няма начин да не се усети намаляването на мощноста особено при потегляне

Публикувано: 04 юли 2006, 15:13
от chains
По същата причина големите расови спортисти са с механични компресори, нашите малки сиромашки коли са с турбо /и двете с-ми имат плюсове, да не ме разбере някой погрешно/ - та общо взето положението е същотокато двг ти е 300 + кс, а колата тежи 1.5т. каквото и да и закачиш все ще върви.

Публикувано: 04 юли 2006, 19:45
от kotyo
Че откъде ще ги вземе тея 10кW при 1100об, той мотора тогава я ги докарва на 5-6, я не?!? Ще угасне пущината на ниски обороти. То ,че смуче- смуче, ама най се усеща на баир, пък то тогава и 2 коня минус си е много :wink:
А, меджу другото, колко ви качва разхода на градско(пък и извън), че то всеки ги разтяга разни та гледам да го ползвам умерено, бензина много космически стана неещо..... :evil:

П.П. Идеята ми беше, че не мога да го засека реално с тия икономии.
Сори,малко сменям темата :roll: , ама сигурно и други ги вълнува.

Публикувано: 04 юли 2006, 22:30
от ikov_vr
незнам обаче един приятел си купи киа рио 800 куб и климатика изобщо не я тормози

Публикувано: 05 юли 2006, 01:47
от snaiperisto
ikov_vr написа:незнам обаче един приятел си купи киа рио 800 куб и климатика изобщо не я тормози

Електроноката я "поддържа" , не се усеща освен в разхода , и аз бях изненадан че Хюндай Атос 1.1 (Индийски , такси : "За 1 долар") не усеща климатика , като го включа за секунда оборотите падат малко и после всичко е ок , в движение разлика няма ама колата е нова и електрониката също.