Охлаждане/Вентилатор/Датчици за температура
Публикувано: 21 апр 2018, 12:12
Здравейте,
От известно време имам следния проблем. Вентилаторът на радиатора започа да се включва при ниска температура навън.
Вчера например съм карал на 13 градуса около 5-6 КМ и вентилатора се включи и това без включен климатик.
Ако е към 20 градуса и карам малко, вентилатора направо излита, особено като тръгна да паркирам. Трябва да го чакам по 10 минути докато утихне. Преди ми се е включвал само в най-големите жеги.
Виждам, че стрелката за температурата на таблото си стои по средата на уреда и не се отклюнява. Не ми показва да е прегряла.
Проверих температурата на двигателя в сервизния режим и при студен двигател ми показа 53 градуса, а след като загря 132. На 132 градуса вентилатора се беше включил, но работеше тихичко на 1-ва скорост явно. Доколкото разбрах от форумите, градусите в сервизен режим били в 8-чна система (кой знае защо), което означава около 40 градуса разлика, демек при студен двигател ми показва 13, а при загрят 92. Значи към 90 градуса перката ми се включва на 1-ва скорост за няма и 10 мин градско каране при външна температура под 10 градуса с изключен климатик. Нещо не е у ред.
Въпросът ми е, може ли някой да ми каже колко датчика за температурата има този модел къде се намират и кой какво управлява?
Аз знам за един, който скоро го смених (под бобината) и доколкото знам той е за показанието на стрелката.
Дали има друг, който праща сигнал към компютъра и къде се намира? Компютърът ли решава (на база показанието на датчика) кога да се пусне перката или самия датчик го прави през някакво реле?
Ford Focus 1.6 Бензин 2007 седан 100 hp
От известно време имам следния проблем. Вентилаторът на радиатора започа да се включва при ниска температура навън.
Вчера например съм карал на 13 градуса около 5-6 КМ и вентилатора се включи и това без включен климатик.
Ако е към 20 градуса и карам малко, вентилатора направо излита, особено като тръгна да паркирам. Трябва да го чакам по 10 минути докато утихне. Преди ми се е включвал само в най-големите жеги.
Виждам, че стрелката за температурата на таблото си стои по средата на уреда и не се отклюнява. Не ми показва да е прегряла.
Проверих температурата на двигателя в сервизния режим и при студен двигател ми показа 53 градуса, а след като загря 132. На 132 градуса вентилатора се беше включил, но работеше тихичко на 1-ва скорост явно. Доколкото разбрах от форумите, градусите в сервизен режим били в 8-чна система (кой знае защо), което означава около 40 градуса разлика, демек при студен двигател ми показва 13, а при загрят 92. Значи към 90 градуса перката ми се включва на 1-ва скорост за няма и 10 мин градско каране при външна температура под 10 градуса с изключен климатик. Нещо не е у ред.
Въпросът ми е, може ли някой да ми каже колко датчика за температурата има този модел къде се намират и кой какво управлява?
Аз знам за един, който скоро го смених (под бобината) и доколкото знам той е за показанието на стрелката.
Дали има друг, който праща сигнал към компютъра и къде се намира? Компютърът ли решава (на база показанието на датчика) кога да се пусне перката или самия датчик го прави през някакво реле?
Ford Focus 1.6 Бензин 2007 седан 100 hp