Страница 1 от 1

Мондео МК3 загрява! - решен

Публикувано: 28 мар 2017, 15:42
от nike
Здравейте колеги!

Имам странен според мен проблем. Колата загрява само на висока скорост. Вчера тръгнах извън града, температурата си беше нормална на 12часа, още на първа дългата отсечка забелязах че стрелката бързо тръгна към червената зона. Веднага намалих и още преди да съм спрял тя се върна на нормалното си положение. Спрях вентилатора работи и на място не се повиши температурата. Тръгнах ускорявах колата като държах 3000 оборота на 4-та около 15 минути нямаше промяна температурата-нормална...После преминах на пета на по ниски обороти и след няколко километра отново температурата започна да се покачва. В момента в който отнема газта дори температурата бързо започна да спада до нормалното си положение. Започнах да си правя експеримнти да я ускорявам, намалям на различни предавки резултата е все същия ??? Температурата се покачва само при подаване на газ около 2000-2500 оборота на 5-та??? Направо ми скри идеите!!! На който и да го казах , ми вика няма такъв филм.
Колата е Мондео МК3 дизел 2.0 115 к.с

Някакви идей, датчик ли е, термостат ли , нямам идея при тези симтоми откъде да почна!
Ще съм благодарен за мнения.

Re: Мондео МК3 загрява!

Публикувано: 28 мар 2017, 23:27
от pepy1
Никога не съм чул форд да прегрее т.е да влезе в червената зона - още повече пък дизел, да не загрява да, което не значи че не е възможно. Това което го описваш съм го виждал да става на камион с товар, когато изкачва баир/да речем Бренеро/и то стар камион 2005-6 г мерцедес. И аз си мисля, че няма такъф филм.Първо бих почнал от изправността на измервателния уред!

Re: Мондео МК3 загрява!

Публикувано: 29 мар 2017, 07:11
от OgiDogi
nike написа:
28 мар 2017, 15:42
...
Някакви идей, датчик ли е, термостат ли , нямам идея при тези симтоми откъде да почна!
Ще съм благодарен за мнения.
pepy1 написа:
28 мар 2017, 23:27
...Първо бих почнал от изправността на измервателния уред!
Качва се човек с диагностика, и следи в движение показанията от компютъра на колата. Уредът на таблото се управлява от обикновен датчик с корпус на маса, освен това е стрелкови - има голяма неточност. Датчика за компютъра е отделен и не ползва масата на двигателя, но ако и той показва повишена температура заедно със стрелката - колата има проблем с охлаждането.
Възможен сценарий - липсващи лопатки или превъртаща в оста турбина на водната помпа. На празен ход и малко натоварване, двигателят не отделя достатъчно топлина и малък дебит успява да го охлади. При високи обороти, помпата успява да осигури някакъв достатъчен дебит, а при голямо натоварване и по-ниски обороти (каране на 5 предавка с 90-100) хем се отделя повече топлина, хем помпата не може да избута достатъчно охладителна течност.
Само спекулирам.

Re: Мондео МК3 загрява!

Публикувано: 12 апр 2017, 00:24
от paci
А може да са запушени гърнета (катализатор)

Re: Мондео МК3 загрява!

Публикувано: 12 апр 2017, 06:39
от OgiDogi
paci написа:
12 апр 2017, 00:24
А може да са запушени гърнета (катализатор)


Нали се сещаш, какво щеше да се случи с двигателя и генерацията при:


nike написа:
28 мар 2017, 15:42
...Тръгнах ускорявах колата като държах 3000 оборота на 4-та около 15 минути ...

Re: Мондео МК3 загрява!-РЕШЕН

Публикувано: 15 апр 2017, 20:37
от nike
Проблема е отстранен.

Първо смених термостата, оказа се че е постоянно отворен. С новия започна да загрява независимо от скоростта и движението. Свалих водната помпа на която перката превърташе в оста. Явно на ниски обороти е работила а на високи когато си иска. Сложих нова водна помпа и сега колата си загрява и работи нормално. В крайна сметка комбинация от термостат и заминаваща си помпа.

Благодаря на всички и хубав празник!

Re: Мондео МК3 загрява! - решен

Публикувано: 17 апр 2017, 00:46
от pepy1
Аз ти благодаря, че сподели с нас как си решил проблема