Страница 1 от 1

Охладителна система. Focus 2002 1,6

Публикувано: 30 апр 2014, 21:35
от Xbox
Колеги имам следният проблем.
Паля колата студена и с мултицет които има термометър започвам да измервам температурата на двигателя при термостата .Стигна 75*C и термостата отвори започна леко по леко да загрява маркуча, мина известно време и загря и връщащия маркуч от радиатора към блока.Стрелката за температура на таблото се изправи вертикално и не се помести повече , в същото време бях пуснал и на дисплея да ми показва темп. беше към 84*C. Така колата продължи да работи докато темп. стигнаха на мултицета 95*C на дисплея на таблото 98-100 *C , като до този момент перките на радиатора не са се включвали. Те се пуснаха чак когато пуснах вентилатора на парното за секунда и го изключих.Перките работеха докато темп. премерена с мултицета стихна някъде 80-85*C. Някакви идеи какъв е проблема?

Re: Охладителна система.

Публикувано: 30 апр 2014, 21:57
от paci

Re: Охладителна система.

Публикувано: 30 апр 2014, 21:57
от HACKO
Няма проблем, да беше изчакал да стигне 103градуса и вентилатора щеше да се включи.

Re: Охладителна система.

Публикувано: 30 апр 2014, 22:27
от Xbox
Не е ли вече много топло. А защо веднага включва перките като пусна парното? Колко датчика има за температура по двигателя и къде са ?

Re: Охладителна система.

Публикувано: 30 апр 2014, 22:49
от HACKO
А сигурен ли си, че не пускаш климатика, тогава вентилаторите тръгват на максимална скорост, независимо от температурата на двигателя.

Re: Охладителна система.

Публикувано: 30 апр 2014, 23:01
от Xbox
Не не е пуснат ,а за климатика имам друга тема и там има проблем има теч и явно са свързани нещата .
Forester на Нед 05 Яну, 2014 22:55

Без термостат не загрява, много коли идват от Италия с избушен термостат, явно там така го решават този проблем. Странно е, че термостата е поставен на маркуча след радиатора, който връща антифриза вече охладен. При повечето коли термостата е сложен на изходящия маркуч от двигателя към радиатора, където антифриза е най-горещ. При този двигател термостата се облива с топъл антифриз от връщащия маркуч от радиаторчето на парното. Температурата на антифриза вече се е понижила малко, след като е отдал част от топлината си в радиаторчето. При работа на място или в градско движение, температурата е достатъчна, за да отвори термостата. Но при високи скорости, явно нещо в циркулацията се променя и термостата не отваря. Точно към този маркуч се връзва байпаса, като отклонява част от най-горещия антифриз, излизащ от главата, за да го прати да облива термостата. Този най-горещ антифриз напъва по горния дебел маркуч да влезе в радиатора, но не може, защото изхода на радиатора е затапен от затворения термостат. И още една особеност на този двигател допълнително усложнява нещата - перката на радиатора се включва от датчик, който се намира на главата. И какво се получава - главата е гореща, радиатора е студен, защото в него не циркулира антифриза, понеже термостата е затворен, но датчика на главата отчита 103 гр. , включва перката, която изстудява допълнително радиатора и връщащия дебел маркуч, в края на който е термостата, направо замръзва, като и въздушния поток спомага за това. И тогава този термостат пък хептен никога няма да отвори . Така се получава омагьосан кръг. И като че ли бйпаса е единственото решение.

Re: Охладителна система.

Публикувано: 01 май 2014, 10:20
от HACKO
На много двигатели термостата е на входа и работи, но определено на този мотор има конструктивна грешка.

Re: Охладителна система.

Публикувано: 01 май 2014, 15:22
от Xbox
Не знам какво е. Махнах буксата от датчика на главата и на дисплея показа 100*C (при сложена около 40*) а стрелката не се повлия от това значи за нея си има друг датчик. За термостата намерих информация, че започва да отваря на 82* като е максимално отворен на 96*C . Не успях да намери информация обаче при каква температура трябва да се включват перките, може наистина да се пускат към 106*.Мен ме притесни това ,че дори при по-ниска темп. от 80*C като пусна да духа парното се включват и двете перки на радиатора за около минута две и спират . Дали си е така по принцип направено или има някъде проблем и бърка компютъра.

Re: Охладителна система. Focus 2002 1,6

Публикувано: 03 май 2014, 23:15
от Xbox
Установих, че перките се включват само при позиция на въздуха за обдухване на предното стъкло при изключен климатик, независимо от темп. на двигателя .Мисля, че всичко е нормално и просто така са си го направили.

Re: Охладителна система. Focus 2002 1,6

Публикувано: 04 май 2014, 09:00
от HACKO
Xbox написа:Установих, че перките се включват само при позиция на въздуха за обдухване на предното стъкло при изключен климатик, независимо от темп. на двигателя .Мисля, че всичко е нормално и просто така са си го направили.
В този режим е заложено да се включи климатика, затова тръгват вентилаторите.

Re: Охладителна система. Focus 2002 1,6

Публикувано: 04 май 2014, 13:46
от Xbox
Аха не го знаех това, дано поне темата е полезна на някои които също се чуди за какво става въпрос.