Вентилатора ми работи само на 4 защо?

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
senna78
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 03 юни 2006, 21:47
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 16v 94г.
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Вентилатора ми работи само на 4 защо?

Мнение от senna78 » 15 окт 2006, 22:19

Имам Мондео 1.8 94г. от извесно време вентилатора ми работи само на 4 и в двата края/имам и клима копчето е с 4 положения и в двете посоки/ смених филтъра за купето мерих кабела към мотора има напрежение само на 4 на всички останали изобщо няма ток , а когато го върна на 1 само премества клапата тази дето мени дали да духа отвън или отвътре.Смених и всички копчета на таблото работят със сигурност само несветят лампите при копчетата а има захранване.Моля помогнете плс!

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 15 окт 2006, 23:00

Хм аз имам подпбен проблем с Нисана :) При мен само, че не ми бачка първата степен, а останалите 3 си бачкат. Най-вероятно ти е изгоряло реленцето със съпротивленията за перките. Поне при мен е така и утре съм на обиколка по моргите да си търся Примера или Галант ;)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 15 окт 2006, 23:21

Четвъртата ти степен е директна затова работи, другите минават през резистор, явно той е проблемен. При мен се бяха разхлабили контактите след притягане степените работят нормално. На Ескорта резистора се намира върху вентилатора, предполагам че и на Мондеото е нещо подобно.

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 16 окт 2006, 10:42

http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0

Виж втората страница от темата :wink:
Изображение

senna78
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 03 юни 2006, 21:47
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 16v 94г.
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от senna78 » 18 окт 2006, 12:39

Много мерси за отговорите,а може ли някои да ми каже с какви параметри е това термо-съпротивление разбрах само,че е за 120 градуса!

boliio
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 06 окт 2006, 04:48
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD 94
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от boliio » 19 окт 2006, 18:11

при мен не работи вентилационния превключвател и нямам парно възможно ли е да е от него? някой знае ли дали той контролира притока на топла вода кум радиатора?имам мондео94 тд

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 19 окт 2006, 20:12

boliio написа:при мен не работи вентилационния превключвател и нямам парно възможно ли е да е от него? някой знае ли дали той контролира притока на топла вода кум радиатора?имам мондео94 тд
На сиерата не се контролира притока..Това е безмислено..ПО вероятно е да се контролира въздухопровода.. Все пак Мондео е продължение на Сиера.Така ,че според мен ти механичен проблема.. Или ако при теб клапите се местят по електронен път..

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 19 окт 2006, 21:08

Мондеото до колкото знам е с вакуум и се мести клапа която определя дали да взима топло от радяторчето или хладно (халдното незнам, отвън може би)
Помощ от Brock по мой проблем, но при мен е различно.
Brock написа:Съмнявам се да имаш кранче - по-вероятно е да имаш клапа, която да затваря/отваря пътя на въздуха през радиатора.
Ще трябва да видиш на какъв принцип ти работи управлението на парното - с жило или с вакуум /пък може и наистина да е електрическо/. Лесно можеш да разбереш дали е с вакуум - палиш колата /без да пускаш музиката/ и връткаш врътката за определяне на струята /към джама, към краката.../ - обикновено се чува как отварят и затварят клапите. После гасиш колата и правиш пак същото упражнение - ако си на вакуум ще можеш да направиш 1-2-3 смени на положението, след което колкото и да връткаш нищо не става.

Незнам дали съм ти помогнал - май не :oops:

:twisted:

senna78
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 03 юни 2006, 21:47
Модел на автомобила: ford mondeo 1.8 16v 94г.
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от senna78 » 21 окт 2006, 22:23

на Мондеото парното е комбинирано и с вакуум и с електричество,когато ключа на вентилатора е на 1 клапата е на положение отвън да влиза въздух и вече като превключиш да е отвътре тя се мести.Управлението откъде да духа/горе,доло ,на стъклото.../ става от едната час на средния клюя която е вакуумна а другата му час е електрическа и тя прехвърля напрежението на ключа за вентилатора които през реостатни намотки захранва електромотора.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 22 окт 2006, 00:15

Добре дошъл в клуба - това е кофти, но лошото е, че е заминал резистора - лошото тук /само това не разбрах как го измислиха при Сиерата си беше абсолютно независим контролер/ резистора е в едно цяло с целия блок /тоест трите врътки/ и за да се смени се сменя целия блок - на вс. втора употреба е изгорял въпросния резистор /пробвано/, цената на нов блок - ............ /призлями/ - та при мен като си купих моню вс. беше ок, но на втората зима ей така изведнъж останах само с четвърта степен /помислих си е все пак духа/ - така две зими и накрая изгоря и 4-та степен /януари месец/ - ходене по мъките /имах си собствена мъгла/ и накрая решението се оказа много просто - скрит ключ от лада с нула, бавна и бърза скорост - майстора хитро го скри в джобчето в ляво отдолу под волана!

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта