Ремонт на бутона за отключване на багажника.
Публикувано: 14 авг 2017, 15:41
Един хубав мартенски ден се случи така, че натискайки бутона за отключване на багажника, не чух познатия звук от освобождаване на ключалката. Единствения вариант да отворя багажника беше или механично, чрез ключа или чрез бутона за отваряне само на багажника.
Общо- взето, неудобна работа и взех решение за замяна с ново. Или от обява или от магазина. Звъннах на няколко обяви - всички бяха продадени. Явно не е изолиран случай. След като свалих цокъла с микретата, свърнах през "Косер". Показах им какво ми трябва, но казаха, че не могат да ми помогнат и ме насочиха към "Мото Пфое". "Те тези са наточили една секира и само мен чакат" си помислих и отивам в "Елит кар". Показвам, какво ми трябва, обяснявам за какво е и човека търсейки, ми споменава да търся по моргите.
- Ако е 10-15 лв., не си струва загубата на време да обикалям моргите- казвам аз.
- Форд и 10-15 лв. казва колегата му и кима скептично.
- Е чак пък толкова- репликирам аз.
След около 3-4 мин. ровичкане из компа , служителя които се беше ангажирал с мен ми казва:
- 89 лв. (+ някакви стотинки)...
На мен ми цъфна усмивката до ушите и казвам:
- Ааааа, не, благодаря! За долу- горе толкова пари, преди година взех електромотор за чистачката на мерцедеса. Ама благодаря, че поне ми оправихте настроението.
От там, в първия попътен магазин за електроника и компоненти. Показах какво ми трябва и къде трябва да се събере. Момата извади една микрета, с около 2 мм. по тясна от оригиналната, но влизаше на мястото на старата - цена 50 ст.
След това в железарията за силикон и двойно залепваща лента - още 4 лв.
Микретата която купих беше с три крачета и "лост", като последния беше от съществена полза, понеже тази е по- ниска от оригиналната.
Между две от крачетата е "постоянно отворен контакт", а между другите две "постоянно затворен контакт". На нас ни трябва първия вариант. С мултицет определих кои са правилните в случая крачета.
Първата стъпка - сваляне на кората на петата врата. Държи се на щипки. Няма да е лошо да имате щангички за освобождаване на щипки. По- рано бях си купил от китайците този комплект. След сваляне на кората, развивате двете гайки (ключ 10) които държат пластмасата с лампите за осветление на номера и цокъла с бутона за отключване на багажника. Ако някои преди вас не е свалял тази пластмаса, добре е да имате под ръка нещо твърдо и плстмасово, понеже около отворите на плафоните за осветление за номера има двойно лепяща лента (може би за избягване влизане на вода в купето) и ако дърпате, твърде вероятно ще скъсате и без това рехавото уплътнение. В случая, използвах плоската щанга от комплекта, за да мога да отделя двойно залепващата лента от ламарината на багжника и така да сваля безпроблемно пластмасата с плафоните.
Втората стъпка:
Сваляте цокъла с микретата. Държи се на щипки.

Натискате ги навътре и избутвате цокъла навън, последователно от двете страни. Сваляте гуменото уплътнение и металния лост под него, след което избутвате старата микрета навън (мислено си представяте, че я бутате към номера). Изглежда капсулована, но не е. Залята е с някакъв силикон или смола. Не е много твърдо, не е много меко. Използвах тънка отверка. Трябва да стигнето до положение като на снимката:

Ясно се виждат четири "крачета", които пречат на микретата, при натиск да хлътне към купето. Въпреки, че новата е по- тясна, все пак се подпира достатъчно стабилно на тях. Освен това, от двете страни уплътних с подходяща като дебелина пластмаса.
След като сте свалили оригиналната микрета, отрязвате кабелите възможно най- ниско, зачиствате ги от изолацията и ги запоявате към новата. Сглобявате по обратния ред и запечатвате със силикон. Ползвах някакъв универсален.
Това е микретата, която купих:

Вижда се "лоста" за който споменах по- горе. Подвих го почти до формата на буквата "U", за да мога да компенсирам разликите във височината между оригиналната и новата.
Трета стъпка:
Все пак, по гуменото уплътнение остава част от старата двойно лепяща лента. Стараейки се да не го скъсате, почиствате остатъците и залепяте новата двойно лепяща лента. Както казах, предполагам, че целта е да не влиза вода. Щом някой е решил, че трябва да го има, значи има причина за това:

Четвърта стъпка:
Ами монтирате всичко по обратния ред (като преди това сте почистили остатъците от лепилото от двойно лепящата лента от ламарината) и се кефите на звука на работещата ключалка.

Поне при мен, четвърти месец работи безотказно. За има- няма 5 лв.
P.S. Един спрей за почистване на лепило, който да ви е под ръка няма да е излишен.
Общо- взето, неудобна работа и взех решение за замяна с ново. Или от обява или от магазина. Звъннах на няколко обяви - всички бяха продадени. Явно не е изолиран случай. След като свалих цокъла с микретата, свърнах през "Косер". Показах им какво ми трябва, но казаха, че не могат да ми помогнат и ме насочиха към "Мото Пфое". "Те тези са наточили една секира и само мен чакат" си помислих и отивам в "Елит кар". Показвам, какво ми трябва, обяснявам за какво е и човека търсейки, ми споменава да търся по моргите.
- Ако е 10-15 лв., не си струва загубата на време да обикалям моргите- казвам аз.
- Форд и 10-15 лв. казва колегата му и кима скептично.
- Е чак пък толкова- репликирам аз.
След около 3-4 мин. ровичкане из компа , служителя които се беше ангажирал с мен ми казва:
- 89 лв. (+ някакви стотинки)...
На мен ми цъфна усмивката до ушите и казвам:
- Ааааа, не, благодаря! За долу- горе толкова пари, преди година взех електромотор за чистачката на мерцедеса. Ама благодаря, че поне ми оправихте настроението.

От там, в първия попътен магазин за електроника и компоненти. Показах какво ми трябва и къде трябва да се събере. Момата извади една микрета, с около 2 мм. по тясна от оригиналната, но влизаше на мястото на старата - цена 50 ст.
След това в железарията за силикон и двойно залепваща лента - още 4 лв.
Микретата която купих беше с три крачета и "лост", като последния беше от съществена полза, понеже тази е по- ниска от оригиналната.
Между две от крачетата е "постоянно отворен контакт", а между другите две "постоянно затворен контакт". На нас ни трябва първия вариант. С мултицет определих кои са правилните в случая крачета.
Първата стъпка - сваляне на кората на петата врата. Държи се на щипки. Няма да е лошо да имате щангички за освобождаване на щипки. По- рано бях си купил от китайците този комплект. След сваляне на кората, развивате двете гайки (ключ 10) които държат пластмасата с лампите за осветление на номера и цокъла с бутона за отключване на багажника. Ако някои преди вас не е свалял тази пластмаса, добре е да имате под ръка нещо твърдо и плстмасово, понеже около отворите на плафоните за осветление за номера има двойно лепяща лента (може би за избягване влизане на вода в купето) и ако дърпате, твърде вероятно ще скъсате и без това рехавото уплътнение. В случая, използвах плоската щанга от комплекта, за да мога да отделя двойно залепващата лента от ламарината на багжника и така да сваля безпроблемно пластмасата с плафоните.
Втората стъпка:
Сваляте цокъла с микретата. Държи се на щипки.

Натискате ги навътре и избутвате цокъла навън, последователно от двете страни. Сваляте гуменото уплътнение и металния лост под него, след което избутвате старата микрета навън (мислено си представяте, че я бутате към номера). Изглежда капсулована, но не е. Залята е с някакъв силикон или смола. Не е много твърдо, не е много меко. Използвах тънка отверка. Трябва да стигнето до положение като на снимката:

Ясно се виждат четири "крачета", които пречат на микретата, при натиск да хлътне към купето. Въпреки, че новата е по- тясна, все пак се подпира достатъчно стабилно на тях. Освен това, от двете страни уплътних с подходяща като дебелина пластмаса.
След като сте свалили оригиналната микрета, отрязвате кабелите възможно най- ниско, зачиствате ги от изолацията и ги запоявате към новата. Сглобявате по обратния ред и запечатвате със силикон. Ползвах някакъв универсален.
Това е микретата, която купих:

Вижда се "лоста" за който споменах по- горе. Подвих го почти до формата на буквата "U", за да мога да компенсирам разликите във височината между оригиналната и новата.
Трета стъпка:
Все пак, по гуменото уплътнение остава част от старата двойно лепяща лента. Стараейки се да не го скъсате, почиствате остатъците и залепяте новата двойно лепяща лента. Както казах, предполагам, че целта е да не влиза вода. Щом някой е решил, че трябва да го има, значи има причина за това:


Четвърта стъпка:
Ами монтирате всичко по обратния ред (като преди това сте почистили остатъците от лепилото от двойно лепящата лента от ламарината) и се кефите на звука на работещата ключалка.


Поне при мен, четвърти месец работи безотказно. За има- няма 5 лв.

P.S. Един спрей за почистване на лепило, който да ви е под ръка няма да е излишен.